شناسهٔ خبر: 47247269 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه:

کرمانشاهیان حدود ۲۶ میلیارد تومان به نیازمندان کمک کردند

کرمانشاه - ایرنا - مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه گفت: مردم این استان در ماه مبارک رمضان در قالب پویش «ایران همدل - اطعام مهدوی» ۲۵ میلیارد و ۸۸۶ میلیون تومان به خانوارهای کم برخوردار و نیازمند کمک کردند.

صاحب‌خبر -

«محسن رخصی» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در ماه مبارک رمضان امسال با مشارکت مردم، همچنین ۲۰۱ هزار پرس غذای گرم طبخ و همراه ۶۷ هزار بسته معیشتی در میان خانوارهای کم برخوردار استان توزیع شد.

او با اشاره به راه اندازی پویش ایران همدل - اطعام مهدوی در مبارک رمضان در لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری، اظهار داشت: در این ماه مبارک بیش از ۸۵ آشپزخانه مهدوی در استان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به منظور طبخ غذای گرم دایر و ۲۰۱ هزار پرس غذای گرم برای خانوارهای مددجو و کم برخوردار طبخ و در میان آنان توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه تاکید کرد: در این ماه همچنین حدود ۳۹ هزار بسته افطاری ساده نیز تهیه و در میان خانوارهای نیازمند غیرپوشش این نهاد توزیع شده است.

رخصی از مشارکت کریمانه مردم استان کرمانشاه در پویش ایران همدل-اطعام مهدوی قدردانی کرد و آن را پویشی از عمق فرهنگ اسلامی و نوع دوستی مردم نیک اندیش و خیر دانست.

کرمانشاهیان بیش از ۱۳ میلیارد تومان زکات فطره دادند

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: کرمانشاهیان خیر امسال بیش از ۱۳ میلیارد و ۷۳۵ میلیون تومان زکات فطره و کفارات به پایگاه های ثابت و سیار و درگاه‌های الکترونیک کمیته امداد پرداخت کردند.

او یادآور شد: این نهاد پیش از اقامه نماز عید سعید فطر کار جمع آوری زکات فطره و کفارات مردم را در بیش از ۲ هزار پایگاه ثابت و سیار و پنج درگاه الکترونیک آغاز کرد که از مجموع مبلغ جمع آوری شده، ۱۳ میلیارد و ۵۱۰ میلیون تومان زکات فطریه عام و باقی زکات فطره سهم سادات و کفارات عمد و غیر عمد بود.

نظر شما