شناسهٔ خبر: 47125017 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

نحوه برگزاری امتحانات حضوری دانش آموزان لرستان

گفتگوی امروز استودیو الفبا با رئیس اداره سنجش و امتحانات آموزش و پرورش استان لرستان در خصوص جزئیات برگزاری امتحانات حضوری پایه های نهم و دوازدهم

صاحب‌خبر -

یحیی دریکوند در این خصوص گفت ؛ از دوازده پایه تحصیلی ، امتحانات و ارزشیابی ده پایه به صورت غیر حضوری با توجه به شرایط موجود برگزار می شود .

وی ادامه داد ؛ با توجه به اینکه نتایج امتحانات پایه نهم ، تاثیر مستقیم در هدایت تحصیلی و انتخاب رشته ی تحصیلی دارد ، در نتیجه ، برگزاری حضوری امتحانات این پایه ، در واقع ، مدیریتِ این تاثیر و ثبت نمره ی واقعی دانش آموز است .

دریکوند با اشاره به تاثیرگذاری معدل پایه دوازدهم دانش‌آموز در کنکور سراسری ، اظهار داشت ؛ در راستای برقراری عدالت آموزشی بین دانش آموزان کنکوری و دانش آموزان پایه دوازدهم ، آزمون ها به صورت حضوری برگزار می‌شود .

رئیس اداره سنجش و امتحانات آموزش و پرورش استان لرستان با بیان اینکه 《 سلامت دانش‌آموزان اولویت اصلی وزارت آموزش و پرورش است 》 به خانواده ها اطمینان خاطر داد ؛ تدابیر و  تمهیدات لازم جهت رعایت قوانین و پروتکل های بهداشتی در برگزاری حضوری امتحانات این دو پایه اندیشیده شده است .

دریکوند تصریح کرد ؛ برگزاری امتحانات به صورت گروه‌های مجزا با کاهش تعداد دانش‌آموزان و افزایش چشمگیر حوزه های اجرایی و رعایت فاصله گذاری دو متری جهت رعایت ضوابط بهداشتی انجام خواهد شد .

وی افزود ؛ با همکاری مراقبین سلامت ، در بدو ورود همکاران و دانش آموزان به حوزه های امتحانی ، غربالگری و تب سنجی انجام خواهد شد و دانش‌آموزان دارای علائم ، در کلاسی مجزا که قبلا پیش بینی شده است ، جدای از بقیه دانش آموزان امتحان خواهند داد .

دریکوند خاطر نشان کرد ؛ خانواده ها نگران نباشند ، همکاران ما بر زدن ماسک ، نظافت و گندزدایی روزانه ی حوزه ها ( قبل و بعد امتحان ) نظارت دارند و امتحانات به گونه ای طراحی شده که مدارس دارای تعداد زیاد دانش‌آموز ، در دو گروه الف و ب ( نوبت صبح و عصر ) جهت رعایت پروتکل ها اقدام به برگزاری امتحانات خواهند کرد .

 

تنظیم خبر : لک

نظر شما