شناسهٔ خبر: 47548184 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

«مُردی؟ خب که چی؟» وارد بازار شد

کتاب پژوهشی «مُردی؟ خب که چی؟» نوشته‌ شریل ال.نیلی با ترجمه‌ زهرا عاملی در دو نسخه‌ الکترونیکی و کاغذی، توسط نشر صاد منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کتاب «مُردی؟ خب که چی؟» نوشته‌ شریل ال.نیلی اثری پژوهشی‌ است که به موضوع تأثیر نژاد و جنسیت بر پوشش رسانه‌ای دنیا می‌پردازد.

به نظر شریل‌ ال.نیلی، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه اوکلند، رسانه‌ها ابزار قدرتمندی هستند که می‌توانند صدای گروه‌های خاصی باشند و گروه‌های دیگر را نامرئی جلوه دهند. ال‌.نیلی در این کتاب، مسئله‌ عدم توجه رسانه‌ها و مجریان قانون به زنانِ سیاه‌پوستِ مقتول را تحلیل می‌کند.

تحلیل مقایسه‌ای دقیق او از موارد قتل مربوط به زنان سیاه و سفیدپوست نشان می‌دهد که زنان سیاه‌پوست بیشتر از زنان سفیدپوست قربانی جرایم خشونت‌آمیز می‌شوند و رسانه‌های کمتری پرونده‌های آنها را پوشش می‌دهند و غالباً پلیس این موارد را جدی نمی‌گیرد. این کتاب جزو معدود مطالعاتی است که هر دو عامل نژاد و جنسیت را در تعیین میزان و برجستگی پوشش رسانه‌ها و به طور خاص نحوه‌ عدم توجه به خشونت علیه زنان سیاه‌پوست را نشان داده است. کتاب حاضر یک مطالعه‌ تجربی از سوگیری رسانه‌ها و مجریان قانون در گزارش و تحقیق در مورد قتل زنان آمریکایی-آفریقایی‌تبار در مقایسه با همتایان سفیدپوست ارائه می‌دهد.

این اثر در ۱۲۶ صفحه و دو نسخه‌ الکترونیکی و کاغذی به همت نشر صاد منتشر شده است. نسخه‌ کاغذی آن را می‌توانید با قیمت ۳۰ هزار تومان از سایت نشر صاد تهیه کنید.

۵۸۲۴۵

نظر شما