شناسهٔ خبر: 47328491 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۱۳۵۰ سبد غذایی در مرحله آخر طرح همای رحمت در استان فارس توزیع می‌شود

گروه استان‌ها- معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان فارس از اجرای مرحله آخر طرح همای رحمت خبر داد و گفت: در این مرحله ۱۳۵۰ سبد غذایی میان نیازمندان استان فارس توزیع می‌شود.

صاحب‌خبر -

کامبیز قهرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم  در شیراز ، با اشاره به اجرای طرح همای رحمت در استان فارس اظهار داشت: این طرح در ماه رمضان هدف‌گذاری شده اما مرحله آخر آن هفته آینده در استان فارس برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 6 هزار و 905 سبد غذایی از محل مشارکت خیرین در 25 شعبه جمعیت هلال احمر در جریان ماه رمضان توزیع شده و می‌شود گفت: بسته‌های غذایی شامل مواد غذایی خشک از جمله 10 کیلو گرم برنج، دو روغن هشتصد گرمی، شکر، ماکاروانی و حبوبات است. 

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان فارس افزود: محتویات بسته‌ها متناسب با شرایط هر منطقه تهیه شده است در شهرستان‌های فراشبند و قیروکارزین چون گرمسیر است، خرما گذاشته می‌شود و قسمت‌های شمالی استان به علت سردسیر بودن بیشتر گوشت یا مرغ در بسته‌ها قرار داده می‌شود.

قهرمانی با بیان اینکه عمده کالاهای مشترک در سبد غذایی برنج، شکر، روغن، حبوبات و ماکارونی است، بیان کرد: ارزش سبدهای غذایی نیز به طور متوسط 250 هزار تومان و ارزش مجموع بسته‌ها  16 میلیارد و 732 میلیون ریال بوده است.

وی با بیان اینکه 712 نفر به صورت داوطلبانه در فرایند اجرایی اعم از بسته‌بندی، توزیع و تفکیک این بسته‌ها مشارکت داشته‌اند، عنوان کرد: قسمت پایانی طرح همای رحمت قرار بود که همزمان با عید فطر برگزار شود اما به علت کمبود روغن در بازار طرح به تعویق افتاد و هفته آینده مرحله آخر اجرا می‌شود.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان فارس  گفت: بسته‌های به تعویق افتاده 1350 عدد است که هفته آینده بین شعب توزیع و هفته دوم خرداد بین مردم و جامعه هدف توزیع و پخش خواهد شد.

انتهای پیام/424/ح

نظر شما