شناسهٔ خبر: 47537726 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

مبلغ: بیش از یک سال است که صدا و سیما با کنار گذاشتن رودربایستی برای «رئیسی» رپرتاژ آگهی می‌کند/ مگر پیروزی تضمینی چقدر ارزش دارد که همه چیز فدای آن شود؟

معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات می گوید: از درون برخی دستگاه‌های نظام، بدون کمترین شرم و حیا از مضرات مشارکت حداکثری سخن گفته و منافع مشارکت حداقلی را برمی‌شمارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دیده بان ایران؛ ردصلاحیت فله‌ای داوطلبان ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان به شکل کم سابقه‌ای بر سردی فضای انتخاباتی در آستانه انتخابات خرداد دامن زده و البته، برخی از مقامات و چهره‌های اصولگرا نیز سعی در نهادینه کردن این رویکرد سلبی در فضای سیاسی کشور دارند.

سیدمرتضی مبلغ، معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در گفتگویی با امتداد، ضمن اشاره به این مسئله، عنوان داشت: تا کنون برای پیروزی تضمین شده در انتخابات ساز و کارهای مختلفی به کار گرفته می‌شد. از جمله حذف گسترده نامزدهای اصلاح‌طلبان و برخی افراد مؤثر دیگر، همینطور تبلیغات گسترده تخریبی، رایت‌ها وتبعیض‌های سیاسی و تبلیغی و برنامه‌ سازی‌های ویرانگر.

 

از درون برخی دستگاه‌های نظام، بدون کمترین شرم و حیا از مضرات مشارکت حداکثری سخن گفته و منافع مشارکت حداقلی را برمی‌شمارند

 

وی افزود: امروز اما به شکل عجیبی شاهد هستیم که یک ساز و کار جدیدی به ساز و کار پیشین افزوده شده است. آن هم، راهبرد خطرناک مشارکت حداقلی در انتخابات است. امروز شاهد تناقض عجیبی در فضای سیاسی کشور هستیم که ظاهرا پاسخی هم برای آن وجود ندارد. از یک سو مشاهده می‌کنیم که سیاست رسمی و اعلامی نظام، مشارکت پرشور و حداکثری بوده، اما از سوی دیگر، از درون برخی دستگاه‌های نظام، بدون کمترین شرم و حیا از مضرات مشارکت حداکثری سخن گفته و منافع مشارکت حداقلی را برمی‌شمارند.

 

برخی برای مشارکت حداقلی، نظریه‌پردازی و تئوری‌سازی هم می‌کنند!

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب، خاطرنشان کرد: عجیب‌تر اینکه برای مشارکت حداقلی، نظریه‌پردازی و تئوری‌سازی هم می‌کنند! هیچ کس هم کاری با آن‌ها نداشته و هیچ اتفاقی هم نمی‌افتد و باز عجیب‌تر اینکه، این روزها شاهد هستیم از سوی برخی از نهادهای انتظامی و امنیتی برای برخی ازافراد که این روند ناصواب را نقد کرده و به آن اعتراض دارند به عنوان عوامل کاهش مشارکت خط نشان کشیده و آن‌ها را تهدید می‌کنند.

مبلغ، تصریح کرد: اما، عوامل اصلی و مسببان واقعی کاهش مشارکت، بخصوص آن دسته از کسانی که به دنبال توجیه و تئوریزه کردن کاهش مشارکت هستند از مصونیت آهنین و حاشیه امن برخوردارند. اگر آقایان راست می‌گویند، به جای آدرس غلط دادن به سراغ عوامل اصلی رفته و با آن‌ها برخورد کنند. عواملی که اقشار وسیعی از جامعه را از داشتن نامزد، محروم کرده و به تقویت فضای سرد انتخاباتی کمک می‌کنند.

 

بیش از یک سال است که صدا و سیما با کنار گذاشتن رودربایستی برای نامزد مورد نظر خود، رپرتاژ آگهی می‌کند

 

معاون سیاسی وزیر کشور در دولت سیدمحمد خاتمی، همچنین با انتقاد از رویکرد وعملکرد صدا و سیما اظهار داشت: بیش از یک سال است که صدا و سیما که باید، ملی و بی‌طرف باشد با کنار گذاشتن رودربایستی برای نامزد مورد نظر خود، رپرتاژ آگهی می‌کند و هیچ کس هم حرفی نمی‌زند. امروز به جای اینکه این تبعیض بزرگ انتخاباتی تخطئه شود، کسانی که به این روند انتقاد دارند یا نقدی به نامزد مورد نظر می کنند، تخطئه می‌شوند.

وی در ادامه گفت: با کمال تاثر و تاسف باید گفت که در چندماه اخیر، بسیاری از جوانان و فعالان سیاسی، مسئولانه و دلسوزانه برای کشور و مردم در این فضای سرد که در جامعه حاکم شده، تمام تلاش خود را در راستای شور انتخاباتی به کار گرفته و با تمام توان در صحنه حاضر شدند. اما به جای تقدیر و ایجاد بسترهای مناسب‌تر فعالیت برای آن‌ها، ناگهان آب سردی بر سرشان ریخته شد و دلشان را شکست. این جوانان وفعالان با صحنه‌ای مواجهند که نامزدهای مورد نظرشان، جملگی رد صلاحیت شدند و کسی باقی نمانده که برای پیروزی او تلاش و فعالیت کنند.

 

مگر پیروزی تضمینی چقدر ارزش دارد که همه چیز فدای آن شود؟

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت همچنین، اظهار داشت: مطمئنا کسانی که با جوانان دلسوز برای کشور و مردم، اینگونه رفتار می‌کنند، باید از عواقب کار خود در پیشگاه خدا و خلق خدا؛ پاسخگو، شرمسار و ترسناک باشند. مگر پیروزی تضمینی چقدر ارزش دارد که همه چیز فدای آن شود و با مردم و مشارکت آنان در تعیین سرنوشت خود و نهاد انتخابات که تنها مامن جامعه بوده، اینگونه رفتار کنند؟ این همه ایثار و شهادتی که پیش و پس از انقلاب داشتیم برای چه بود؟ مگر نبود به خاطر سه شعار اصلی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی؟

مبلغ در پایان نیز، ادامه داد: مگر زیرساخت تحقق این سه شعار محوری، این نبود که نهاد انتخابات از آزادی واستقلال واقعی برخوردار باشد؟ چرا کسانی به خود حق می‌دهند که این نهاد را روز به روز تضعیف کرده و با بی‌اعتماد ساختن مردم، آن را به این حال و روز دربیاورند؟ کسانی که  در صدد تضعیف نهاد انتخابات آزاد و مستقل هستند، همواره باید نگران باشند که خون شهدا گریبان آن‌ها را بگیرد.

منبع: امتداد

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما