شناسهٔ خبر: 47281825 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پوشش لحظه به لحظه تحولات غزه در هشتمین روز عملیات «شمشیر قدس»؛

مواضع تل‌آویو زیر آتش موشک‌های مقاومت/ حملات صهیونیست‌ها به ساختمان‌های مسکونی غزه همچنان ادامه دارد

حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری بدون توجه به درخواست‌های جهانی برای توقف درگیری‌ و خشونت همچنان ادامه دارد اما با پاسخ مقاومت روبروست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  در عملیات روز گذشته «شمشیر قدس»، مقاومت اسلامی فلسطین موفق شد یک ناو جنگی رژیم غاصب را در سواحل غزه هدف قرار دهد. حمله به ناو‌های این رژیم با زیردریایی‌های هدایت شده حماس ادامه یافت. از سوی دیگر، گردان‌های القسام و القدس شهرک‌های صهیونیست نشین در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دادند که این حملات به گفته سخنگوی دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به هلاکت ۱۰ صهیونیست و زخمی شدن ۳۱۱ تن دیگر منجر شد.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرده است از صبح روز دوشنبه تا بامداد روز سه شنبه ۲۵۰ موشک از نوار غزه به سوی اراضی اشغالی شلیک شده است.

در حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۲۱۲ تن از جمله ۶۱ کودک و ۳۶ زن شهید و بیش از ۱۴۰۰ نفر مجروح شده‌اند. کشور‌های جهان خواستار توقف درگیری و برقراری آتش‌بس فوری هستند؛ مسئله‌ای که از سوی مقامات سیاسی و امنیتی رژیم اشغالگر مورد بی‌توجهی قرار گرفته است و همچنان خواستار تجاوزگری و نقض قوانین بین‌المللی و انسانی هستند.

آخرین تحولات در اراضی اشغالی و جزئیات تکمیلی درباره عملیات «شمشیر قدس» را در ادامه بخوانید:

بورل: اقدام اسرائیل علیه زنان و کودکان فلسطینی پذیرفتنی نیست
۱۴۰۰/۰۲/۲۹ - ۰۶:۳۰

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه ی اروپا اقدام های رژیم صهیونیستی ضد زنان و کودکان بی دفاع فلسطینی در نوار محاصره شده  غزه را غیرقابل پذیرش خواند.

جوزف بورل در نشست خبری با خبرنگاران در بروکسل گفت: «حملات راکتی حماس و دیگر گروه های فلسطینی را به قلمرو اسرائیل محکوم می کنیم و از حق اسرائیل در دفاع از خود پشتیبانی کامل داریم، اما این را هم باید در نظر داشت و ما هم گفته ایم که اقدام های اسرائیل باید متناسب باشد و به قانون بشردوستانه ی بین المللی احترام بگذارد!»

بورل افزود: یکبار دیگر تاکید می کنم ما احترام کامل (اسرائیل را) به مکان های مقدس و حق ادای دعا و نیایش را خواهانیم. همچنین بر اهمیت خودداری (رژیم صهیونیستی) از اخراج فلسطینی ها از محله ی شیخ جراح اصرار می ورزیم. این درخواست بنابر رویه های جاری اتحادیه اروپایی درباره ی شهرک های صهیونیست نشین مطرح می شود. همانگونه که گفتم از حق اسرائیل برای دفاع از خود و برقراری امنیت پشتیبانی می کنیم و همین حق را برای فلسطینی ها نیز قائل هستیم. برقراری امنیت برای اسرائیل و فلسطینی ها مستلزم یافتن راه حل سیاسی حقیقی است.

 

سخنگوي حماس: آتش بس را تاييد نمي کنيم
۱۴۰۰/۰۲/۲۹ - ۰۶:۰۴

حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس در فلسطین اظهار داشت جنبش حماس اخبار منتشر شده درباره ارائه پیشنهاد برای آتش بس با دشمن صهیونیست را تایید نمی‌کند.

حازم قاسم در گفت و گو با الجزیره مباشر درباره خبر‌های منتشر شده مبنی بر ارائه طرح پیشنهادی برای توقف درگیری‌ها گفت این اخبار تنها در رسانه‌های عبری منتشر شد و حتی در اراضی صهیونیستی نیز درباره آن آراء متناقض وجود دارد، چون برخی این خبر را منتشر و در ادامه منابع سیاسی آن را تکذیب کردند. ما این اخبار را تایید نمی‌کنیم، این اخبار درست نیست و در این زمینه اتفاق جدیدی رخ نداده است.

آمادگی فلسطینی ها برای مقابله طولانی مدت با دشمن صهیونیست
۱۴۰۰/۰۲/۲۹ - ۰۵:۵۰

گردان های قدس فلسطین با صدور بیانیه ای اعلام کرد ما توانایی بالایی برای مبارزه داریم و برای ماه ها مقابله نظامی با دشمن صهیونیست آماده هستیم. 

شهادت 4 فلسطینی در درگیری با نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی
۱۴۰۰/۰۲/۲۹ - ۰۵:۲۰

هلال احمر فلسطین اعلام کرد دستکم 4 فلسطینی در درگیری با نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس اشغالی به شهادت رسیدند. 

محکومیت جنایات اسرائیل توسط رییس نشست شورای امنیت
۱۴۰۰/۰۲/۲۹ - ۰۵:۰۰

وانگ ایی، وزیر امورخارجه چین و رئیس نشست شورای امنیت با اشاره به حملات هوایی رژیم اسرائیل به غزه گفت: چین اقدامات خشونت آمیز علیه غیرنظامیان را به شدت محکوم می‌کند.

وی گفت: اسرائیل باید به تعهدات بین المللی خود عمل کند و هر چه زودتر به محاصره غزه پایان دهد. تل آویو باید امنیت و حقوق غیر نظامیان را در سرزمین‌های اشغالی تضمین و دسترسی بشردوستانه را فراهم کند.

وزیر امور خارجه چین تاکید کرد: پکن به تلاش خود به عنوان ریاست دوره‌ای شورای امنیت ادامه خواهد داد و از فلسطین به عنوان یک کشور مستقل به پایتختی قدس شرقی پشتیبانی می‌کند.

انتقاد چین از کارشکنی آمریکا در شورای امنیت
۱۴۰۰/۰۲/۲۹ - ۰۴:۳۲

ژائولی جیانف سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به ممانعت آمریکا از تصویب بیانیه شورای امنیت سازمان ملل درباره ضرورت پایان درگیری در اراضی اشغالی گفت: جامعه جهانی از رفتار آمریکا بسیار مایوس شده و این کشور در شورای امنیت به شکل بی سابقه‌ای در انزوا قرار گرفته و در مقابل وجدان و اخلاق بشری ایستاده است.

ژائولی جیان روز سه شنبه در نشست خبری افزود: آمریکا از ۱۶ مه، سه بار از تصویب بیانیه مشترک شورای امنیت برای پایان درگیری و خشونت بین فلسطین و اسراییل و حفاظت از غیرنظامیان فلسطینی ممانعت کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به موافقت آمریکا برای فروش موشک‌های هدایت شونده دقیق به ارزش ۷۳۵ میلیون دلار به رژیم صهیونیستی گفت: آمریکا نه تنها برای جلوگیری از درگیری بین فلسطین و اسراییل اقدام نکرده، بلکه رفتار تنش زا داشته است.

 

اصابت موشک مقاومت به یکی از خیابانهای اصلی تل آویو
۱۴۰۰/۰۲/۲۹ - ۰۴:۱۱

رسانه های صهیونیستی اعلام کردند یکی از موشک های شلیک شده از غزه به خیابانی اصلی در حد فاصل اسدود و تل آویو اصابت کرد.

به صدا درآمدن آژیر خطر در اسدود و جنوب تل‌آویو/ بمباران منزلی در «حی الزیتون» در شرق مدینه غزه توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی
۱۴۰۰/۰۲/۲۹ - ۰۳:۳۰

گروه‌های مقاومت بامداد چهارشنبه شهر اشغالی اسدود و تل‌آویو را موشک باران کردند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین مناطقی را در اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه را هدف قرار دادند.

ناکامی رژیم صهیونیستی در ترور فرمانده گردان‌های قسام
۱۴۰۰/۰۲/۲۹ - ۰۲:۳۴

منابع خبری رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند که، ارتش اسرائیل در ۹ روز اخیر (از ابتدای جنگ غزه) دست‌کم دو بار تلاش کرد تا «محمد ضیف» فرمانده گردان‌های «عزالدین قسام» را هدف قرار دهد، اما هر دو بار با شکست روبرو شده است.

روزنامه «تایمز اف اسرائیل» به نقل از منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بدون ارائه جزئیات بیشتر در این باره گزارش داده است که دولت اسرائیل اجازه درز چنین خبری را سه‌شنبه شب صادر کرده است.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به نقل از منابع نظامی گزارش داده است که، ارتش اسرائیل همچنان در صدد ترور الضیف و دیگر فرماندهان عالی رتبه حماس است.

خیابان‌های اصلی تل آویو زیر آتش موشک‌های مقاومت
۱۴۰۰/۰۲/۲۹ - ۰۲:۰۸

الجزیره ه نقل از برخی رسانه‌های صهیونیستی نوشت: یکی از موشک‌های شلیک شده از غزه به خیابانی اصلی در حد فاصل اسدود و تل آویو اصابت کرده است.

بمباران جنوب غزه توسط رژیم صهیونیستی/ حملات موشکی مقاومت به چندین شهرک اسرائیلی
۱۴۰۰/۰۲/۲۹ - ۰۱:۵۱

 ارتش رژیم صهیونیستی مناطق مختلفی از غزه از جمله خان یونس و رفح را به شدت هدف حملات هوایی خود قرار داد.

براساس گزارشات منتشر شده، پایگاه مقاومت و زمین‌های کشاورزی شهر رفح واقع در جنوب غزه  از سوی رژیم صهیونیستی بمباران شده است.

الجزیره نیز در این رابطه نوشته است که، اسرائیل در دور جدید حملات خود به غزه، بیش از 50 مرتبه مناطق مختلف شهر رفح را هدف حملات هوایی خود قرار داده است.

موشک باران چند شهرک اسرائیلی از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین 

گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس  اعلام کرد که، عملیات مشترکی را با سرایا القدس و لشکر الناصر صلاح الدین برای حمله موشکی به شهرک سدیروت و پایگاه زیکیم انجام دادند.

سرایا القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی نیز گزارش داد:ده ها موشک به سمت مناطق یاد مردخای، نتیف هعتسراه در شمال غزه شلیک کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین همچنین شهرک «عسقلان» در جنوب فلسطین اشغالی را به شدت هدف حملات راکتی و موشکی خود قرار دادند.

 شلیک ۳ موشک دوربُرد از غزه

 گردان‌های قسام طی بیانیه ای اعلام کردند که، فرودگاه «رامون» در جنوب فلسطین اشغالی و پنج پایگاه هوایی اسرائیلی را هدف حمله گسترده راکتی و موشکی خود قرار دادیم.

در واکنش به حملات جدید رژیم صهیونیستی به جنوب غزه، 6 پایگاه هوایی اسرائیل را هدف حملات موشکی و راکتی خود قرار گرفت.

پایگاه‌های «حتسور، حتسریم، نیفاتیم، تل نوف، بلماخیم و رامون» را هدف حملات موشکی و راکتی خود قرار دادیم.

منابع فلسطین: 3 فروند موشک دوربُرد از غزه شلیک شده است.

سخنگوی جنبش حماس  نیز گفت:اظهارات مطرح شده در رسانه‌های رژیم صهیونیستی در رابطه با آتش بس بی پایه و اساس است.

موشک باران منطقه نظامی سدیروت توسط گروه‌های مقاومت

گردان‌های القسام، سرایا القدس و تیپ‌های صلاح الدین سدیروت را هدف قرار دادند و در این عملیات مشترک پایگاه "زیکیم" نیز هدف موشک گروه‌های مقاومت فلسطین قرار گرفت.

میکی روزنفلد سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی  اذعان کرده است که، ما شاهد وضعیت پیچیده‌ای در خصوص شلیک موشک از سوی نوار غزه به جنوب اسرائیل هستیم.

سازمان ملل: تنش میان فلسطین و اسرائیل رنج بسیاری به همراه داشته است
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۲۳:۴۳

مارک لوکوک، نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه گفت: تنش در سرزمین های فلسطینی و اسرائیل رنج بسیاری را به وجود آورده است؛ درخواست دبیرکل سازمان ملل برای توقف حملات هوایی، توپخانه ای و موشکی را تکرار می کنم.

وی افزود: این اقدامات باعث مرگ، ویرانی و جراحات در تمام مناطق درگیری می شود. همه طرف ها باید مراقب باشند که به غیرنظامیان و اماکن شهری آسیبی وارد نشود. از همه طرف ها می خواهم تا با برقراری آتش بس انسانی برای توزیع کمک ها موافقت کنند.

گردان‌های قسام ویدئوی حمله موشکی به اشکول را منتشر کرد
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۲۳:۱۷

گردان‌های قسام ویدئوی مربوط به حمله موشکی به شهرک اشکول که به هلاکت ۲ نظامی صهیونیست و مجروح شدن ۲۰ نفر دیگر منجر شده را منتشر کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_13986667"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/7760448/13986667?width=400&height=300"></script></div>
حمله موشکی گردان های قدس به شهرک نتیفوت
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۲۳:۱۴

گردان های قدس حملات موشکی گسترده ای را علیه شهرک نتیفوت و شهرک های اطراف غزه انجام دادند.

شمار شهدای غزه به ۲۱۷ نفر رسید
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۲۳:۱۱

وزارت بهداشت فلسطین گزارش داد: شمار شهدای غزه به ۲۱۷ نفر رسیده که از این تعداد ۶۳ نفر کودکان، ۳۶ نفر زنان و ۱۶ نفر افراد مسن هستند؛ شمار مجروحان نیز به ۱۵۰۰ نفر رسیده که جراحات ۵۰ نفر از این افراد شدید گزارش شده است.

شهادت ۴ فلسطینی در کرانه باختری
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۲۲:۴۵

۴ فلسطینی امروز و در پی شلیک گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی در کرانه باختری به شهادت رسیدند.

آژیر هشدار در شهرک های صهیونیست نشین به صدا درآمد
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۲۲:۴۱

آژیرهای هشدار در شهرک های اشدود، عسقلان، عزریکام و لاخیش به صدا در آمدند.

نانسی پلوسی: جنگ غزه باید متوقف شود
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۲۲:۴۱

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا:

بسیار واضح است که باید جنگ متوقف شود؛ باید تلاش هایی جدی از جانب دو طرف برای پایان خشونت و احترام حقوق مردم صورت گیرد.

سران باید برای تحقق صلح از طریق راه حل تشیکل دو دولت که در مورد آن مذاکره می شود، تلاش کنند.

آمریکا همچنان مانع صدور بیانیه شورای امنیت درباره غزه
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۲۲:۴۰

منابع دیپلماتیک در شورای امنیت گزارش دادند: نماینده آمریکا گفته های قبلی این کشور مبنی براینکه صدور بیانیه به تلاش های دیپلماتیک برای حل بحران اسرائیل و فلسطین کمک نمی کند را تکرار کرد.

تصاویری از تظاهرات در شهر البیره
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۲۲:۱۰

نظامیان رژیم صهیونیستی در تظاهرات شهر البیره با استفاده از پهپاد اقدام به پرتاب گاز اشک آور به سمت تظاهرات کنندگان کردند.

مواضع تل‌آویو زیر آتش موشک‌های مقاومت/ حملات صهیونیست‌ها به ساختمان‌های مسکونی غزه همچنان ادامه دارد

مواضع تل‌آویو زیر آتش موشک‌های مقاومت/ حملات صهیونیست‌ها به ساختمان‌های مسکونی غزه همچنان ادامه دارد

مواضع تل‌آویو زیر آتش موشک‌های مقاومت/ حملات صهیونیست‌ها به ساختمان‌های مسکونی غزه همچنان ادامه دارد

مواضع تل‌آویو زیر آتش موشک‌های مقاومت/ حملات صهیونیست‌ها به ساختمان‌های مسکونی غزه همچنان ادامه دارد

مواضع تل‌آویو زیر آتش موشک‌های مقاومت/ حملات صهیونیست‌ها به ساختمان‌های مسکونی غزه همچنان ادامه دارد

مواضع تل‌آویو زیر آتش موشک‌های مقاومت/ حملات صهیونیست‌ها به ساختمان‌های مسکونی غزه همچنان ادامه دارد

مواضع تل‌آویو زیر آتش موشک‌های مقاومت/ حملات صهیونیست‌ها به ساختمان‌های مسکونی غزه همچنان ادامه دارد

مواضع تل‌آویو زیر آتش موشک‌های مقاومت/ حملات صهیونیست‌ها به ساختمان‌های مسکونی غزه همچنان ادامه دارد

مواضع تل‌آویو زیر آتش موشک‌های مقاومت/ حملات صهیونیست‌ها به ساختمان‌های مسکونی غزه همچنان ادامه دارد

شلیک ۲۷۰ راکت به سمت اراضی اشغالی از صبح امروز
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۲۱:۴۹

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: از ساعت ۷ صبح امروز ۲۷۰ موشک و راکت از غزه به سمت اسرائیل شلیک شده است.

کارشناسان سازمان ملل: اسرائیل غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۲۱:۴۶

کارشناسان سازمان ملل:

خواستار توقف فوری تنش بین اسرائیل و گروه‌های فلسطینی در نوار غزه هستیم.

عامل اصلی این نزاع محرومیت ملت فلسطین از حقوق اجتماعی و فردی خود است.

حمله اسرائیل به مناطق پر از جمعیت در نوار غزه، حملات کورکورانه علیه غیرنظامیان است.

نشست شورای امنیت در ۲۰ مه برگزار می‌شود
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۲۱:۴۳

نماینده الجزایر در شورای امنیت:

شورای امنیت نتوانسته است به توافقی برای انتشار سندی در مورد تنش در غزه دست یابد.

روز ۲۰ مه جلسه‌ای فوری را برای بررسی اوضاع فلسطین برگزار می‌کنیم.

نماینده فلسطین در شورای امنیت: توقف جنایات اسرائیل نیازمند اراده بین المللی است
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۲۱:۴۱

نماینده فلسطین در شورای امنیت:

بسیار زود است که بگوئیم اراده سیاسی برای توقف سرکوبگری علیه فلسطینیان وجود دارد.

توقف جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم ما نیازمند اراده جامعه بین الملل است.

مردم ما به صورت مسالمت آمیز با اقدامات فاشیستی اسرائیل در قدس اشغالی مقابله کرد.

رسانه های اسرائیلی به همه طرف هایی که از مردم ما حمایت می کنند، حمله می کنند.

ضروری است که فورا آتش بس برقرار و کمک های انسانی به نوار غزه وارد شود.

به صدا درآمدن آژیر هشدار در عسقلان و سدیروت
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۲۰:۴۲

آژیر هشدار در شهرک های صهیونیست نشیت عسقلان و سدیروت بار دیگر به صدا درآمد.

اروپا جنایات رژیم صهیونیستی را «دفاع از خود» خواند
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۲۰:۳۸

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی گفت: اولویت با آتش بس و رساندن کمک‌های بشردوستانه به غزه است.

وی مدعی شد: ما از اسرائیل در تلاش در راستای حق دفاع از خود حمایت می‌کنیم؛ همچنانکه از فراهم آوردن امنیت برای فلسطینی‌ها پشتیبانی می‌کنیم.

بورل گفت: تمامی اعضای اتحادیه اروپا به استثنای یک کشور بر اینکه اولویت با آتش بس فوری است، اتفاق نظر دارند.

وی افزود: باید مقامات اسرائیل روند تخلیه محله شیخ جراح در قدس را متوقف کنند.

احتمال پایان حملات رژیم صهیونیستیی به غزه
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۲۰:۳۵

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی می گوید: ارزیابی‌ها اینگونه است که ما در حال رفتن به سوی پایان عملیات نظامی در غزه در کمتر از ۴۸ ساعت آینده هستیم.

۶۴ نفر در رام الله مجروح شده اند
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۲۰:۲۹

وزارت بهداشت فلسطین گزارش داد: شمار مجروحان در رام الله ۶۴ نفر است که حال ۶ نفر از این افراد وخیم است و یک نفر نیز در البیره به شهادت رسیده است.

ارتش رژیم صهیونیستی: حماس و جهاد اسلامی ۱۲ هزار موشک در اختیار دارند
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۲۰:۲۵

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی می گوید: حماس و جهاد اسلامی ۱۲ هزار موشک در اختیار دارند و از بین بردن کامل آن دشوار است.

هلاکت ۱۲ صهیونیست بر اثر موشک باران مقاومت فلسطین
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۲۰:۲۱

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند: از آغاز درگیری‌های اخیر تاکنون، ۱۲ اسرائیلی به دنبال حملات موشکی نوار غزه کشته شده اند.

خشونت نظامیان صهیونیست علیه معترضان لبنانی
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۲۰:۱۱

نیروهای اشغالگر گازهای اشک آور به سوی تظاهرات کنندگان در شهرعدیسه در مرز لبنان و فلسطین شلیک کرد.

تظاهرات کنندگان به سوی نیروهای اشغالگر که در پایگاه های خود در مرزهای لبنان و فلسطین بودند، سنگ پرتاب کردند.

یک شهید و ۴۶ مجروح در البیره
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۹:۵۵

وزارت بهداشت فلسطین گزارش داد که در پی درگیری نظامیان صهیونیست با تظاهرات کنندگان در البیره، تاکنون یک فلسطینی به شهادت رسیده و ۴۶ نفر مجروح شده اند.

شلیک ۳۳۰۰ راکت از غزه به سمت اراضی اشغالی
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۹:۵۲

ارتش رژیم صهیونیستی  اعلام کرد: تاکنون ۳۳۰۰ راکت از نوار غزه شلیک شده که بیشتر آن‌ها از ناحیه شمال غزه شلیک شده اند.

هلاکت ۱۱ صهیونیست بر اثر موشک باران مقاومت فلسطین
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۹:۵۱

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: از ابتدای تشدید حملات راکتی از نوار غزه ۱۱ نفر در اسرائیل کشته شده اند.

۱۱ فلسطینی در نابلس مجروح شدند
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۹:۴۷

وزارت بهداشت فلسطین گزارش داد: در پی حمله نظامیان صهیونیست، ۱۱ فلسطینی در نابلس مجروح شده اند.

شهادت یک فلسطینی در حی الزیتون
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۹:۴۶

یک فلسطینی در پی شلیک گلوله نظامیان صهیونیست در «حی الزیتون» در جنوب شرقی غزه به شهادت رسیده و یک نفر دیگر مجروح شده است.

درگیری نظامیان صهیونیست با تظاهرات کنندگان در البیره
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۹:۴۲

نظامیان رژیم صهیونیستی با تظاهرات کنندگان در البیره درگیر شده اند که در پی این درگیری تاکنون ۵ نفر مجروح شده اند.

واهمه رژیم صهیونیستی از موشک‌ها کورنت مقاومت
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۹:۴۲

کانال ۲۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: از ترس موشک‌های کورنت، پلیس اسرائیل مسیر مرکزی میان سدیروت و شمال اسرائیل را مسدود کرد.

گردان های قسام یک پایگاه را در کیسوفیم هدف قرار داد
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۹:۳۲

گردانهای قسام از گلوله باران پایگاه جدید (مارس) در نزدیکی پایگاه کیسوفیم با شماری خمپاره خبر داد.

شهادت جوان فلسطینی در البیره
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۹:۳۱

وزارت بهداشت فلسطین: یک جوان فلسطینی با شلیک گلوله رژیم صهیونیستی در ورودی شمالی شهر البیره به شهادت رسید.

گلوله باران پایگاه های صهیونیست از سوی گردانهای قدس
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۹:۲۹

گردان های قدس: شماری از پایگاه های نظامی و تجمع ارتش اسرائیل را در حومه غزه با خمپاره گلوله باران کردیم.

۲۵ فلسطینی در باب العامود و شیخ جراح مجروح شدند
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۹:۲۹

هلال احمر فلسطین: در پی درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی در باب العامود و شیخ جراح ۲۵ فلسطینی مجروح شدند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: به حملات ادامه می دهیم
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۹:۱۴

بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، خطاب به وزیر دفاع آمریکا مدعی شد: به عملیات نظامی در نوار غزه در صورتی که حماس شلیک موشک را ادامه دهد، ادامه خواهیم داد.

درگیری نظامیان صهیونیست با فلسطینیان در شیخ جراح
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۹:۱۳

نظامیان رژیم صهیونیستی بار دیگر با فلسطینیان در محله شیخ جراح درگیر شدند.

فرانسه: شورای امنیت آتش بس غزه را فورا به بحث بگذارد
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۹:۱۳

«ژان ایو لودریان»، وزیر خارجه فرانسه گفت: بر ضرورت کار بر روی پیشبرد روند صلح تأکید می کنیم و خواهان آن هستیم که شورای امنیت آتش بس فوری را به بحث و بررسی بگذارد.

شهادت یک فلسطینی در درگیری فلسطینیان با نظامیان صهیونیست در البیره
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۸:۵۵

وزارت بهداشت فلسطین از شهادت یک فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر صهیونیستی در درگیری بین نظامیان و فلسطینیان در ورودی البیره خبر داد.

زخمی شدن دستکم ۲۰ تن از فلسطینی‌ها در البیره
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۸:۴۷

خبرنگار شبکه الجزیره گفت دستکم ۲۰ تن به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر صهیونیستی در ورودی شهر البیره زخمی شدند.

۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۸:۴۳

رسانه های عبری اعلام کردند ارتش رژیم صهیونیستی به همه ساکنان شورای منطقه ای اشکول دستور داد به تونل های زیرزمینی بروند.

زخمی شدن دو تن از نظامیان صهیونیست در ورودی البیره
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۸:۳۷

خبرنگار شبکه الجزیره گفت: دو تن از نظامیان صهیونیستی در ورودی شهر البیره به ضرب گلوله زخمی شدند.

زخمی شدن یک تصویربردار و شماری از فلسطینیان در محله شیخ جراح
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۸:۳۶

خبرنگار الجزیره اعلام کرد: یک تصویربردار و شماری از فلسطینیان در ورودی محله شیخ جراح به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شدند.

این شبکه افزود شمار زیادی از نیروهای مرزی اسرائیل در اطراف منطقه المظاهره در یافا مستقر شدند.

توقف حرکت قطارها بین تل آویو و بئر السبع
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۸:۳۵

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: رسانه‌های صهیونیستی از توقف حرکت قطار‌ها بین تل آویو و بئر السبع از ساعت ۱۹ به وقت محلی به سبب اوضاع امنیتی خبر دادند.

انتقاد وزیر خارجه ترکیه از تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه/چاووش اوغلو: به همراه همتای پاکستانی به واشنگتن سفر خواهم کرد
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۸:۳۳

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در سخنانی گفت: من به همراه وزیر خارجه پاکستان به واشنگتن خواهم رفت و خواهان مداخله آمریکا برای جلوگیری از حملات اسرائیل خواهم بود.

او اعلام کرد: اسرائیل به غیرنظامیان، ساختمانهای مسکونی و مقرهای رسانه های بین المللی و محلی در غزه حمله کرده است. عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با اسرائیل آن را ترغیب به حمله به غیرنظامیان فلسطینی کرد.

اسامی کشورهایی که در کشتن کودکان فلسطینی همدست رژیم صهیونیستی بودند
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۸:۲۳

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اسامی کشورهایی را که در کشتن کودکان فلسطینی همدست رژیم صهیونیستی بودند، منتشر کرد.

این کشورها شامل آمریکا، آلبانی، استرالیا، اتریش، بوسنی و هرزگوین، برزیل، بلغارستان، کانادا، کلمبیا، قبرس، جمهوری چک، گرجستان، آلمان، گواتمالا، هندوراس، مجارستان، ایتالیا، لیتوانی، آندورا، هلند، مقدونیه شمالی، پاراگوئه، اسلوونی و اوکراین هستند.

نظامیان صهیونیست یک جوان فلسطینی را در الخلیل به شهادت رساندند
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۸:۱۹

نیروهای صهیونیستی با گلوله جنگی یک جوان فلسطینی را نزدیک ایست بازرسی در الخلیل به شهادت رساندند.

این جوان فلسطینی در حال رانندگی با خودروی شخصی خود بود که سربازان رژیم اشغالگر پس از متوقف کردن خودروی او از او خواستند از خودروی خود پیاده شود و روی زمین دراز بکشد و آنگاه با شلیک گلوله او را به شهادت رساندند.

تصاویر زنده از درگیری صهیونیست‌ها با فلسطینیان در باب العمود
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۸:۱۱
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_13985694"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/7760448/13985694?width=400&height=300"></script></div>
نتانیاهو: عملیات نظامی چند روز دیگر طول خواهد کشید
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۷:۵۲

شبکه صهیونیستی کان اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به روسای شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور باریکه غزه ابلاغ کرده که عملیات نظامی علیه غزه چند روز دیگر ادامه خواهد داشت.

درگیری های شدید در کرانه باختری و استفاده صهیونیست‌ها از گلوله جنگی
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۷:۴۷

شبکه الغد اعلام کرد کرانه باختری رود اردن شاهد درگیری های شدید بین فلسطینی ها و نظامیان صهیونیست است و نظامیان صهیونیست گلوله جنگی به سوی فلسطینی ها شلیک می کنند.

شبکه الغد گزارش داد نیروهای اشغالگر اسرائیلی تظاهرکنندگان فلسطینی را در الخلیل با گلوله جنگی هدف قرار دادند.

استفاده رژیم صهیونیستی از گاز اشک‌آور در درگیری با تظاهرکنندگان فلسطینی
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۷:۳۶

خبرنگار الجزیره اعلام کرد: نیرو‌های اشغالگر از هواپیمای بدون سرنشین برای شلیک گاز اشک آور به سمت تظاهرکنندگان در البیره استفاده کردند.

بنابر این گزارش، ۱۱ فلسطینی در محله «البیره» به دلیل اصابت گلوله ساچمه‌ای نظامیان صهیونیست زخمی شدند.

در ایست بازرسی بیت ایل در شهر البیره درگیری مسلحانه میان نظامیان صهیونیست و جوانان فلسطینی درگرفته است.در البیره نظامیان صهیونیست با گلوله واقعی به مردم فلسطین شلیک می‌کند.

منابع عبری اعلام کردند در درگیری در نزدیکی بیت ایل در شمال البیره دو سرباز اسرائیلی زخمی شدند.

در درگیری‌های میان اشغالگران و مردم فلسطین در بیت لحم تا این لحظه ۵ نفر و در درگیری‌های الخلیل نیز ۳ نفر زخمی شده و به بیمارستان منتقل شدند. در رام الله نیز تاکنون ۱۱ تن زخمی شدند که حال دو تن وخیم گزارش شده است.

 

درگیری ها در باب العمود و بازداشت جوانان فلسطینی از سوی نظامیان اشغالگر
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۷:۳۲
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_13985624"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/7760448/13985624?width=400&height=300"></script></div>
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۷:۱۶

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: در درگیری فلسینیان با نیرو‌های اشغالگر در نزدیکی رام الله ۱۰ فلسطینی زخمی شدند که حال دو تن وخیم است.

حملات توپخانه ای به شرق دیرالبلح و المغازی در مرکز نوار غزه
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۷:۱۲

شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از خبرنگار خود گفت: شرق منطقه دیرالبلح و المغازی در مرکز نوار غزه هدف حملات توپخانه ای قرار گرفته است.

همچنین جنگنده های صهیونیستی منزلی مسکونی را در منطقه الستار الغربی در استان خان یونس، جنوب نوار غزه بمباران کردند.

نظامیان صهیونیست دو تن از فلسطینیان را در منطقه باب العمود بازداشت کردند
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۷:۱۰

خبرنگار الجزیره گفت: نظامیان اشغالگر دو تن از فلسطینیان را که در منطقه باب العمود تظاهرات کرده بودند، بازداشت و صدها تن از آنها را پراکنده کردند.

بیانیه گردان‌های عزالدین القسام درباره حمله موشکی به اشکول
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۷:۰۶

گردان‌های عزالدین القسام درباره حمله موشکی به اشکول بیانیه‌ای با این مضمون صادر کرد: این حمله موشکی که منجر به کشته شدن ۲ نفر و زخمی شدن ۲۰ نفر دیگر شد، توسط گردان‌های القسام به سمت "موشاف اوهاد در مجتمع مفتاحیم در منطقه اشکول انجام شد و در آن موشک‌های Q۲۰ مورد استفاده قرار گرفتند.

مواضع تل‌آویو زیر آتش موشک‌های مقاومت/ حملات صهیونیست‌ها به ساختمان‌های مسکونی غزه همچنان ادامه دارد

اصابت راکت مقاومت به یکی از طبقات برجی مسکونی در اشدود
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۶:۵۹
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_13985368"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/7760448/13985368?width=400&height=300"></script></div>
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۶:۵۴

تعداد مجروحان حمله موشکی مقاومت به اشکول به ۲۰ تن رسید.

گردان‌های عزالدین القسام: ما با تمام قدرت و توانایی در حال جنگ هستیم
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۶:۵۲

«ابو حمزه» سخنگوی گردان‌های قدس اعلام کرد: ما با تمام قدرت و توانایی در حال جنگ هستیم و طبق برنامه های قبلی خود تعیین می‌کنیم که چه موقع، چگونه و به کجا حمله کنیم.

اذعان رسانه‌های صهیونیستی به بی سابقه بودن حملات موشکی امروز
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۶:۴۱

شبکه تلویزیونی الاقصی گزارش داد: رسانه های رژیم اشغالگر اعلام کردند از روز نخست درگیری، شاهد شلیک این حجم از موشک از نوار غزه نبوده‌ایم.

به صدا درآمدن بی وقفه آژیرهای خطر در مناطق صهیونیستی
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۶:۴۰

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: آژیرهای خطر بی وقفه در مناطق اطراف نوار غزه به صدا درمی آیند.

حملات موشکی مجدد مقاومت فلسطینی به منطقه اشدود/ فرار وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به پناهگاه
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۶:۳۷

شبکه المیادین گزارش داد گروه های مقاومت بار دیگر منطقه اشدود را هدف حملات موشکی قرار دادند و رسانه های صهیونیستی از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در این منطقه خبر دادند.

آژیرهای خطر در منطقه زیکیم، نتیف هعسرا، کیسوفیم، اشدود و دیگر مناطق همجوار غزه به صدا درآمدند.

موشک شلیک شده از غزه به ساختمانی در منطقه اشدود اصابت کرده است.

حمله موشکی مقاومت به اشدود وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را به تونل های زیرزمینی فراری داد.

زخمی شدن یک صهیونیست در منطقه بئر السبع
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۶:۲۷

گردان های عزالدین قسام اعلام کرد دشمن به زخمی شدن یک شهرک نشین صهیونیست در حمله اخیر به منطقه بئر السبع اذعان کرد.

۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۶:۲۶

گردان‌های عزالدین قسام از حمله خمپاره‌ای سنگین به پایگاه ناحل عوز خبر داد.

زخمی شدن یک شهرک نشین صهیونیست در حمله به عسقلان
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۶:۲۴
کانال تلگرامی مرکز اطلاع رسانی جنبش انصارالله در خبری فوری گزارش داد: در حمله موشکی از نوار غزه به عسقلان یک شهرک نشین صهیونیست به شدت زخمی شد.
 
 
 
 
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۶:۱۰

خبرنگار الجزیره اعلام کرد که مقاومت بئر السبع، اشدود، عسقلان و اشکول را هدف حملات گسترده راکتی قرار داده است.

زخمی شدن ۱۴ صهیونیست و هلاکت دو تن در بمباران اشکول
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۵:۵۴

شبکه صهیونیستی کان اعلام کرد در اثر اصابت موشک به ساختمانی در اشکول، ۱۴ تن مصدوم شدندکه حال ۴ نفر وخیم است.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در حملات راکتی مقاومت به اراضی اشغالی تا این لحظه دو شهرک‌نشین اسرائیلی کشته شده و ۱۴ نفر دیگر زخمی شدند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_13985163"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/7760448/13985163?width=400&height=300"></script></div>
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۵:۴۳

گردان های قسام دو پایگاه اوریم و رعیم را موشک باران کرد.

رژیم صهیونیستی همچنان مانع از ارسال سوخت به نوار غزه است
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۵:۴۱

رژیم اشغالگر صهیونیست همچنان از ارسال سوخت برای تنها نیروگاه برق در نوار غزه جلوگیری می کند.

کمیته هماهنگی ورود کالا در ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: مقامات اسرائیلی همچنان از رسیدن سوخت مورد نیاز تنها نیروگاه انرژی برق در نوار غزه ممانعت به عمل می آورند.

درگیری نظامیان صهیونیست و فلسطینیان در بیت لحم
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۵:۳۶

شبکه الجزیره از وقوع درگیری بین تظاهرکنندگان فلسطینی و نظامیان اشغالگر در منطقه بیت لحم خبر داد.

اعتصاب سراسری در مناطق مختلف فلسطین
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۵:۳۲

شبکه المیادین اعلام کرد اعتصاب سراسری همه مناطق فلسطین را در برگرفته است و درخواست هایی برای برگزاری تظاهرات مطرح می شود.

مقابله فلسطینیان با نظامیان صهیونیست در البیره
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۵:۳۱

شبکه المیادین گزارش داد فلسطینیان با نیروهای اشغالگر در ایست بازرسی بیت ایل در منطقه البیره مقابله کردند.

موج وحشت و فرار در تل آویو از ترس موشکهای مقاومت
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۵:۲۹

تهدید جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس به از سرگیری موشکباران تل آویو موجی از رعب و وحشت و فرار را در میان صهیونیست‌های ساکن این شهر به وجود آورده است.

وبسایت خبری عربی ۲۱ گزارش داد: گردان‌های عزالدین قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین) تهدید کرده است در صورت ادامه تجاوزگری‌های رژیم اشغالگر به غزه و هدف قرار دادن ساختمان‌های مسکونی، مجددا تل آویو را موشکباران خواهد کرد.

این وبسایت خبری به نقل از منابع اختصاصی خود گفت: اسرائیلی‌ها از بیم موشک‌های مقاومت در حال فرار از تل آویو و رفتن به سمت شهرک‌های واقع در کرانه باختری اشغالی هستند.

سازمان ملل از آواره شدن بیش از ۵۲ هزار فلسطینی خبر داد
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۵:۲۲

خبرگزاری رویترز از ژنو گزارش داد: بیش از ۵۲ هزار فلسطینی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی که باعث تخریب حدود ۴۵۰ ساختمان در نوار غزه شد‏، آواره شده اند.

سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: حدود ۴۷ هزار تن از آوارگان فلسطینی در ۵۸ مدرسه در غزه ساکن شده اند.

مصدوم شدن ده‌ها تن در جنین بر اثر استنشاق گاز اشک آور
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۵:۲۰

در پی شلیک گاز اشک آور به سمت تظاهرکنندگان در غرب جنین در فلسطین اشغالی، ده ها تن بر اثر استنشاق گاز اشک آور مصدوم شدند.

حمله موشکی گردان های قسام به تجمع نظامیان صهیونیست نزدیک زیکیم
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۵:۱۷

گردان های قسام محل تجمع نظامیان اشغالگر اسرائیل را در منطقه نزدیک به شهرک زیکیم هدف حملات موشکی قرار داد.

هاآرتص: این بزرگترین شکستی است که اسرائیل در عملیات نظامی متحمل شده است
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۵:۱۵

آلوف بن، روزنامه نگار هاآرتص اعلام کرد در روز هشتم عملیات موسوم به «نگهبان دیوارها»، تصویر شکست عملیات غیرقابل توجیه نظامی آشکار می‌شود و شکست های پی در پی نظامی و سردرگمی سیاسی در مدیریت نبرد آشکار می شود. زمان آن فرا رسیده است که به جای جستجوی یک پیروزی خیالی، نتانیاهو بلافاصله با آتش بس موافقت کند.

حمله موشکی گروه های مقاومت به منطقه صهیونیست نشین العین الثالثه
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۵:۰۸

گردان های ناصر صلاح الدین شهرک صهیونیست نشین العین الثالثه در منطقه اشکول در شرق خان یونس را هدف حمله موشکی قرار داد.

گردان‌های ناصر صلاح الدین می‌گویند که آن‌ها با شلیک ۱۰۷ موشک شهرک العین الثلاثه اشکول در شرق خان یونس را بمباران کردند.

رژیم صهیونیستی به خسارات جدی به شهرک اشکول در اثر موشک های مقاومت اذعان کرده است.

گردان‌های قدس یک سایت نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۵:۰۶

گردان‌های قدس سایت "ایرز" را با تعدادی گلوله خمپاره سنگین بمباران کرد.

تعدادی از سربازان صهیونیست در مقر نظامی ایرز بر اثر اصابت گلوله خمپاره گردان‌های قدس زخمی شدند که حال دو نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

تهدید تل آویو برای ویران کردن برج وطن در غزه
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۵:۰۳

خبرنگار شبکه العالم گفت: رژیم اشغالگر به هدف قرار دادن برج وطن نزدیک برج ویران شده الجلاء در غزه تهدید کرده است.

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به اردوگاه البریج
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۵:۰۰

برخی منابع فلسطینی اعلام کردند در پی حمله هوایی رژیم اشغالگر به اردوگاه البریج شماری از زخمی ها به بیمارستان شهدای الاقصی در منطقه دیر البلح منتقل شدند.

۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۴:۵۳

گردان‌های قدس پایگاه نظامی ناحل عوز در مجاورت نوار مرزی باریکه غزه را هدف حملات سنگین خمپاره‌ای قرار داد.

گردان‌های قدس همچنین منطقه میفلاسیم را هدف بمباران موشکی قرار داد.

ادعای حمله به ۱۲ منزل رهبران گروه‌های فلسطینی
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۴:۵۲

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲ منزل رهبران گروه‌های فلسطینی را هدف قرار داده است.

حمله گردان‌های شهید ابو علی مصطفی به تانک‌های رژیم صهیونیستی
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۴:۵۰

گردان های شهید ابوعلی مصطفی از هدف قرار دادن تانک های رژیم اشغالگر در منطقه نظامی ملکه در شرق غزه با شلیک راکت خبر داد.

غزه بازگشایی گذرگاه ها از جانب رژیم صهیونیستی را رد کرد
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۴:۴۷

دفتر رسانه ای دولت در غزه گفت اعلام رژیم اشغالگر در خصوص بازگشایی گذرگاه ها درست نیست و هیچ سوختی وارد غزه نشده است.

دفتر رسانه ای دولت در غزه افزود: رژیم اشغالگر پنج قبرستان نوار غزه را هدف قرار داد.

دفتر رسانه‌ای دولت در غزه گفت: خسارت‌های وارد شده به نوار غزه به سبب حملات حدود ۲۴۴ میلیون دلار برآورد می‌شود.

۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۴:۴۶

گردان‌های قسام در پاسخ به تهاجم مداوم رژیم صهیونیستی شهرک سدیروت را با خمپاره های کالیبر سنگین بمباران کردند.

۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۴:۴۵

توپخانه رژیم اشغالگر اراضی کشاورزی را در منطقه عقاد در شرق رفح بمباران کرد.

۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۴:۴۴

آژیرهای هشدار بار دیگر در شهرک های کرم ابوسالم، کزوویم، ناحل عوز، کفار عزه، نیریم، نتیو هعسره و العین الثالثه به صدا درآمد.

۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۴:۳۳

موشک‌های مقاومت شهرک کسوفیم را هدف قرار داد.

۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۴:۳۲

آژیرهای هشدار در کرم ابو سالم به صدا درآمد.

 
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۴:۲۶

خبرنگار صهیونیست: آیا می‌خواهید بدانید ما چقدر احمق هستیم. بعد از اینکه ما پمپاژ سوخت را برای آن‌ها تمام کردیم، آن‌ها شروع به شلیک موشک کردند.

۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۴:۲۴

گردان‌های القسام سایت پشتیبانی صوفا را با گلوله‌های خمپاره بمباران کرد.

۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۴:۲۴

موشک‌های مقاومت هم اکنون شهرک‌های نیریم، عین الثالثه و ناحل عوز را هدف قرار داد.

۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۴:۱۶

صدای انفجار‌های مهیبی در آسمان شهر‌های اطراف غزه و نوار غزه شمالی شنیده می‌شود که ناشی از تلاش گنبد آهنین برای مقابله با موشک‌های مقاومت است.

۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۴:۰۹

موشک‌های مقاومت شهرک‌های عسقلان را هدف قرار داد.

۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۴:۰۹

موشک‌های مقاومت شهرک‌های زیکیم و نتیف در مجاورت نوار غزه را هدف قرار داد.

۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۴:۰۰

شبکه تلویزیونی الاقصی گزارش داد: پس از آنکه رژیم اشغالگر منزلی در خیابان القرمانی در بیت حانون در شمال نوار غزه را هدف قرار داد، یک فلسطینی زخمی و به بیمارستان منتقل شد.

۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۳:۵۶

جنبش الاحرار اعلام کرد از قهرمانان ملت فلسطین در کرانه باختری، قدس و مناطق اشغالی ۱۹۴۸ فلسطین می‌خواهیم تحصن امروز را به خشم گسترده مردمی تبدیل کنند.

۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۳:۵۵

قایقهای رژیم اشغالگر ساحل منطقه السودانیه در شمال شهر غزه را هدف حمله قرار دادند.

احتمالا امروز هیئت مصری وارد فلسطین اشغالی شود
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۳:۵۳

کانال تلگرامی یونیوز در خبری فوری گزارش داد: برخی رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند پیش بینی می‌شود هیئتی از سازمان اطلاعات مصر امروز وارد فلسطین اشغالی شود.

۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۳:۵۲

خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد رژیم صهیونیستی از صبح امروز ۱۱ منزل را در نوار غزه هدف حمله هوایی قرار داد.

۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۳:۵۱

 یک تجمع گسترده در دیترویت آمریکا، در حمایت از فلسطین و محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی برگزار شد.

همچنین گروهی از اعضای کنگره آمریکا خواستار توقف اجرای توافقنامه تسلیحاتی ۷۵۰ میلیون دلاری مصوب دولت بایدن با تل آویو شدند.

گزارش شورای حقوق بشر از اوضاع غزه
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۳:۴۹

شورای حقوق بشر در گزارشی درباره اوضاع نوار غزه پس از چند روز درگیری اعلام کرد ۱۳۲ ساختمان، ۳۱۶ واحد مسکونی، ۶ بیمارستان و ۹ مرکز درمانی به طور کامل در غزه تخریب شده است.

این شورا افزود: ۴۶ ٪ کمبود دارو و ۳۶ ٪ تجهیزات پزشکی زندگی در غزه را تهدید می‌کند. تعداد کل آوارگان غزه در نتیجه تشدید تنش‌های اخیر بیش از ۵۲۰۰۰ نفر شده است.

شهرک صهیونیستی افکیم هدف حمله موشکی مقاومت
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۳:۳۳

مقاومت فلسطین لحظاتی پیش حمله راکتی به شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور باریکه غزه را از سرگرفت.

شهرک‌های نقب، افکیم، رانین هدف موشک‌های مقاومت قرار گرفتند.گردان‌های القسام از بمباران افکیم خبر داد.

همزمان آژیرهای هشدار در این منطقه به صدا در آمد.

عضو کنست: به یک راه حل دائمی و پایدار نیاز داریم
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۳:۱۶

یایئر جولان، عضو کنست اذعان کرد: درست این است که عملیات نظامی در اسرع وقت پایان یابد. من در ادامه عملیات علیه غزه مزایای زیادی نمی بینم - هر چند سال یک درگیری نظامی علیه حماس انجام می دهیم و همیشه در حال آماده سازی برای عملیات بعدی هستیم. این سیاست بی فایده است ، ما نیاز به یک راه حل دائمی و پایدار داریم.

۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۳:۱۵

اسپوتنیک نوشت: یک سوم صهیونیست‌ها دسترسی به تونل‌های زیر زمینی برای فرار از دست موشک‌های مقاومت ندارند. این در حالیست که این رژیم سالانه میلیون‌ها دلار صرف امنیت خود می‌کند.

۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۳:۰۵

خبرنگار رادیو ارتش رژیم صهیونیستی: امیدوارم این عملیات نظامی به پایان برسد. بی‌فایده است. ما ۲۰ سال است که اینجا هستیم و هیچ راه حلی برای مشکل غزه وجود ندارد.

اعتصاب کامل همه مناطق فلسطین را در بر گرفته است
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۳:۰۳

مواضع تل‌آویو زیر آتش موشک‌های مقاومت/ حملات صهیونیست‌ها به ساختمان‌های مسکونی غزه همچنان ادامه دارد

مواضع تل‌آویو زیر آتش موشک‌های مقاومت/ حملات صهیونیست‌ها به ساختمان‌های مسکونی غزه همچنان ادامه دارد

مواضع تل‌آویو زیر آتش موشک‌های مقاومت/ حملات صهیونیست‌ها به ساختمان‌های مسکونی غزه همچنان ادامه دارد

مواضع تل‌آویو زیر آتش موشک‌های مقاومت/ حملات صهیونیست‌ها به ساختمان‌های مسکونی غزه همچنان ادامه دارد

 

۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۳:۰۰

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منزلی را در اردوگاه جبالیا و منزل مسکونی دیگر را در بیت حانون در شمال نوار غزه هدف بمباران قرار دادند که در نتیجه آن ۳ نفر زخمی شدند.

۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۲:۴۰

رادیو ارتش به نقل از آلون شوستر، وزیر کشاورزی کابینه رژیم صهیونیستی گفت: ما تسلیم تمایل حماس برای قرار دادن ما در جنگ فرسایشی نخواهیم شد. منافع ما یک عملیات نظامی کوتاه و موثر است.

تظاهرات مردم اندونزی در مقابل سفارت آمریکا
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۲:۳۹

مواضع تل‌آویو زیر آتش موشک‌های مقاومت/ حملات صهیونیست‌ها به ساختمان‌های مسکونی غزه همچنان ادامه دارد

مواضع تل‌آویو زیر آتش موشک‌های مقاومت/ حملات صهیونیست‌ها به ساختمان‌های مسکونی غزه همچنان ادامه دارد

۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۲:۳۱

جیلی کوهن ، مفسر کانال صهیونیستی کان می‌گوید که شهرک‌نشینان بیش از ارتش و دولت اشغالگر به حماس اعتماد دارند. آنها منتظر اظهارات سخنگوی حماس هستند و طبق آن رفتار خواهند کرد. این یک دستاورد حماس است که از همه دستاوردهای ما پیشی می‌گیرد.

تصاویری از نوار غزه
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۲:۲۹

مواضع تل‌آویو زیر آتش موشک‌های مقاومت/ حملات صهیونیست‌ها به ساختمان‌های مسکونی غزه همچنان ادامه دارد

مواضع تل‌آویو زیر آتش موشک‌های مقاومت/ حملات صهیونیست‌ها به ساختمان‌های مسکونی غزه همچنان ادامه دارد

مواضع تل‌آویو زیر آتش موشک‌های مقاومت/ حملات صهیونیست‌ها به ساختمان‌های مسکونی غزه همچنان ادامه دارد

مواضع تل‌آویو زیر آتش موشک‌های مقاومت/ حملات صهیونیست‌ها به ساختمان‌های مسکونی غزه همچنان ادامه دارد

راهپیمایی در استانبول در حمایت از ملت فلسطین
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۲:۲۳
اتحادیه اقلیت های عربی با برگزاری تظاهرات گسترده ای، حمایت خود را از مقاومت و قدس و مسجدالاقصی در برابر تجاوزات و جنایات مداوم رژیم اشغالگر علیه آنها اعلام کرد.
 
شرکت کنندگان پرچم فلسطین و دست نوشته‌هایی حاوی شعارهای حمایت از فلسطین و ضد رژیم اشغالگر با خود حمل می کردند و با سردادن شعارهایی خواستار اقدام فوری برای نجات جان افراد بی گناه شدند.
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۲:۱۰

ارتش رژیم صهیونیستی در هراس از آغاز حملات راکتی مقاومت، از صهیونیست‌های ساکن مناطق مجاور باریکه غزه خواست تا اطلاع ثانوی در تونل‌های زیر زمینی بمانند.

تجمع در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در سئول
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۲:۰۴

شماری از جوانان در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در سئول، پایتخت کره جنوبی در محکومیت تجاوزات صهیونیست ها به نوار غزه تجمع کردند.

مواضع تل‌آویو زیر آتش موشک‌های مقاومت/ حملات صهیونیست‌ها به ساختمان‌های مسکونی غزه همچنان ادامه دارد

مواضع تل‌آویو زیر آتش موشک‌های مقاومت/ حملات صهیونیست‌ها به ساختمان‌های مسکونی غزه همچنان ادامه دارد

مواضع تل‌آویو زیر آتش موشک‌های مقاومت/ حملات صهیونیست‌ها به ساختمان‌های مسکونی غزه همچنان ادامه دارد

مواضع تل‌آویو زیر آتش موشک‌های مقاومت/ حملات صهیونیست‌ها به ساختمان‌های مسکونی غزه همچنان ادامه دارد

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: هیچکس از این جنگ نفع نخواهد برد
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۱:۵۳

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در مورد ادامه جنگ غزه هشدار داد و گفت: تاثیرات جنگ غزه فراتر از منطقه خواهد بود. هیچکس از این جنگ نفع نخواهد برد و تبعات آن فراتر از خاورمیانه خواهد رفت.

شهادت جوان فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها در الخلیل
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۱:۳۷

ارتش رژیم صهیونیستی یک جوان فلسطینی را در حوالی ایستگاه بازرسی نظامی در هبرون واقع در الخلیل کرانه باختری به ادعای تلاش برای حمله با سلاح سرد، هدف تیراندازی قرار داد و به شهادت رساند.

آمار جدید شهدا و مجروحان حملات تل‌آویو به غزه
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۱:۳۲

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی به ۲۱۲ نفر از جمله ۶۱ کودک رسید. شمار مجروحان هم به ۱۴۰۰ نفر رسید که از این تعداد، ۴۰۰ کودک زخمی شده‌اند.

۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۱:۳۱

رژیم صهیونیستی مناطق شمالی و شمال شرقی نوار غزه را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داد.

حمایت هند از آرمان فلسطین در نشست سازمان ملل
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۱:۲۷

هند از آرمان عادلانه فلسطین برابر رژیم غاصب صهیونیستی در درگیری‌های اخیر که تا کنون حدود ۲۰۰ نفر، را به خاک و خون کشیده‌اند، حمایت کرد.

پایگاه خبری ایندیا تودی هند نوش: تی. اس. تیرومورتی، نماینده دائم هند در سازمان ملل، طی سخنانی در یک نشست آزاد شورای امنیت این سازمان اظهارداشت: خشونت مستمر که از یک هفته پیش در شرق قدس آغاز شده است اکنون از کنترل خارج می‌شود.

او حمایت قوی هند از آرمان عادلانه فلسطین و تعهد بی دریغ این کشور را به حل موضوع فلسطین از طریق تشکیل دو دولت جداگانه تکرار کرد و افزود: رویداد‌های چند روز گذشته منجر به وخامت شدید وضع امنیتی شده است.

حمله موشکی القسام به تل‌آویو
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۱:۲۶

ابو عبیده، سخنگوی گردان‌های قسام اعلام کرد: ده‌ها موشک براساس وعده داده‌شده، به سمت تل‌آویو و مناطق پیرامونی آن شلیک کردیم.

 او افزود: اشدود را هم با ده‌ها راکت هدف قرار دادیم.

منابع میدانی از اصابت موشک‌های مقاومت به شمال تل‌آویو خبر دادند.

۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۱:۲۵

رژیم صهیونیستی در حال شلیک گلوله‌های صوتی به سمت خزاعة والشوکة در خانیونس واقع در شرق غزه است.

رژیم صهیونیستی: یک فروند پهپاد را سرنگون کردیم
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۱:۲۴

شبکه تلویزیونی الجزیره  اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی از سرنگونی یک فروند پهپاد در منطقه مرزی وادی العیون در دشت رود اردن خبر داد.

شبکه‌های عبری نیز افزودند: ارتش اسرائیل از ارائه اطلاعات درباره کشوری که پهپاد ساقط شده امروز، از آنجا بلند شد خودداری می‌کند.

بئر السبع پس از حمله موشکی مقاومت
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۰:۵۸
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_13982706"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/7760448/13982706?width=400&height=300"></script></div>
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۰:۵۷

نیرو‌های اشغالگر، در میان درخواست اعتصاب گسترده و راهپیمایی‌ها در کرانه باختری، اقدامات امنیتی شدیدی را در قدس اشغالی اعمال می‌کنند.

تحرکات غیرعادی تانک‌های رژیم صهیونیستی در مرز‌های غزه
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۰:۴۰

شبکه تلویزیونی الغد در یوتیوب تصاویری از تحرکات غیرعادی تانک‌های رژیم صهیونیستی در مرز‌های غزه منتشر کرد.

تمدید وضعیت اضطراری در شهر اشغالی اللد
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۰:۳۸

خبرنگار الجزیره اعلام کرد رژیم صهیونیستی وضعیت اضطراری را در شهر اشغالی  اللد به مدت ۴۸ ساعت تمدید کرد.

۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۰:۳۱

رئیس حزب کار رژیم صهیونیستی و مخالف کابینه این رژیم گفت: بنیامین نتانیاهو در چارچوب منافع سیاسی شخصی، به جان اسرائیل آتش انداخت.

