شناسهٔ خبر: 47264732 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بارش‌هاي بهاري همچنان ميهمان کشور

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طبق آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی امروز و فردا همچنان شاهد بارش‌های بهاری در مناطق مختلف کشور هستیم.
به گزارش خبرگزاری آریا، خانم معصومه احمدی گفت: بارش‌های بهاری در نوار شمالی کشورمان مناطقی از شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس، مناطقی از جنوب کشورمان به شکل رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید و موقت و لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.
وی ادامه داد: استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، اردبیل، مناطقی از استان زنجان، گیلان، ارتفاعات استان مازندران، مناطق شمالی استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش‌های بهاری خواهند داشت.
کارشناس هواشناسی افزود: در مناطق غربی کشور، استان‌های همدان، مرکزی، قم، لرستان، مناطق غربی استان اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، مناطقی از استان‌های کرمانشاه، شمال استان هرمزگان و مناطقی از استان یزد هم شاهد بارش‌های بهاری خواهند بود.
وی گفت: به لحاظ شرایط دمایی در بیشتر مناطق کشورمان روند افزایش نسبی دما اتفاق می‌افتد و به نظر می‌رسد این افزایش دما در بخش‌های شمالی و شمال شرق کشورمان محسوس‌تر باشد، اما از روز چهارشنبه به بعد در نواحی شمالی کشورمان شاهد کاهش محسوس دما خواهیم بود.
خانم احمدی افزود: افزایش و سرعت وزش باد منجر به مواج و متلاطم شدن دریای خزر می‌شود که این شرایط را در مناطق شرقی دریای عمان و همینطور در مناطقی از خلیج فارس خواهیم داشت.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی گفت: در پایتخت هم به تناوب افزایش سرعت وزش باد را پیش بینی می‌کنیم و امروز دمای هوا به حدود 31 درجه خواهد رسید و تا 33 درجه نیز با افزایش دما روبرو خواهیم بود. پیش بینی می‌شود فردا در پایتخت افزایش ابر و بارش‌های پراکنده اتفاق افتد.

نظر شما