شناسهٔ خبر: 47399002 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران:

پیروزی رزق مجاهدان در راه خداست

مراسم تجلیل از خانواده ها، جانبازان و آزادگان عملیات دفاع مقدس، برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز سوم خرداد، به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر و  عملیات تاریخ ساز بیت المقدس، چهاردهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران، با حضور سعید اوحدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، و خانواده معظم شهدا و جانبازان و آزادگان، با رویکرد توجه به جانبازان، همزمان در تهران و دیگر استان‌های کشور برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین شکری، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، اظهار کرد: اگر انسان‌ها برای خدا مجاهدت و قیام و ایستادگی کنند، خدا پیروزی را روزی آن‌ها می‌کند.

وی افزود: مردمی که وقتی فلسطینی‌ها پیروز می‌شوند، برخلاف دولتشان که اسرائیل را حمایت می‌کند، به خیابان‌ها می‌آیند و این پیروزی را جشن می‌گیرند، نشان می‌دهند که مرز‌ها مهم نیستند؛ فهم‌ها مهم اند.

نماینده ولی فقیه تصریح کرد: جوان و نوجوان‌هایی را دیده ام که حرف امام را فهمیدند و به آن عمل کردند. چنانچه امام می‌گفتند، این ها، چون بنده خدا هستند، خدا خرمشهر را آزاد کرد. خدا از این‌ها رعب به دل دشمن انداخت. اگر خدا خرمشهر را آزاد کرد، شهدا و جانبازان، دست خدا بودند.

در ادامه سردار مرتضی قربانی، فرمانده لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس، گفت: سال ۱۳۶۱، در چنین روزی، ارتش عراق قصد داشت ۲۰ هزار اسیرش را نجات دهد.

وی افزود: آنقدر شهید دادیم که بچه ها شهدا را روی هم گذاشته بودند و پشت آن ها سنگر گرفته بودند؛ اما در طول ۷۲ ساعت، اجازه ندادیم حتی یک تانک وارد شود و یا یک متجاوز فرار کند.

سردار قربانی اظهار کرد: بعد از عملیات فتح المبین، نزد امام رفتیم. ایشان گفتند نباید از دست زن و بچه های بصره، خون بریزد؛ ملاک من تقوا و جهاد است.

وی افزود: اگر دستگاه های دولتی به این گفته امام عمل می کردند، دیگر از رشوه و تحریم خبری نبود.

سردار قربانی اظهار کرد: خداوند در قرآن می فرماید، اگر من شما را یاری کنم، هیچ کس نمی تواند شکستتان دهد. ما هر سال این روز را جشن می گیریم تا این نظام زنده بماند.

در ادامه سعید اوحدی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: شاید این سوال پیش آید که مگر عملیات بیت المقدس چه تفاوتی با دیگر عملیات ها دارد که ما آنقدر روی آن تاکید داریم؟

وی گفت: جواب این است که عملیات بیت المقدس برای ما یک نقطه عطف نظامی و سیاسی بود. بیشترین مساحت آزاد شده در تاریخ جنگ، مربوط به این عملیات است. عملیاتی که در آن برخلاف این که دشمن تمام توانش را به کار برده بود، بیش از ۵ هزار کیلومتر مربع آزاد شد.

اوحدی اظهار کرد: این اولین عملیات به این بزرگی بود. روی رودخانه کارون، به عرض ۲۵۰ متر، ۵ پل زدیم تا رزمندگانمان بتوانند عبور کنند. هیچ کس فکر نمی کرد چنین افتخارآفرینی بزرگی رقم بخورد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: بیشترین تعداد اسیری که گرفته شد در این عملیات بود. حتی امکانات ترابری برای انتقال آن ها به دیگر شهرها را نداشتیم!

وی تصریح کرد: از بعد سیاسی، خرمشهر به عنوان نمادی از مقاومت و حیثیت در دنیا مطرح شد.

اوحدی گفت: اگر پس از عملیات بیت المقدس جنگ را ادامه نمی دادیم، صدام، به اهدافش که قلدری در منطقه و براندازی جمهوری اسلامی بود می رسید و عزت و شرف امروز را نداشتیم و شاهد پیروزی مقتدرانه فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی نبودیم. این اولین باری بود که اسرائیلی ها این گونه برای آتش بس التماس کردند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امام روزی گفت مسیر قدس از کربلا می گذرد و امروز شاهد تحقق این حرف هستیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما