شناسهٔ خبر: 47288794 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مصاف ذوب‌آهن و استقلال/ دیدار دوباره در جام حذفی

گروه استان‌ها- تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در مرحله یک‌‌ هشتم نهایی جام حذفی به مصاف تیم استقلال تهران می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور روز چهارشنبه 28 اردیبهشت ماه با برگزاری 3 دیدار خاتمه می‌یابد که در یکی از این رقابت‌ها، تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه آزادی به مصاف استقلال خواهد رفت.

ذوبی‌ها که حدود 2 هفته قبل در قالب رقابت‌های لیگ برتر به مصاف استقلال رفته و با شکست آبی‌پوشان، کار بزرگی را رقم زده بودند، در مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام حذفی نیز باید در ورزشگاه آزادی به مصاف استقلال بروند و به دنبال تکمیل کردن موفقیت‌هایشان مقابل شاگردان مجیدی هستند. سبزپوشان اصفهانی در تقابل قبلی خود مقابل استقلال، عملکرد درخشانی داشته و با شکست استقلال تقریباً آبی‌پوشان پایتخت را از کورس قهرمانی دور کردند و همین امر موجب می‌شود شاگردان مجیدی در جام حذفی به دنبال انتقام و جبران مافات باشند.

این دیدار در حالی برگزار می‌شود که سبزپوشان اصفهانی در مرحله یک‌ شانزدهم نهایی میزبان تیم پدیده مشهد را با نتیجه 2 بر یک شکست دادند تا بر اساس قرعه، در مرحله یک‌هشتم نهایی آماده مصاف با تیم استقلال شوند. استقلالی‌ها نیز در مرحله یک‌ شانزدهم نهایی به مصاف پیکان رفته و این تیم را با نتیجه 2 بر یک شکست دادند و به دور بعد صعود کردند.

ذوبی‌ها در شرایطی راهی تهران می‌شوند که در نیم‌فصل دوم عملکرد مثبتی داشته و نتایج خوبی گرفته‌اند. ذوب‌آهن در 2 هفته اخیر از انسجام و نظم تاکتیکی خوبی برخوردار شده و در فاز هجومی عملکرد قابل قبولی دارد و از مهاجمان خوبی بهره می‌گیرد. سبزپوشان اصفهانی همانند فصل گذشته در تلاش هستند با واگذار کردن مالکیت توپ به حریف کنترل فضاهای زمین را در دست گرفته و بازی‌سازی را از زمین خودی شروع کنند و با پاسکاری‌های متعدد و کشاندن بازی به جناحین، از سرعت بالای هافبک‌ها و مدافعان کناری خود نهایت بهره را برده و با استفاده از ارسال‌های بلند، ضربات ایستگاهی و شوت‌های از راه دور خلق موقعیت کنند.

ذوبی‌ها در 7 بازی قبلی خود عملکرد خوبی در فاز دفاعی داشته و آمار نشان می‌دهد شرایط این تیم در خط دفاعی نسبت به گذشته بهبود یافته است. سبزپوشان اصفهانی در نیم‌فصل دوم تنها 4 گل دریافت کرده‌اند و درخشش خط دفاعی ذوب‌آهن می‌تواند خبر مسرت‌بخشی برای مجتبی حسینی باشد. ذوبی‌ها در فاز هجومی نیز شرایط خوبی دارند و در 7 بازی قبلی خود 7 گل به ثمر رسانده‌اند که آمار قابل قبولی به شمار می‌رود. حضور میلاد جهانی، فرشاد محمدی‌مهر، پیمان رنجبری و رضا محمودآبادی شرایط ذوب‌آهن را در فاز هجومی بهبود بخشیده و می‌تواند تا حدودی خیال مجتبی حسینی را راحت کند. اما معضل اصلی ذوبی‌ها به پیکان خط حمله این تیم بازمی‌گردد؛ سبزپوشان اصفهانی در خط حمله با کمبود مهاجم روبه‌رو هستند و دارکو بیدوف مهاجم صربستانی ذوب‌‌آهن، به تازگی از بند مصدومیت رها شده و هنوز به آمادگی لازم نرسیده است.

با این وجود ذوب‌آهن کار سختی مقابل استقلال در پیش دارد. آنها مقابل تیمی به میدان می‌روند که در 3 هفته گذشته یک تساوی و 2 شکست به دست آورده و تنها یک امتیاز کسب کرده‌اند و شکست هفته گذشته مقابل پرسپولیس و دور شدن از کورس قهرمانی، کادرفنی این تیم را تحت فشار قرار داده است. از طرف دیگر استقلال تیم بسیار پرمهره‌ای است که در هر پست از حداقل 2 بازیکن آماده بهره می‌گیرد، نکته‌ای که به فرهاد مجیدی اجازه چیدن ترکیب‌های مختلف را داده و دست او را برای اعمال تنوع تاکتیکی باز می‌گذارد.

استقلال در فاز هجومی تیم خطرناکی است و مهاجمان زهردار و فرصت‌طلبی در اختیار دارد؛ شاگردان مجیدی در لیگ برتر به ثمر رساندن 22 گل عملکرد خوبی از خود به جای گذاشته و آمار قابل قبولی به ثبت رسانده‌اند. 

برگ برنده استقلال بدون شک خط میانی‌اش است. حضور ستاره‌های پرآوازه و تنوع هافبک‌های استقلال، آبی‌پوشان تهران را در این خط بسیار قدرتمند کرده و بدون شک در تعیین سرنوشت این دیدار نقش بسیار موثری دارند. با این حال شاگردان مجیدی در فاز دفاعی متزلزل نشان داده و خط دفاعی استقلال پاشنه‌آشیل آبی‌پوشان به شمار می‌رود. استقلالی‌ها اگرچه در رقابت‌های لیگ برتر عملکرد خوبی در فاز دفاعی داشته و با دریافت 15 گل بعد از پرسپولیس و فولاد بهترین خط دفاعی لیگ را در اختیار دارند اما در چند هفته گذشته ساختار دفاعی این تیم دچار لغزش شده و دریافت 3 گل در 2 بازی نشان‌دهنده ضعف ساختار دفاعی این تیم است.

دیدار ذوب‌آهن و استقلال بازی حساس، جذاب و سختی خواهد بود. تقابل 2 تیم در کمتر از 20 روز گذشته، موجب شده است که هر 2 سرمربی شناخت کاملی از تیم رقیب داشته و به خوبی با نقاط ضعف و قدرت هم آشنا شوند. از طرف دیگر انگیزه بالای هر 2 تیم، حساسیت این دیدار را دوچندان کرده است. باید منتظر ماند و دید که نتیجه این دیدار حساس به نفع کدام تیم رقم خواهد خورد.

برترین گلزنان:

در تیم ذوب‌آهن فرشاد محمدی‌مهر با 3 گل و در استقلال ارسلان مطهری با 5 گل برترین گلزنان 2 تیم هستند.

مصدومان و محرومان:

هر 2 تیم بازیکن محرومی برای این دیدار ندارند، اما ذوب‌آهن حدادی‌فر را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت.

ترکیب احتمالی استقلال:

رشید مظاهری، محمدحسین مرادمند، عارف غلامی، وریا غفوری، مسعود ریگی، هرویه میلیچ، مهدی مهدی‌پور، داریوش شجاعیان، مهدی قائدی، آرش رضاوند و شیخ دیاباته.

سرمربی: فرهاد مجیدی

ترکیب احتمالی ذوب‌آهن:

شهاب گردان، وحید محمدزاده، سیدعبدالله حسینی، مسعود ابراهیم‌زاده، رضا محمودآبادی، میلاد جهانی، پیمان رنجبری، سینا اسدبیگی، فرشاد محمدی‌مهر، محمد سلطانی‌مهر و مجتبی حق‌دوست.

سرمربی: سیدمجتبی حسینی

برنامه سایر دیدارهای مرحله یک‌ هشتم نهایی جام حذفی فوتبال به شرح زیر است:

سه‌شنبه 28 اردیبهشت ماه

شاهین‌بندری‌عامری بوشهر - پرسپولیس

چهارشنبه 29 اردیبهشت ماه

قشقایی شیراز - فولاد خوزستان

آلومینیوم اراک - تراکتور تبریز

 دیدار ذوب‌آهن اصفهان و استقلال از نگاه آمار/ هفتمین دوئل در جام حذفی 

استقلال و ذوب‌آهن در حالی برای هفتمین بار در رقابت‌های جام حذفی به مصاف هم می‌روند که از آخرین بازی 2 تیم کمتر از 20 روز می‌گذرد؛ دیداری حساس که تحت تاثیر نتیجه بازی 2 تیم در رقابت‌های لیگ برتر قرار دارد.

تقابل ذوب‌آهن و استقلال را می‌توان نبرد امیدواران نامید؛ ذوبی‌ها که در نیم‌فصل دوم شرایط خوبی پیدا کرده‌اند، به دنبال نتیجه‌گیری در جام حذفی هستند؛ آبی‌پوشان تهران نیز که در 3 هفته گذشته نتایج ضعیفی کسب کرده‌ و تقریباً از کورس قهرمانی لیگ جا مانده‌اند، به دنبال جبران مافات در جام حذفی خواهند بود.

ذوب‌آهن و استقلال در حالی آماده پیکار با هم می‌شوند که حدود 2 هفته قبل در قالب رقابت‌های لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند و نتیجه آن دیدار به سود سبزپوشان اصفهانی خاتمه یافته است.

ذوب‌آهن و استقلال تاکنون 6 بار در جام حذفی  به مصاف هم رفته‌اند که آبی‌پوشان با 3 برد عملکرد بهتری داشته و ذوبی‌ها نیز 2 بار موفق به شکست استقلال شده‌اند و نتیجه بازی رفت 2 تیم در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های فصل 81-1380 به تساوی ختم شده است. 

