شناسهٔ خبر: 47274112 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چند خبر از انتظامی همدان

همدان- ایرنا - رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان از کلاهبرداری ۱۰۰ میلیون ریالی از یک دختر جوان با ترفند پرداخت وام کم بهره خبر داد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ فیروز سرخوش نهاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: پس از مراجعه یک دختر به پلیس فتا و گزارش یک مورد کلاهبرداری تلفنی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی اضافه کرد: شاکیه در یک مرکز تجاری فعالیت دارد و چندی پیش فردی به دنبال تماس تلفنی با وی خود را یکی از مسوولان این شرکت تجاری در پایتخت معرفی کرده و عنوان می کند پس از اطلاع از مشکل مالی وی وامی برای رفع نیازها و مشکلات این دختر جوان از سوی سازمان مرکزی در نظر گرفته شد.

رییس پلیس فتا استان همدان افزود: مالباخته که نیاز و مشکل مالی جدی داشت بدون تحقیق درباره صحت این موضوع ، حرف های این فرد را باور کرده و فرد کلاهبردار در گام بعدی از شاکیه می خواهد برای واریز مبلغ وام در کنار یکی از دستگاه های خودپرداز حضور یابد و با این شیوه ۱۰۰ میلیون ریال از او کلاهبرداری کرد.

سرهنگ سرخوش بیان کرد: پس از برداشت وجه از حساب این دختر، تماس های مالباخته برای برقراری ارتباط با متهم بی نتیجه مانده اما با تلاش و پیگیری کارشناسان پلیس فتا استان همدان، حساب بانکی که پول این دختر جوان به آن واریز شده بود بلوکه شد و تحقیقات پلیس برای دستگیری فرد کلاهبردار همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: بررسی های پلیس گویای این است که افرادی ابتدا اقدام به شناسایی و تحقیق درباره طعمه های خود و بررسی محل کار و وضعیت درآمدی آنها کرده سپس در تماس با آنها خود را به عنوان مسئول یا نماینده آن مجموعه در سازمان مرکزی معرفی و با این شیوه اقدام به کلاهبرداری می کنند.

رییس پلیس فتا استان همدان از شهروندان خواست در صورت مواجهه با این قبیل تماس ها ابتدا صحت موضوع را از طریق مدیر مالی شرکت جویا شوند و تنها به تماس تلفنی در این باره اکتفا نکنند.

سرهنگ سرخوش افزود: همچنین برای دریافت تسهیلات بانکی هیچ نیازی به مراجعه به دستگاه خودپرداز نیست بلکه برای تکمیل پرونده و دیگر فرایند اداری باید به کارکنان حاضر در داخل بانک مراجعه کرد.

وی تاکید کرد: آگهی های تبلیغی موجود در سایت و شبکه های اجتماعی مبنی بر پرداخت وام کلاهبرداری بوده و نباید به این قبیل تبلیغات توجه داشت.

تیراندازی در همدان 

معاون اجتماعی پلیس استان همدان گفت: فردی که اقدام به تیراندازی با سلاح شکاری کرده بود تحت پیگیرد پلیس قرار دارد.

حسین بشری روز دوشنبه خبر از تیراندازی در یکی از معابر همدان خبر داد و افزود: صبح امروز ۲ نفر سوار بر موتورسیکلت به علت اختلاف با مالک مشاوره املاک، اقدام به تیراندازی با سلاح شکاری به سمت او کرده و از محل متواری می شوند.

وی اضافه کرد: پس از این واقعه بلافاصله مأموران در محل حاضر و تحقیقات اولیه برای شناسایی فرد تیرانداز انجام شد که با هماهنگی مقام قضایی تعقیب و دستگیری متهمان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

بشری افزود: تحقیقات اولیه نشان دهنده اختلاف شخصی چند ساله بین این افراد بوده اما علت و انگیزه بعد از دستگیری فرد ضارب مشخص و اطلاع رسانی می شود.

له شدن خودروی پراید زیر چرخ های کامیون 

رئیس پلیس راه استان همدان گفت: بعد از پشت سرگذاشتن چند روز تصادف بدون فوت در جاده های استان، عصر یکشنبه در جاده اصلی رزن به روستای کاج یک خودروی پراید با بی احتیاطی راننده از مسیر خود منحرف و به زیر خودروی کامیون که از مسیرمقابل در حرکت بود رفت.

سرهنگ عزیزی با بیان اینکه راننده خودروی پراید در محل تصادف جان باخت اضافه کرد: خواب آلودگی و بی احتیاطی راننده پراید در این جاده خلوت باعث انحراف به چپ این خودرو  و بروز این سانحه فوتی شد.

دستگیری عامل آتش زدن جسد گرگ در ملایر

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر گفت: در پی گزارش های دریافتی با موضوع انتشار تصاویری از سوزاندن جسد یک قلاده گرگ در  فضای مجازی و اظهارنارضایتی کاربران و دوستداران حیات وحش، پیگیری این اقدام غیرقانونی در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ محمدباقر سلگی افزود: با هماهنگی دستگاه قضایی و انجام اقدامات فنی و تخصصی توسط کارشناسان پلیس، سرانجام مکان این متهم در یکی از روستاهای شهرستان شناسایی شد و مأموران پلیس فتا و پلیس آگاهی فرد حیوان آزار را دستگیر کردند.

وی بیان کرد: متهم هفته گذشته در صحرا به همراه دوستان خود با گرگی مواجه شده و پس از سوزاندن جسد گرگ فیلم آن را در شبکه های اجتماعی منتشر کرد.

نظر شما