شناسهٔ خبر: 4722206 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مسکن در هفته‌ای که گذشت

مخالفت شدید مجلس با حضور تعاونی‌ها در طرح مسکن اجتماعی/ پایان کابوس افزایش قیمت مسکن مهر

مخالفت شدید مجلس با حضور تعاونی‌ها در طرح مسکن اجتماعی و افزایش نیافتن قیمت مسکن مهر از مهم‌ترین عناوین خبری این هفته بازار مسکن بوده است.

صاحب‌خبر -
مخالفت شدید مسکن با حضور تعاونی ها در طرح مسکن اجتماعی/پایان کابوس افزایش قیمت مسکن مهربه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران این هفته بازار مسکن بر خلاف سایر هفته های گذشته شاهد اتفاقات بسیاری از جمله  مخالفت شدید مجلس با حضور تعاونی ها در طرح مسکن اجتماعی بوده است.
براساس این گزارش مدیرعامل شرکت عمران پردیس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:


مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفت: برای تامین خدمات زیربنایی و روبنایی واحدهای مسکن مهر پردیس تمامی اراضی این شهر به مبلغ 2 هزار میلیارد تومان به بانک مسکن و وزارت راه و شهرسازی واگذار شد.


از 2688 واحد مسکن مهر در گچساران تاکنون 908 واحد واگذار شده است.

عضو هیات رییسه سازمان نظام مهندسی:


خوشبختانه استفاده از سیستم‌ حرارت مرکزی در برج‌ها و ساختمان‌های بلندمرتبه رو به افزایش است و مهندسان ناظر به این نتیجه رسیده‌اند که استفاده از این سیستم‌ هزینه تمام شده گرمایشی و سرمایشی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

خسروی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:


عضو کمیسیون عمران مجلس از مخالفت شدید حضور تعاونی‌ها در طرح مسکن اجتماعی خبر داد و گفت: متاسفانه هنوز طرح جامع مسکن که مسکن اجتماعی بخشی از آن است در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.


عضو سابق هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان گفت: با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات به وجود آمده در بخش ساختمان به این دلیل است که صلاحیت کافی سازندگان بخش ساختمان مشخص نیست گفت: ساختمانهای بالای 1500 متر اجرا کار نظارت توسط سازمان نظام مهندسی انجام می شود خارج از این خلاف است

باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد:


نزدیک دو سال از وعده و وعیدهای دولت می‌گذرد و در طی این مدت تنها به ایراد گرفتن از مسکن مهر و وعده دادن به ساخت مسکنی جدید به نام مسکن اجتماعی بسنده کرده است.



اعضای شورای مرکزی سازمان نظام کاردانی ساختمان کشور در اولین نشست خود در سال جدید، مهدی موذن را به ریاست شورای مرکزی سازمان انتخاب کردند.

از سوی وزیر راه و شهرسازی؛


دستورالعمل صدور مجوز انتشار آگهی پیش فروش ساختمان موضوع ماده 19 آیین نامه اجرایی قانون پیش فروش ساختمان توسط وزیر راه و شهرسازی ابلاغ و متن کامل آن برای اطلاع شهروندان در چهار ماده منتشر شد.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:


مدیرعامل شرکت عمران پردیس از افتتاح هفتگی واحدهای مسکن مهر در فاز 3 پردیس خبر داد و گفت: بیش از 65 درصد از واحدهای مسکن مهر پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و دیگر در این پروژه هیچ افزایش قیمتی نخواهیم داشت.


معاون وزیر راه و شهرسازی از گسترش صنعتی‌سازی در ساخت و سازهای انفرادی خبر داد و گفت: این پروژه در قالب مبحث 11 وارد حوزه مسکن می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما