شناسهٔ خبر: 47542788 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تاکید اهالی جنوب لبنان بر مبارزه با اشغالگران صهیونیست

اهالی شهرک البلیده در جنوب لبنان به مناسبت سالگرد عید مقاومت و آزادسازی بر مبارزه با اشغالگران صهیونیست تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، اهالی شهرک البلیده در جنوب لبنان به مناسبت سالگرد عید مقاومت و آزادسازی، اشغالگران صهیونیست را به چالش کشیدند و بر حق خود در بئر الشعیب که خط آبی آن را به دو بخش تقسیم کرده است، تاکید کردند.

گزارشگر شبکه تلویزیونی المنار در گزارشی از جشن سالگرد پیروزی مقاومت در این شهرک گفت: پرچم لبنان در سرزمینی که دشمن صهیونیستی برای تصرف آن تلاش می‌کند و صاحبان آن بر جلوگیری از تصرف آن پافشاری می‌کنند، برافراشته شد. این منطقه بئر الشعیب در شهرک مرزی البلیده در جنوب لبنان است. نقطه‌ای مرزی که شاهد نزاع و درگیری ادامه دار میان اهالی این شهرک و نیرو‌های اشغالگر از سال ۲۰۰۶ تاکنون است.

گزارش المنار همچنین افزود: بئر الشعیب در سمت شرق شهرک مرزی البلیده قرار دارد. مشکل اینجاست که خط آبی که سازمان ملل ترسیم کرده است از وسط یک چاه عبور کرده و آن را به دو بخش تقسیم کرده است. بخشی در خاک لبنان واقع شده و بخشی از آن پشت خط آبی یعنی داخل منطقه اشغالی واقع است لذا هر زمانی که کشاورز لبنانی از این چاه آب برمی دارد نیرو‌های یونیفل آن را به عنوان نقض آتش بس ثبت می‌کنند و این چیزی است که ساکنان شهرک البلیده و همچنین شهرداری این شهرک با آن مخالفند. شهرداری و مردم این منطقه را به پرچم لبنان مزین کرده اند و هر سال در روز ۲۵ ماه مه در این نقطه جمع می‌شوند و جلسه برگزار می‌کنند تا بگویند این منطقه خاک لبنان است و امکان ندارد با جداشدن آن از اراضی شهرک البلیده موافقت بشود.

گزارشگر شبکه المنار همچنین افزود: برای تاکید بر حق ساکنان این شهرک و سایر روستا‌های مجاور بر کل بئر الشعیب، سالروز عید مقاومت و آزادسازی بهترین مناسبت به منظور برپایی مراسم تثبیت این حق است لذا جلسه رسمی شهرداری البلیده در نقطه صفر مرزی و در مقابل پایگاه صهیونیست‌ها نزدیک این چاه تاریخی برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما