شناسهٔ خبر: 47416563 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

صادرات ۱۰۲ هزارتن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در ۲ ماه گذشته بیش از ۱۰۲ هزارتن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار صادر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کلیم اله وثوقی در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار با اشاره به صادرات ۱۰۲هزار تنی کالاهای ایرانی از این پایانه مرزی اظهار کرد: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۹۱ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: از این میزان ۸۵ هزار تن کالا توسط ۳ هزار و ۶۹۵ دستگاه کامیون ایرانی و ۱۶هزار و ۴۴۳ تن کالا توسط ۸۵۱ دستگاه کامیون گرجی، آذری، روسی، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان از مرز خارج شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: محصولات کشاورزی، انواع شیشه، نئوپان، انواع بنزین، سنگ ساختمانی، انواع کاشی، خرما، نمک و پروفیل،عمده کالاهای صادر شده ایرانی در ۲ ماه گذشته هستند.

وی تصریح کرد: صادرات کالاهای ایرانی به کشورهای آذربایجان، روسیه،گرجستان و حوزه قفقاز انجام شده و درمدت یاد شده ۵۶ هزار و ۹۹۳ تن کالا توسط ۲ هزار و ۷۲۷ دستگاه از پایانه مرزی بیله سوار ترانزیت شده است.

دبیر کمیسیون اجرائی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان اردبیل اذعان داشت: آب معدنی، سیمان، ام دی اف،گچ، نئوپان، بیسکویت، برنج، پروفیل، نمک و انواع البسه عمده کالاهای ترانزیت خروجی هستند.

وثوقی اجرای عملیات گندزدایی و ضدعفونی مرتب سالن های تجاری و محوطه پایانه مرزی بیله سوار جهت مبارزه با ویروس کرونا را یادآور شد و گفت: به‌دلیل شیوع ویروس کرونا تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار در سال گذشته ۱۰۰ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/3463/

نظر شما