شناسهٔ خبر: 47565169 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

٣٠ درصد مدارس خراسان رضوی نیازمند تخریب و بازسازی هستند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه خیرین مدرسه‌ساز استان سال گذشته ٢۶٠ میلیارد تومان کمک کردند، گفت: در حال حاضر ٣٠ درصد مدارس خراسان رضوی نیاز به استحکام بنا، تخریب و بازسازی دارند.

صاحب‌خبر -

قاسمعلی خدابنده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر اظهار کرد: در استان خراسان رضوی بالغ بر ٩ هزار مدرسه در حال استفاده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه مدارسی که در ٢۵ سال قبل ساخته شده، به مرور فرسوده می‌شود و امروز به عنوان یک مدرسه فاقد استحکام بنا مطرح هستند، بیان کرد: استانداردهای ساختمان دائما در حال تغییر است و طبیعی است مدارسی که قبلا ساخته شده است روزبه‌روز به تخریب و یا بازسازی نزدیک می‌شود.

وی ادامه داد: به صورت معمول در حال حاضر ٣٠ درصد مدارس در سطح خراسان رضوی نیاز به استحکام بنا، تخریب و بازسازی دارد.

خدابنده یادآور شد: ٧٠ درصد مدارس استان که برابر استانداردهای ساختمان نوسازی شدند، مشکلی به لحاظ استانداردها ندارند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به مشارکت و همراهی خیرین مدرسه‌ساز در سطح استان تأکید کرد: مجمع خیرین مدرسه‌ساز خراسان رضوی جزو مجامع فعال کشور است به‌طوری که در سال گذشته خیرین بالغ بر ٢۶٠ میلیارد تومان به امر مدرسه‌سازی کمک کردند.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون بالغ بر ۶٠٠ پروژه آموزشی در نقاط مختلف استان در دست ساخت داریم، عنوان کرد: امیدواریم بخش زیادی از این پروژه‌ها تا مهر امسال تکمیل و در آستانه بازگشایی مدارس شاهد بهره‌برداری از آن‌ها باشیم.

خدابنده با بیان اینکه سال گذشته یک هزار و ٧٠٠ کلاس درس در استان به بهره‌برداری رسید، گفت: بیش از نیمی از این پروژه‌ها با کمک و مشارکت خیرین ساخته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: مجمع خیرین مدرسه‌ساز خراسان رضوی و اداره کل نوسازی به لحاظ مدرسه‌سازی رتبه‌های اول کشور را به خود اختصاص دادند.

وی با اذعان به اینکه اعتبارات دولتی به تنهایی پاسخگوی تخریب و بازسازی مدارس فرسوده نیست، یادآور شد: با توجه به اینکه هزینه ساخت هر مترمربع فضای آموزشی ۶ تا ٧ میلیون تومان برآورد می‌شود، برای بازسازی مدارس فرسوده استان چندین هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که عملا اختصاص این رقم طی دو یا سه سال امکان‌پذیر نیست.

خدابنده تاکید کرد: قطعا در سایه همراهی و مشارکت خیرین و مساعدت‌های سازمان نوسازی مدارس امیدواریم هرچه زودتر این مشکل برطرف شود.

انتهای پیام/ ٧٠٠۴٢

نظر شما