اصابت موشک مقاومت به ساختمانی در نقب اشغالی
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۰:۱۸

یکی از موشکهای مقاومت فلسطین مستقیماً بر روی ساختمانی در نقب اشغالی سقوط کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_13982358"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/7760448/13982358?width=400&height=300"></script></div>
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۰:۱۷

شماری از فلسطینیان در رام الله در حمایت از مقاومت فلسطین و محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی راهپیمایی خود را آغاز کردند.

۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۰:۰۶

منابع فلسطینی: از حدود ساعت ۷ صبح امروز حدود ۷۰ حمله از سوی جنگنده‌های صهیونیست به شمال نوار غزه صورت گرفته است.

۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۰۹:۵۶

اوری گوردین، از فرماندهان برجسته ارتش رژیم صهیونیستی، با اشاره به شلیک حدود ۳۰۰۰ راکت از غزه طی کمتر از یک هفته گفت: از نظر زمانی، این تعداد، بیشتر از راکت‌های شلیک شده به اسرائیل در درگیری با حزب‌الله در سال ۲۰۱۴ است. در آن زمان طی ۱۹ روز ۴۵۰۰ راکت به اسرائیل شلیک شد

درگیری میان جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست در کرانه باختری
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۰۹:۵۵

کانال تلگرامی الاقصی با انتشار تصاویری نوشت: همزمان با آغاز اعتصاب سراسری در کرانه باختری رود اردن، درگیری میان جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست در مراکز ایست بازرسی و مناطق تماس کرانه باختری آغاز شد.

۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۰۹:۵۴

حساب کاربری القسطل در توئیتر با انتشار ویدئویی نوشت: در درگیری های اردوگاه شعفاط در قدس، جوانان فلسطینی با ترقه و وسایل آتش بازی با نیروهای اسرائیلی مقابله کردند.

۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۰۹:۵۰

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد:نیرو‌های ما به ۵ خانه از رهبران حماس در سراسر نوار غزه حمله کردند، که از آن‌ها برای مدیریت جنگ استفاده می‌شد. آن‌ها خانه فرمانده تیپ جبالیای غربی،رهبران سرایا در جبالیا و زیتون و نیز خانه یک مقام ارشد در نیروی دریایی حماس را هدف قرار دادند.

ارتش اشغالگر می‌گوید که از ساعت ۱۹ عصر دیروز تا ۷ صبح امروز حدود ۹۰ موشک از غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک شد.

۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۰۹:۳۹

شبکه تلویزیونی الاقصی در خبری فوری گزارش داد: جنگنده‌های رژیم اشغالگر منزلی را در منطقه عبسان الکبیره در شرق استان خان یونس بمباران کردند.

۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۰۹:۲۳

منابع پزشکی فلسطین: تعداد شهدای ناشی از بمباران‌های صهیونیست‌ها در نوار غزه به ۲۱۲ نفر رسید و تاکنون بیش از ۱۰۰ ساختمان تخریب شده‌اند.

تصاویری از حمله شب گذشته صهیونیست‌ها به غزه
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۰۹:۱۴

مواضع تل‌آویو زیر آتش موشک‌های مقاومت/ حملات صهیونیست‌ها به ساختمان‌های مسکونی غزه همچنان ادامه دارد

مواضع تل‌آویو زیر آتش موشک‌های مقاومت/ حملات صهیونیست‌ها به ساختمان‌های مسکونی غزه همچنان ادامه دارد

۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۰۹:۰۵

کانال تلگرامی مرکز اطلاع رسانی جنبش انصارالله در خبری فوری گزارش داد: قایق‌های جنگی اسرائیل سواحل خان یونس و رفح در جنوب نوار غزه را هدف حمله قرار دادند.

اذعان ارتش تل‌آویو به اصابت موشک‌های لبنان به اراضی اشغالی
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۰۹:۰۱

آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد:گلوله‌هایی که از لبنان به سمت اسرائیل شلیک شد، به استثنای یکی بقیه در داخل خاک مافرود آمد.
او گفت: بعید است که حزب الله ارتباطی با شلیک موشک از مزارع سبعا در لبنان داشته باشد.

۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۰۸:۵۵

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی: طی نیم ساعت ارتش اسرائیل با ۶۰ فروند هواپیما به ۶۵ هدف در شهر‌های غزه و خان یونس حمله کرد و ده‌ها کیلومتر تونل را منهدم کرد.

۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۰۸:۴۴

 گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس با موشک شهرک صهیونیست نشین نتیفوت در اطراف غزه را هدف قرار داد.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند آژیر خطر در شهرک صهیونیست نشین ناحل عوز در اطراف غزه به صدا درآمده است.

۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۰۸:۴۳

شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری به نقل از خبرنگار این شبکه گزارش داد در حمله هوایی جدید رژیم صهیونیستی یک ساختمان نزدیک مقر آنروا و ساختمان دانشگاه‌ها در نوارغزه هدف قرار گرفت.

دموکرات‌ها به دنبال تاخیر در فروش موشک‌های جدید به اسرائیل هستند
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۰۸:۳۵

«الکس وارد» خبرنگار وکس در حساب توئیتری خود نوشت: «گریگوری میکس» عضو مجلس نمایندگان و رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان طی چند روز آینده نامه‌ای به دولت بایدن ارسال کرده و خواستار تاخیر در فروش ۷۳۵ میلیون دلار موشک‌های هدایت شونده دقیق به اسرائیل خواهد شد.

الکس وارد در توئیت دیگری نوشت: دو منبع به من گفتند که اعضای دموکرات کمیته خارجی مجلس نمایندگان در حال برنامه ریزی برای برگزاری جلسه‌ای اضطراری در مورد فروش سلاح به اسرائیل و موضوع جنگ اسرائیل و غزه هستند.

او افزود: هنوز مشخص نیست که آن‌ها دقیقاً در مورد چه موضوعی بحث می‌کنند یا چه تمایل و رویکردی دارند، اما این نشست مهم تلقی می‌شود و این تأخیر به نمایندگان اجازه می‌دهد تا فروش سلاح را مورد بررسی بیشتر قرار دهند.

فرمانده حماس: حماس با پذیرش آتش بس قبل از اسرائیل، قاطعانه مخالف است
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۰۸:۳۲

شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از سی ان ان، یکی از فرماندهان حماس گفت: تلاش‌های مصر و قطر برای دستیابی به آتش بس در نوار غزه به دو علت اساسی با مشکل مواجه شده است. علت نخست اصرار اسرائیل بر ضرورت آغاز توقف درگیری از جانب حماس است و علت دوم مخالفت قاطعانه حماس با پذیرش پیشنهاد آتش بس قبل از اسرائیل است.

۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۰۸:۲۹

تعدادی زیادی از دموکرات‌های کنگره آمریکا در حال افزایش فشار بر دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هستند تا با شدت گرفتن خشونت در غزه، به این مناقشه ورود کند.

از سرگیری حملات تل‌آویو به خان یونس
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۰۸:۲۸

رژیم صهیونیستی حمله به شرق خان یونس را از سر گرفت و جنگنده‌های این رژیم موضع مقاومت در بنی سهیلا را هدف قرار دادند.

رژیم صهیونیستی مدعی تداوم حملات به غزه تا ۴۸ ساعت دیگر است
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۰۸:۲۶

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد برای انجام مأموریت در غزه دست کم ۴۸ ساعت دیگر زمان لازم است.

پادشاه اردن: اقدامات تحریک آمیز اسرائیل منطقه را به سوی بحران بیشتر پیش می‌برد
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۰۸:۲۵

 شبکه تلویزیونی الجزیره، «عبدالله دوم» پادشاه اردن در تماس تلفنی با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل گفت: اقدامات تحریک آمیز اسرائیل علیه فلسطینی‌ها باعث تشدید تنش‌ها شده است و منطقه را به سوی بحران بیشتر پیش می‌برد.

تخریب ساختمان ۷ طبقه بر اثر حمله موشکی صهیونیست‌ها
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۰۸:۱۳

خبرنگار الجزیره اعلام کرد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک ساختمان ۷ طبقه را در غزه بمباران کردند.

بنا به گزارش خبرگزاری شهاب این حمله مجدد به ساختمان مسکونی کحیل در نزدیکی دانشگاه اسلامی در غرب غزه بوده است که به طور کامل تخریب شد.

مواضع تل‌آویو زیر آتش موشک‌های مقاومت/ حملات صهیونیست‌ها به ساختمان‌های مسکونی غزه همچنان ادامه دارد
تصویری از ویرانه‌ای ناشی از بمباران ساختمان کحیل

 

نظر شما