شناسهٔ خبر: 47500531 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

در مورد حضور افراد مسلح در خیابان‌ها

هشدار وزیر دفاع عراق به نیروهای حشدالشعبی

صاحب‌خبر -
جمعه عناد، در مصاحبه با پایگاه عراقی «المربد» گفت نحوه بازداشت قاسم مصلح، فرمانده بلندپایه حشد شعبی، اشتباه بوده و بایست یکی از سران حشد با فرمانده کل نیروهای مسلح دیدار و موضوع را حل و فصل می‌کرد و افزود که نمی‌شود در برابر یک اشتباه با اشتباه دیگر ایستاد.
عناد گفت که قدرت‌نمایی و نشان دادن زور بازو کار غلطی است «به خصوص با ارتشی که توانایی جنگ با کشورهای دیگر را دارد و برخورد با ۴۰ خودرو غیر زرهی که چند آدم دور آن ایستاده‌اند برایش کار راحتی است.» وی افزود که فرمانده کل نیروهای مسلح عراق همواره بر ضرورت کنترل بحران و جلوگیری از ریخته شدن خون افراد تأکید می‌کند اما برخی سکوت حکومت را حمل بر ترس کرده‌اند.
وزیر دفاع عراق گفت: دولت منافع کشور را در اولویت قرار داده و اگر درگیری میان نیروهای مسلح تابع حکومت با حشد که آن نیز تابع حکومت است رخ دهد اوضاع خطرناکی پیش می‌آید و افزود که کشور تحمل شهدا و زخمیان بیشتر را ندارد. او هشدار داد که نباید حضور افراد مسلح در خیابان‌ها تکرار شود و گفت زشت است که نیروهای امنیتی کشور به جان هم بیفتند و افزود که برخی گروه‌ها در پی ایجاد فتنه در کشور هستند و می‌خواهند جنگ داخلی در عراق دربگیرد. عناد افزود: «کسانی که فکر می‌کنند آزادسازی کشور از چنگ تروریست‌های داعش بدون نیروهای حشد شعبی ممکن نبود اشتباه می‌کنند، چون نیروهای ارتش نقش مهمی در عملیات آزادی عراق داشتند و حضور حشد فقط روند عملیات را تسریع کرد و بدون حملات هوایی پیروزی به دست نمی‌آمد.»
او تأکید کرد: در کنار همه گروه‌های حشد دربرابر داعش جنگیده‌ام و «آنها خودشان از توانایی‌های من در مدیریت عملیات خبر دارند و ما روابط بسیار خوبی داریم و من با حمایت آنان به وزارت دفاع رسیدم.» وزیر دفاع عراق درباره پرونده قاسم مصلح گفت وی پس از بازداشت تحویل ستاد عملیات مشترک شده و کمیته‌ای مشترک از نهادهای امنیتی ارتش و وزارت کشور و حشد در حال تحقیقات با او هستند و افزود که بایست از دستگاه امنیت حشد خواسته می‌شد حکم بازداشت مصلح را اجرا کند. او تأکید کرد که دستگاه نظامی و امنیتی عراق امروز قدرتمندتر از عراق در دهه ۱۹۹۰ است و ابراز امیدواری کرد که آنچه هفته گذشته رخ داد آخرین مورد از این دست باشد و گفت اگر چنین چیزی تکرار شود دولت به هیچ قیمتی حاضر نیست این وضعیت را بپذیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما