شناسهٔ خبر: 47277121 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

معاون فرهنگی و دانشجویی از بخش هنرهای تجسمی «جشنواره بین‌المللی سیمرغ» بازدید کرد

دکتر سیما سادات لاری؛ معاون فرهنگی و دانشجویی و سخنگوی وزارت بهداشت ضمن حضور در دبیرخانه «جشنواره بین‌المللی سیمرغ» از آثار بخش هنرهای تجسمی این جشنواره بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و رییس یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ دوشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه در دبیرخانه این جشنواره حضور یافت و از بخش هنرهای تجسمی این جشنواره فرهنگی دیدار کرد.

در این دیدار دکتر حسن زائری‌لطف مدیرکل فرهنگی و دبیر یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ وزارت بهداشت، دکتر محمدحسین پورغریب معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران و سیدمحمد پورفاضل مسؤول دبیرخانه دائم جشنواره بین‌المللی سیمرغ حضور داشتند.

تاکنون بالغ بر ۳۵ درصد آثار  بخش تجسمی«جشنواره بین‌المللی سیمرغ» توسط دبیرخانه جشنواره دریافت شده و آثار ادبی نیز درحال دسته‌بندی و ارزیابی است.

مجموع کل آثار ثبت شده در یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ  ۳۸ هزار و ۸۹۴ اثر است که از این میان تعداد ۴ هزار و ۱۴۲ اثر در بخش بین‌الملل، ۱۳ هزار و ۱۵۰ اثر در بخش ملی و ۲۱ هزار و ۶۰۲ اثر در بخش دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی به ثبت رسیده است.

همچنین در بخش بین‌الملل این جشنواره  بیش از ۲ هزار شرکت کننده  از ۱۱۶ کشور مختلف شرکت کرده و تعداد ۲ هزار و ۲۳۳ فیلم کوتاه، ۷۵۹ فیلم مستند، ۵۰۰ پویانمایی و ۶۵۰ پوستر به ثبت رساندند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و سخنگوی وزارت بهداشت در این بازدید از آثار مختلف تجسمی از جمله نقاشی‌خط، نستعلیق، شکسته نستعلیق، کاریکاتور، مصنوعات چوبی، مصنوعات فلزی، شیشه، سفال، سرامیک، خط تحریری، نقاشی و طراحی، فرش و گلیم، معلی و پی‌نما در دو بخش آزاد(دانشجویان علوم پزشکی) و بخش ملی دیدن کرد. 

یازدهمین جشنواره بین‌المللی «سیمرغ» با شعار «هرخانه، یک پایگاه سلامت» و با هدف گسترش و ترویج فرهنگ اسلامی-ایرانی و ترویج فرهنگ سلامت با بهره‌مندی از ابزار هنر و شناسایی و رشد استعدادهای فرهنگی و هنری دانشجویان و نخبگان جامعه در ماه‌های آتی برگزار می‌شود. این جشنواره بین‌المللی در پنج بخش تئاتر،‌ فیلم، ادبی، ‌هنرهای تجسمی و موسیقی آثار را دریافت و داوری می‌کند.

جشنواره فرهنگی هنری سیمرغ یک جشنواره بین‌المللی است که ۱۰ دوره از برگزاری آن می‌گذرد. این جشنواره با میزبانی وزارت بهداشت برگزار می‌شود و در کنار بخش اصلی ویژه دانشجویان علوم پزشکی، کارمندان و اساتید علوم پزشکی و سایر علاقمندان و هنرمندان می‌توانند در این جشنواره حضور پیدا کنند.

استقبال از این جشنواره هر سال نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. در سال‌های گذشته از کشورهایی از جمله آمریکا،  آلمان، روسیه، افغانستان، تاجیکستان و ترکیه و سایر کشورها در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

نظر شما