آمار رویارویی استقلال و ذوب‌آهن در ادوار مختلف به شرح زیر است:

لیگ برتر - فصل اول:

ذوب‌آهن 2 - استقلال یک

استقلال 2 - ذوب‌آهن 2

لیگ برتر - فصل دوم:

استقلال صفر- ذوب‌آهن صفر

ذوب‌آهن صفر- استقلال 3

لیگ برتر - فصل سوم:

ذوب‌آهن 2 - استقلال یک

استقلال یک - ذوب‌آهن صفر

لیگ برتر - فصل چهارم:

ذوب‌آهن 3 - استقلال یک

استقلال صفر- ذوب‌آهن 3

لیگ برتر - فصل پنجم:

استقلال 3 - ذوب‌آهن صفر

ذوب‌آهن یک - استقلال یک

لیگ برتر - فصل ششم:

استقلال 2 - ذوب‌آهن یک

ذوب‌آهن صفر- استقلال صفر

لیگ برتر - فصل هفتم:

ذوب‌آهن صفر- استقلال یک

استقلال یک - ذوب‌آهن 2

لیگ برتر - فصل هشتم:

استقلال 2 - ذوب‌آهن صفر

ذوب‌آهن یک - استقلال یک

لیگ برتر - فصل نهم:

ذوب‌آهن یک - استقلال صفر

استقلال یک - ذوب‌آهن صفر

لیگ برتر - فصل دهم:

ذوب‌آهن یک - استقلال یک

استقلال یک - ذوب‌آهن 2

لیگ برتر - فصل یازدهم:

ذوب‌آهن صفر- استقلال 2

استقلال 2 - ذوب‌آهن 2

لیگ برتر - فصل دوازدهم:

استقلال یک - ذوب‌آهن صفر

ذوب‌آهن صفر- استقلال صفر

لیگ برتر- فصل سیزدهم:

ذوب‌آهن 2 - استقلال صفر

استقلال یک - ذوب‌آهن یک

لیگ برتر - فصل چهاردهم:

ذوب‌آهن 2 - استقلال یک

استقلال یک - ذوب‌آهن یک

لیگ برتر - فصل پانزدهم:

استقلال صفر - ذوب‌آهن 2

ذوب‌آهن‌ صفر - استقلال صفر

لیگ برتر - فصل شانزدهم:

استقلال 2 - ذوب‌آهن یک

ذوب‌آهن صفر - استقلال 2

لیگ برتر - فصل هفدهم:

استقلال یک - ذوب‌آهن یک

ذوب‌آهن 2 - استقلال یک

لیگ برتر - فصل هجدهم:

ذوب‌آهن 2 - استقلال 2

استقلال 3 - ذوب‌آهن صفر

لیگ برتر-فصل نوزدهم:

ذوب‌آهن 2 - استقلال 2

استقلال 2 - ذوب‌آهن یک

 لیگ برتر-فصل بیستم:

ذوب‌آهن صفر- استقلال صفر

استقلال 2 - ذوب‌آهن صفر

رقابت‌های جام حذفی:

جام حذفی 81-80 یک چهارم نهایی

ذوب‌آهن صفر - استقلال صفر

استقلال 3 - ذوب‌آهن یک

جام حذفی 87-86 یک هشتم نهایی

ذوب‌آهن یک - استقلال یک، در ضربات پنالتی استقلال 3 بر یک برد.

جام حذفی 93-92 یک چهارم نهایی

ذوب‌آهن صفر- استقلال یک

جام حذفی 94-93 یک چهارم نهایی

ذوب‌آهن 2 - استقلال 2 برد ذوب‌آهن در پنالتی با نتیجه 3 بر صفر

جام حذفی 95 -94 فینال رقابت‌ها

ذوب‌آهن یک - استقلال یک/ ذوب‌آهن در پنالتی‌ها با نتیجه 5 بر 4 پیروز شده و قهرمان شد.

لیگ قهرمانان آسیا:

مرحله پلی‌آف

استقلال 2 - ذوب‌آهن صفر

مرحله یک هشتم نهایی

ذوب‌آهن یک - استقلال صفر

استقلال 3 - ذوب‌آهن یک

دیدار دوستانه:

27 تیر 1392

استقلال صفر - ذوب‌آهن صفر

مربیان مشترک:

مرحوم ناصر حجازی، فیروز کریمی، امیر قلعه‌نویی و علیرضا منصوریان، 4 مربی هستند که در هر 2 تیم به فعالیت پرداخته‌اند.

بازیکنان مشترک:

در طول تاریخ بازیکنان بسیاری بوده‌اند که تجربه حضور در 2 تیم را دارند، مانند حسن اشجاری و ابراهیم تقی‌پور. در تیم کنونی استقلال رشید مظاهری، ارسلان مطهری و مهدی مهدی‌پور سرشناس‌ترین ذوبی‌‌های سابق هستند.

انتهای پیام/170/ف

نظر شما