شناسهٔ خبر: 47146832 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

ابنا شهرستان‌ها . گرگان

پیش‌بینی پرداخت 17 میلیارد تومان زکات فطره توسط گلستانی‌ها

ابنا

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان با اشاره به اینکه سال گذشته، ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات فطره و کفاره برای کمک به مستضعفان توسط مردم استان پرداخت شده است، گفت: پیش بینی می‌شود این مقدار در سال جاری به بیش از ۱۷ میلیارد تومان برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ «عیسی بابایی» امروز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه دریافت فطریه و کفاره یکی از کارهای مهم و اصلی کمیته امداد امام خمینی(ره) در ماه رمضان است، اظهار کرد: مردم نیکوکار و روزه‌دار استان می‌توانند با استفاده از روش کد دستوری به شماره #۵۰۱۷۸۸۷۷* فطریه و کفاره خود را برای کمک به مددجویان تحت حمایت این نهاد واریز کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل دبیرخانه شورای زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) در زمینه برنامه‌ریزی برای چگونگی ساماندهی جمع‌آوری کمک‌های زکات فطریه در روز عید فطر، اقدامات لازم در سطح استان به ویژه از سوی دستگاه‌های اجرایی از جمله دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان، استانداری و... صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: به منظور هم‌افزایی در برگزاری برنامه‌ها و جلوگیری از تعدد مراکز دریافت فطریه در روز عید فطر، تمامی صندوق‌های مستقر در مصلی‌های نماز عید فطر، با اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی‌ربط، زکات فطره روزه‌داران را جمع‌آوری می‌کنند.

بابایی با تاکید بر اینکه مردم روزه‌دار استان از دادن زکات فطریه خود به مراکز غیر مجازی که فاقد آرم و نشان تایید شده دبیرخانه شورای زکات می‌باشند، خودداری کنند، افزود: روش پرداخت به صورت الکترونیکی در خدمت‌رسانی سریع به نیازمندان بسیار موثر است.

وی ابراز کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) امسال با شماره کارت مجازی 0226-9997-9918-6037 بابت فطریه عام، شماره کارت مجازی 0594-5003-9979-6037 بابت فطریه سادات، شماره کارت مجازی 0297-5003-9979-6037 نزد بانک ملی آماده دریافت کفاره عمد و غیرعمد هم استانی‌های روزه‌دار است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان با اشاره به اینکه سال گذشته مردم استان، ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات فطره و کفاره برای کمک به مستضعفان پرداخت کردند، گفت: پیش بینی می‌شود این مقدار در سال جاری به بیش از ۱۷ میلیارد تومان برسد.

وی اذعان کرد: از ساعات اولیه عید سعید فطر، پایگاه‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) با بسیج همه امکانات، آماده دریافت زکات فطره روزه ‌داران هستند و در سریع‌ترین زمان ممکن با توجه به لیست مددجویان تحت حمایت و نیازمندان مناطق مختلف این استان نسبت به هزینه کرد فطریه خیران و با رعایت احکام فقهی فطریه عام و سادات اقدام می‌شود.

بابایی با بیان اینکه بخش اصلی زکات فطره مردم صرف امور معیشتی اقشار محروم و مددجویان کمیته امداد می‌شود، تصریح کرد: مردم مومن و روزه‌دار استان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی emdad.ir، یا از طریق پایگاه‌ها، دفاتر و مراکز نیکوکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) در سراسر استان و میعادگاه‌های نماز پرشکوه عید سعید فطر، کفاره و فطریه خود را پرداخت کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان اذعان کرد: وجوه جمع‌آوری‌شده فطریه از شهری به شهر دیگر منتقل نمی‌شود و  با اولویت در میان نیازمندان و فقرا در همان منطقه توزیع می‌شود.

-----------------

پایان پیام/۳۴۴

نظر شما