شناسهٔ خبر: 47337562 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آتش‌سوزی گسترده در گاراژ غیرمجاز سوخت‌گیری گاز

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز، جزئیات انفجار و آتش‌سوزی گسترده در یک گاراژ غیرمجاز سوخت گیری و انبار سیلندرهای گاز LPG را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدهادی قانع  در تشریح این خبر اظهار کرد: ساعت ۱۶:۱۰ دقیقه عصر امروز یک مورد آتش سوزی گسترده در جاده شیراز مرودشت، بعد از پل زرقان به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شیراز اطلاع داده می‌شود.

وی افزود: با توجه به حضور آتش نشانان زرقان و لپویی در محل دو  ایستگاه آتش نشانی ۱۵ و ۳ به همراه خودروهای پشتیبانی از جمله فوماتیک، خودرو حامل کف و خودروهای حامل تجهیزات تنفسی به محل اعزام می‌شوند.

رئیس سازمان آتش نشانی گفت: آتش سوزی در یک گاراژ  ۱۵۰۰ متری به وقوع پیوسته بود که با کاربری انبار، فروش و شارژ سیلندرهای ال پی جی فعالیت می کرد و تعداد زیادی سیلندرهای گاز مایع در اوزان مختلف در آن نگهداری می‌شد.

قانع ادامه داد: در کنار این گاراژ یک تعمیرگاه بزرگ خودروهای سنگین قرارداشت که ایجاد شعله در تعمیر گاه و انتشار بیش از حد گاز ال پی جی در زمان شارژ یک کپسول خودرویی در فضا منجر به انفجار شدید لحظه ای شده بود.

وی گفت: زمانی که نیروهای امدادی به محل رسیدند چندین انفجار هم در آنجا رخ داده بود و کاملاً سیلندرها و فضای گاراژ شعله ور بودند.

قانع بیان کرد: سه دستگاه خودرو سواری در کنار سیلندرهای واقع در گاراژ و سه تریلی در تعمیر گاه مجاور قرار داشتند که تقریباً همه خودروها شعله ور بودند و احتمال سرایت و گسترش بیشتر و انفجار بقیه سیلندرها وجود داشت.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز اظهار کرد: این حریق هولناک ۴ شهروند شامل دو آقا، یک کودک و یک خانم را نیز دچار سوختگی کرده بود که  قبل از رسیدن آتش نشانان شیراز به مراکز درمانی منتقل شده بودند.

قانع افزود: آتش نشانان با خنک سازی محل و سیلندرهای موجود و پاشیدن آب از شعاع ایمن، موفق شدند آتش را تحت کنترل خودشان در بیاورند.

وی بیان کرد: در حال حاضر آتش خاموش شده و نیروها مشغول ایمن سازی محل و لکه گیری و جابجا کردن سیلندرها هستند.

لازم به ذکر است در حین این عملیات اطفای سنگین و حساس، تیم های عملیاتی با انفجار و آتش سوزی پی در پی سه مخزن گاز ال پی جی ۵۰۰ لیتری، ۷۰ سیلندر گاز ۵۰ کیلویی، ۲۵ سیلندر گاز ۱۱ کیلویی و ۲۰ گاز پیک نیکی مواجه بودند.

انتهای پیام/س/ر

نظر شما