شناسهٔ خبر: 47276397 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل ایرنا:

ظرفیت‌های ویژه کاشان زیر ساخت راه‌اندازی صفحه اختصاصی ایرنا شد

کاشان- ایرنا- مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت: تاریخ، تمدن، فرهنگ و بسیاری از ظرفیت‌های دیگر زیرساخت ویژه راه‌اندازی صفحه اختصاصی خبرگزاری جمهوری اسلامی در کاشان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا نوروزپور دوشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه همزمان با روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، در ارتباط ویدیو کنفرانسی با آیین رونمایی از صفحه اختصاصی خبرگزاری جمهوری اسلامی در کاشان افزود: کاشان شهری با قدمتی چندهزار ساله است که بعضا تا هفت هزارسال درباره آن ذکر شده و سبب شده است این شهر از تاریخ و تمدن و فرهنگی بسیار غنی برخوردار باشد و  نه تنها از قدیمی‌ترین شهرهای ایران بلکه از قدیمی ترین شهرهای جهان به حساب بیاید.

وی با بیان اینکه ۳۰ سال فعالیت خبری ایرنا در منطقه فرهنگی کاشان در مقابل تاریخ، تمدن و فرهنگ هفت هزارساله آن رقم کوچکی است، اظهارداشت: در همه این ۳۰ سال خبرگزاری جمهوری اسلامی تلاش داشته است تا گام موثری برای معرفی فرهنگ، آداب و رسوم اصیل ایرانی ـ اسلامی شهر کاشان به همه ملت ایران و جهانیان بردارد. 

به گفته نوروزپور، کاشان پیش از اسلام دارای تمدن و مدنیت بوده و است و به برکت ورود اسلام به ایران و مزین شدن به فرهنگ غنی اسلامی، به عنوان یک نمونه موفق از فرهنگ و تمدن ایرانی ـ اسلامی تبدیل شده است که وظیفه رسانه‌ای چون ایرنا است تا این ویژگی‌ها را به جهانیان معرفی کند. 

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت: یکی از ویژگی‌های منحصر به‌ فرد کاشان، وجود یک هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی در این شهرستان است که از این تعداد ۳۲۵ اثر آن ثبت ملی و یک اثر نیز به ثبت جهانی رسیده است.

نوروزپور بیان کرد: تمامی ظرفیت‌های خاص و قابلیت‌های ویژه موجود در کاشان باعث اهتمام ویژه برای راه‌اندازی دفتر نمایندگی ایرنا در کاشان شده است.

وی با یادآوری پیگیری‌های فرماندار ویژه، رییس اداره‎‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان برای برخوردار شدن از صفحه مستقل و اختصاصی ایرنا در این منطقه فرهنگی عنوان کرد: راه‌اندازی صفحه‌های اختصاصی منوط به ‌داشتن ظرفیت‌ها، قدمت تاریخی، مزیت‌های بزرگ و پیگیری مداوم مسوولان است.

مدیرعامل ایرنا گفت: شاخصه‌های فرهنگی معنوی کاشان  سبب شده است به این شهر دارالمومنین گفته شود و  اجرای بهترین آیین‌های عزاداری اباعبدالله‌الحسین (ع) در ماه محرم و پایتختی نهج‌البلاغه کشور از دیگر افتخارات و محاسن شهر کاشان  است که دلیل تصمیم‌گیری سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی برای راه‌اندازی صفحه اختصاصی آن در این دیار پر افتخار شده است. 

نوروزپور با تقدیر از زحمات تمامی مسوولان کاشان و همکاران خود در این خبرگزاری افزود: امید است با افزایش روزبه‌روز راهبرد ایرنا برای ارتقای سطح اطلاع‌رسانی و تمهیدها و اقدام‌های کاشان این خطه نامدار به معنی و جایگاه واقعی خود در سطح جهان شناخته شود.

نظر شما