بازار کشور تشنه خودروهای جدید است.
بازار بکری که فروش محصولات در آن تضمینشده است. بهگزارش صمت تنوع، آپشنهای جدید، استانداردهای بهروز و... ویژگیهایی است که خریداران خودرو کشور را واداشته تا از محصولات خارجی استقبال کنند. تولید مدلهای متنوع از یک خانواده میتواند نیاز بازار امروز کشور را پوشش دهد. با توجه به تحولات بسیار در صنعت خودرو جهان، تغییر رویکرد در طراحی و ساخت خودروهای داخلی یک ضرورت گریزناپذیر است. اگر نتوانیم تغییرات جدید را در تولیدات داخلی لحاظ کنیم، سهم محصولات از فروش کوچک و کوچکتر خواهد شد.
سایپای نوین با معرفی آریا
کراساوورهای شهری، بدون شک یکی از محبوبترین کلاسهای خودرویی در بازار ایران بهشمار میروند. تب این کلاس از خودروها بعد از سالها حکومت شاسیبلندهای سنتی از اواسط دهه ۹۰ خورشیدی اوج گرفت و با ورود کراساوورهای رنگارنگ چینی به خطوط تولید خودروسازان با استقبال گسترده مشتریان مواجه شد.
بهگزارش سایپانیوز، امروز در غیاب خودروسازان خارجی، سایپای نوین با معرفی آریا بهعنوان نخستین کراساوور بومی ایران، علاوهبر مطالعه مزایای تمامی کراساوورهای شهری موجود در ایران، محصول نهایی را آماده عرضه به بازار در سال ۱۴۰۰ کرده که نهفقط نسبتبه گزینههای پیشین برتریهای محسوسی دارد، بلکه گزینهای رقابتی در برابر رقبای خارجی در بازارهای صادراتی نیز محسوب میشود. بازار تشنه خودرو ایران، امروز در کنار سدانهای بومی در کلاسهای گوناگون نیازمند عرضه کراساووری اختصاصی است که وابسته به رویدادهای سیاسی و تحریمها نباشد و بتواند به این بخش از نیاز بازار را در هر شرایطی پاسخ بدهد؛ بنابراین آریا استراتژیکترین محصول صنعت خودرو ایران در یک دهه اخیر بهشمار میرود که از سایپای نوین برخواسته و در آینده حرفهای زیادی برای گفتن در بازار خواهد داشت.
هویتی مستقل و ایرانی
آریا در گام نخست با طراحی داخلی برگرفته از شاهین ایرانی بهعنوان دومین عضو مگاپلتفرم SP۱۰۰ چهرهای دارد که نمیتوان آن را کپی محصولات دیگر دانست. این خودرو هویتی کاملا مستقل و منحصربهفرد برای سایپا دارد. طراحی این محصول بهعنوان برادر بلندقامت شاهین، با بهرهگیری از مشخصههای مشابه این سدان انجامشده و ابعاد کلی اتاق با در نظر گرفتن خودروهای همکلاس برای دستیابی به بیشترین فضا برای سرنشینان و فضای بار انجامشده است.
آریا در روزهای پایانی سال ۹۹ وارد مرحله تولید آزمایشی شد و قرار است در نیمه نخست امسال، اخبار خوبی از ورود این محصول به خط تولید شنیده شود. این خودرو در گام نخست قرار بود مانند شاهین با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو با حداکثر توان ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور قابلتوجه ۱۷۸ نیوتنمتر روانه بازار شود اما ظاهرا سایپا قوای محرکه جدید و قدرتمندتری را برای آریا در نظر گرفته است. این پیشرانه جدید با حجم کم، مصرف سوخت و آلایندگی پایین و معادل استاندارد یورو ۶ را ارائه میکند و حداکثر توانش به فراتر از ۱۴۰ اسب بخار میرسد و گشتاور آن احتمالا بیش از ۲۲۰ نیوتنمتر خواهد بود. پیشرانه توربو جدید سایپا برای کراساوور آریا، از دور موتور ۱۶۰۰ تا ۴۴۰۰ حداکثر گشتاور را در اختیار راننده قرار میدهد که احتمالا در همراهی با گیربکس دستی و اتوماتیک شتابی بین ۹ تا ۱۱ ثانیه را برای این خودرو به ارمغان خواهد آورد و شتابگیری قدرتمندی را به نمایش خواهد گذاشت. بهرهگیری از زنجیر تایم، سیستم تزریق مستقیم سوخت و مصرف ترکیبی حدود ۵ تا ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر از دیگر مزایای قوای محرکه آریاست.
مجموعه امکانات رفاهی و ایمنی
نخستین اظهارنظرها و شنیدهها حاکی از آن است که آریا با دست پر، قدم به بازار خواهد گذاشت. در بخش ایمنی پیشبینی میشود این خودرو با دو کیسه هوای SRS، ترمزهای دیسکی در جلو و عقب، ترمز ضدقفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی اضطراری BAS در تیپ G به بازار عرضه شود. از مهمترین امکانات احتمالی آریا در نخستین تیپ میتوان به سانروف، تریم داخلی با روکش چرم، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم کمکی برقی فرمان، ورود و استارت بدون کلید، حسگر نور و چراغهای اتوماتیک، صندلیهای تاشو عقب، سیستم کنترل فشار باد تایرها، نمایشگر لمسی، بلوتوث، دوربین عقب و... اشاره کرد.
آریا با این سطح از امکانات در تیپ G یکی از مجهزترین خودروهای بازار ایران خواهد بود. در تیپهای بعدی این خودرو احتمال عرضه امکانات بیشتر نیز وجود دارد. در نهایت میتوان انتظار امکانات قابلتوجهی در تیپ اتوماتیک و فول آریا را داشت؛ مواردی مانند سیستم کنترل الکترونیکی پایداری، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و سیستم کمکی حرکت در سراشیبی تیپ فول آریا را به خودرویی فراتر از همه رقبا و گزینهای ایدهآل برای بازارهای صادراتی بدل میکند. پیشرفت آریا در مسیر توسعه امکانات در همین نقطه متوقف نمیشود؛ صندلی برقی، کروز کنترل، کیسه هوای جانبی، رینگ آلومینیومی تا ۱۷ اینچ، بدنه دو رنگ مانند پروژه کوییک و نورپردازی کابین از دیگر گزینههای احتمالی برای تیپهای فول این خودرو است.
گسترش خدمات سایپا با هدف تشویق ماندن در خانه
شیوع ویروس کرونا بسیاری از مبادلات و معاملات جهانی را بهم زد. بهگزارش صمت این ویروس خود خالق روشهای نوین در جهان امروز شده است. انجام بسیاری از کارها بهشکل غیرحضوری یکی از دستاوردهای این ویروس جهانگیر است.
این تغییر و تحولات در کشور ما نمود بیشتری داشت و بخش خدمات صنایع به این سو حرکت کردند. خودروسازان نیز با گسترش فعالیتهای غیرحضوری در حوزه خدمات و سرویسدهی سعی در پاسخ به نیاز بازار هدف داشتند. در این راستا، شرکت امدادخودرو سایپا که وظیفه امدادرسانی به محصولات گروه خودروسازی سایپا را برعهده دارد با سرمایهگذاری و گسترش ناوگان خودرویی و در راستای تشویق مالکان خودرو برای در خانه ماندن، دور جدید از همیاریها با ستاد ملی مقابله با کرونا را اجرایی کرد.
هدف از این اقدام، کاهش مراجعه مشتریان بوده و گروه خودروسازی سایپا با هدف کاهش ترددهای بیرویه شهری و جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، خدمات غیرحضوری خود را روی بسترهای اینترنتی گسترش داده تا مشتریان در سراسر کشور بتوانند از آن بهرهمند شوند. از آخرین ماه سال ۱۳۹۸ و با شیوع گسترده ویروس کرونا، گروه خودروسازی سایپا همواره یکی از همراهان ستاد ملی کرونا در مقابله و کنترل شیوع این بیماری در کشور بوده است.
در این میان، شرکت امدادخودرو سایپا بهعنوان بازوی اصلی خدمات پس از فروش گروه سایپا در یاریرسانی به ستاد ملی کرونا با ارائه طرحهای متنوع برای تشویق مردم برای در خانه ماندن تلاش کرده است. طرح خدمات خودرو در محل گروه خودروسازی سایپا از جمله طرحهایی بود که توانست در برهههای زمانی مشخص و بهویژه در پیکهای کرونا تا حد امکان به بهبود وضعیت کمک کند. امداد خودرو سایپا نیز در مراحل گوناگون این طرح را تمدید و گستره خدمات ارائهشده در این طرح را همگام با پیکهای کرونا بیشتر کرده است. این روزها و درحالیکه چهارمین پیک کرونا سراسر کشور را درگیر کرده، شرکت امدادخودرو سایپا نیز با افزایش تعداد ناوگان خودرویی و موتوری این شرکت میکوشد تا مالکان خودرو را از حضور در تعمیرگاهها و... منصرف و در مقابل خدمات موردنیاز مالکان را در محل مشتری ارائه کند.
در شرایط عادی، خدماتی که در قالب طرحهای اینچنینی ارائه میشد شامل خدمات سبک بوده است اما با توجه به شرایط اضطراری پیشآمده، شرکت امدادخودرو سایپا تلاش کرده طیف گستردهای از خدمات سبک و سنگین تا نصب آپشن را در محل مشتریان انجام دهد تا به این وسیله یاریگر کادر درمانی کشور و ستاد ملی مقابله با کرونا باشد. خدمات تعمیراتی، سرویس ادواری، سرویسهای اولیه، بازدیدهای فنی، نصب آپشن، تعویض روغن، تعویض فیلتر و خدماتی مانند تعویض تسمه تایم و... که در قالب خدمات امدادی خودرو نمیگنجد، از جمله خدماتی است که امدادخودرو سایپا در این طرح به مشتریان ارائه میکند.
امدادخودرو سایپا همچنین کوشیده با گنجاندن مشوقهای گوناگون، مالکان خودرو را به استفاده از خدمات خودرو در محل ترغیب کند. اجرت ایابوذهاب رایگان یکی از مهمترین مشوقهای امدادخودرو سایپا در طرح خدمات خودرو در محل است، در این طرح، فقط هزینه قطعات مصرفی از مشتریان دریافت میشود و هزینهای بهعنوان اجرت تعویض قطعات و ایابوذهاب از مالکان خودرو دریافت نخواهد شد و تمام خدمات و قطعات نصبشده مطابق با قوانین شرکت سایپا یدک تحت پوشش و تضمینشده است.
افزایش شمارههای تماس و کاهش زمان انتظار نیز گام دیگر امدادخودرو سایپا در همراهی با ستاد ملی مقابله با کرونا بوده است. تا پیش از این فقط شماره تماس ۸۴۴۴۴-۰۲۱ امکان دریافت تماس و ثبت درخواست خدمات خودرو در محل را داشت و درحالحاضر شماره تماس ۰۹۶۵۵۰ نیز افزودهشده تا با ۱۵۰ خط ورودی، زمان انتظار برای تماسگیرندگان بهحداقل برسد بهطوری که امکان پشت خط ماندن برای متقاضیان در حد صفر است. علاوهبر اختصاص دو شماره ویژه بهمنظور تسهیل درخواست خدمات خودرو در محل، امکان ثبت اینترنتی درخواست به نشانی اینترنتی www.emdadsaipa.ir نیز فراهم شده است.
همه این موارد و گستره خدماتی که مالکان خودروهای سایپا میتوانند در این طرح امدادی دریافت کنند، میتواند مالکان را از مراجعه به تعمیرگاهها و... بینیاز کند.
در این طرح، البته برای مالکان سایر خودروها نیز چارهاندیشی شده که مالکان این خودروها میتوانند در تماس با شماره تلفنهای امدادخودرو سایپا از چگونگی دریافت خدمات امدادی اطلاع پیدا کنند. هموطنان میتوانند برای درخواست خدمات خودرو در محل، خدمات امدادی و مشاوره فنی با شماره سراسری ۰۹۶۵۵۰ یا ۸۴۴۴۴ – ۰۲۱ تماس گرفته و از خدمات پس از فروش گروه خودروسازی سایپا بهرهمند شوند.
پیشفروش ۵ محصول سایپا از امروز
گروه خودروسازی سایپا طرح پیشفروش یکساله خود را به مناسبت عید سعید فطر از ۲۰ اردیبهشت آغاز میکند. بهگزارش سایپانیوز، گروه خودروسازی سایپا در راستای ایجاد شرایط یکسان و برابر برای همه متقاضیان خرید خودرو و فراهمسازی سازکار شناسایی و عرضه خودرو به مصرفکنندگان واقعی خودرو از ۲۰ اردیبهشت ساعت ۱۰ صبح پیشفروش یکساله ۵ خودرو شاهین، کوییکS، کوییکR، سایناS و کوییک دندهای را به مناسبت عید سعید فطر آغاز میکند. بر این اساس متقاضیان فرصت دارند از امروز (دوشنبه ۲۰ اردیبهشت) به مدت ۳ روز و ۲۴ ساعته به آدرس اینترنتی فروش محصولات گروه خودروسازی سایپا به نشانی saipa.iranecar.com مراجعه کنند و عملیات پیشثبتنام را انجام دهند.
تحویل ۵ خودرو در نظر گرفته شده برای عید سعید فطر نیمه دوم امسال است. در پیش ثبتنام این طرح نیز مانند طرحهای گذشته فروش خودرو در کشور، مبلغی دریافت نمیشود اما پس از قرعهکشی، اسامی منتخب ۷۲ ساعت فرصت خواهند داشت تا با واریز مبلغ علیالحساب، نسبت به تکمیل ثبتنام خود اقدام کنند.
نظر شما