شناسهٔ خبر: 47247407 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش:

۴۰ هزار مربی تربیت بدنی و سلامت آماده خدمات رسانی هستند

تهران- ایرنا- معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: ۴۰ هزار دبیر تربیت بدنی و مراقب سلامت برای برگزاری طرح‌هایی مانند پروژه کوچ در سراسر کشور آماده هستند.

صاحب‌خبر -

مهرزاد حمیدی روز یکشنبه در آیین امضای تفاهم نامه همکاری مشترک وزارت خانه های آموزش و پرورش،  بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ورزش جوانان و اختتامیه طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان در سالن فارسی باشگاه انقلاب افرود: با اجرای پروژه کوچ توده بدنی ۲۵ میلیون و ۱۵۵ هزار دانش آموز شناسایی شده است.

وی ادامه داد: ۱۳ میلیون و ۲۹۰هزار و ۷۲۰ نفر در سنجش اولیه و ۱۱ هزار و ۸۶۴ هزار دانش آموز در سنجش ثانویه اندازه گیری شده اند.

حمیدی یادآور شد: در سنجش اولیه ۶ درصد دانش‌آموزان لاغر و خیلی لاغر بودند که در سنجش ثانویه به ۵.۲۹ درصد رسید. همچنین در سنجش اولیه ۶۳.۹ درصد دانش‌آموزان دارای وزن طبیعی بودند که در سنجش ثانویه به ۶۶.۹۱ درصد رسید.

وی ادامه داد: همچنین  در سنجش اولیه ۳۰.۱ درصد دانش‌آموزان دارای اضافه وزن و چاقی بودند که این عدد در سنجش ثانویه به ۲۷.۷ درصد رسیده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش همچنین اعلام کرد: در سنجش اولیه ۵.۷۶ درصد دانش‌آموزان دختر، لاغر و خیلی لاغر، ۶۷.۹۶ درصد دارای وزن طبیعی و ۲۶.۲۸ درصد دارای اضافه وزن و چاقی بودند که در سنجش ثانویه این اعداد به ۵.۳۸ درصد، ۷۰.۹ درصد و ۲۳.۷۲ درصد رسید.

وی افزود: در سنجش اولیه، ۶.۲۴ درصد دانش‌آموزان پسر، لاغر و خیلی لاغر، ۵۹.۷۶ درصد دارای وزن طبیعی و ۳۴ درصد دارای اضافه وزن و چاقی بودند که این اعداد به ۵.۴ درصد، ۶۲.۶ درصد و ۳۲ درصد در سنجش ثانویه رسید.

حمیدی توضیح داد: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی، کرمان و یزد در دامنه دانش آموزان لاغر و خیلی لاغر قرار دارند. در دامنه اضافه وزن، استان‌های مازندران، گیلان و شهر تهران و در دامنه چاقی استان‌های گیلان، مازندران و شهر تهران هستند.

وی با بیان اینکه اجرای ۲ سالانه این طرح به روندشناسی و ترسیم نیمرخ وضعیت توده بدنی نسل کمک کرده است، گفت:  بازخوردهای برگرفته از این طرح به مدیران ارشد نظام در تدوین و اجرای برنامه‌های اثرگذار کمک می‌کند. بنابراین استمرار این طرح به سلامت جامعه کمک می‌کند و از بروز بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر جلوگیری و باعث پیشگیری از صرف هزینه‌های درمان کشور می شود.

آیین امضای تفاهم نامه همکاری مشترک و اختتامیه طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان(کوچ)" امروز با حضور محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش؛ مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان؛ سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  و سید رضا صالح امیری رییس کمیته ملی المپیک برگزار شد.

نظر شما