شناسهٔ خبر: 47139024 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افت اندک شاخص ملی بخش تعاون در زستان ۹۹

تهران- ایرنا- براساس نتایج حاصل از پایش ملی محیط کسب وکار بخش تعاون در زمستان ۱۳۹۹، رقم شاخص ملی بخش تعاون نسبت به پاییز ۹۹ حدود ۰.۴۲ درصد افت داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از اتاق تعاون کشور،  نتایج پایش ملی محیط کسب و کار بخش تعاون در زمستان ۹۹ منتشر شد و در این پایش تعداد ۴۶۱  فعال اقتصادی بخش تعاون در تمامی رشته فعالیت ها و در کلیه استان‌ها مشارکت داشتند.  

براساس نتایج حاصل از این پایش، رقم شاخص ملی بخش تعاون، ۵.۸۷ (نمره بدترین ارزیابی ۱۰ است) محاسبه شد که نشان دهنده بدتر شدن وضعیت کسب و کار نسبت به فصل گذشته (رقم شاخص پایش پاییز ۹۹، ۵.۴۵) است.  
نامناسبترین مولفه‌های محیط کسب و کار بخش تعاون در زمستان ۹۹ شامل غیرقابل پیش‌بینی بودن قیمت‌ها، دشواری تامین مالی از بانک‌ها و بی‌ثباتی سیاست‌ها، مقررات و رویه‌های اجرایی بوده است.

براساس این بررسی‌های آماری، مناسب‌ترین مولفه‌های محیط کسب و کار بخش تعاون در این زمان شامل محدودیت‌ دسترسی به آب، محدودیت‌ دسترسی به شبکه تلفن همراه و اینترنت و محدودیت دسترسی به حامل‌های انرژی بوده است.

براساس نتایج آماری برآورد فصلی شاخص استانی محیط کسب و کار بخش تعاون، استان های خراسان جنوبی، زنجان و مازندران به ترتیب بهترین محیط کسب و کار و استان های کهگیلویه و بویراحمد، کردستان و ایلام به ترتیب بدترین محیط کسب و کار را داشتند.

همچنین بر اساس رشته فعالیت‌ها در این پایش، فعالیت‌های مالی و بیمه بهترین محیط کسب و کار و اطلاعات و ارتباطات، بدترین محیط کسب و کار را به خود اختصاص دادند.

برآورد فصلی شاخص ملی محیط کسب و کار بخش تعاون در بخش‌های عمده اقتصادی نشان داد که خدمات بهترین محیط کسب و کار و کشاورزی، بدترین محیط کسب و کار را داشته است.

نظر شما