شناسهٔ خبر: 47442204 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مالیات بر عایدی سرمایه باعث سوق دادن سرمایه به سمت تولید می‌شود

نماینده گناباد در مجلس گفت: طرح مالیات بر عایدی سرمایه باعث سوق دادن سرمایه به سمت تولید خواهد شد و ایران را که در حال حاضر تبدیل به بهشت سوداگران شده است به سمت افزایش تولید می‌برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،  محمد صفائی نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۵ خرداد) مجلس شورای اسلامی و در جریان رسیدگی به طرح مالیات برعایدی سرمایه و در موافقت با آن اظهار داشت: در حال حاضر نظام مالیاتی با در نظر گرفتن مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر عملکرد در حال تنبیه کردن تولیدکننده است.

وی افزود: سوداگران هیچ مالیاتی پرداخت نمی‌کنند که موجب افزایش فاصله طبقاتی و فقر شده است.

نماینده گناباد در مجلس تصریح کرد: این مالیات عایدی بر سرمایه بر زمین، مسکن، خودرو، طلا و ارز است اما در حدی که برای مصرف و نیاز خانواده‌ها باشد، 100 درصد معاف از مالیات خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: برخی افراد 700 خانه دارند و یا در جریان ثبت‌نام خودرو بیش از 6 هزار خودرو ثبت‌نام کردند و میلیاردها تومان در جریان آن سود کردند اما یک ریال نیز مالیات نمی‌دهند لذا این طرح باعث سوق دادن سرمایه به سمت تولید خواهد شد و ایران را که در حال حاضر تبدیل به بهشت سوداگران شده است به سمت افزایش تولید می‌برد.

انتهای پیام/ 

نظر شما