شناسهٔ خبر: 47119689 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

رحمانی فضلی:

منتظر تفسیر معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری درباره مصوبه شورای نگهبان هستیم

رحمانی فضلی با بیان اینکه وزارت کشور منتظر تفسیر معاونت حقوقی ریاست جمهوری از مصوبه شورای نگهبان درباره شرایط داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری است، گفت: معتقدم این اقدام شورای نگهبان یک گام رو به جلو است.

صاحب‌خبر -

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در پایان جلسه ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: ما منتظر بررسی و تفسیر حقوقی معاونت حقوقی ریاست جمهوری درباره مصوبه اخیر شورای نگهبان در مورد شرایط ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری هستیم. هرگونه برداشت را قطعا انجام می‌دهیم و حتما به دنبال اجرای قانون هستیم. 

وی ادامه داد: تاکنون این تفسیر به‌دست ما نرسیده است اما معتقدم این اقدام شورای نگهبان یک گام رو به جلو است. ما مجری قانون و مکلف به اجرای ماده ۵۵ قانون انتخابات ریاست جمهوری هستیم. تفسیر حقوقی معاونت حقوقی ریاست جمهوری ملاک عمل ما خواهد بود. 

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: همه آمادگی ها برای برگزاری انتخابات فراهم شده است. امروز یک جلسه با ستاد انتخابات و یک جلسه در مورد امنیت برگزار کرده‌ایم. 

وی خاطر نشان کرد: ستاد انتخابات بیش از سه ماه است که کار خود را آغاز کرده است و متناسب در استان‌ها و شهرستان‌ها نیز برگزار می شود. تلاش این است که با رعایت مر قانون و فضای مناسب امنیتی و در سلامت کامل برگزار کنیم. دستگاههای ذیربط آمادگی کامل خود را برای همکاری در اجرای انتخابات و تأمین امنیت گزارش کرده اند.

رحمانی فضلی اظهار داشت: مستمراً بین دستگاه‌های مربوطه هماهنگی وجود دارد و همه پشتیبانی ها و ملزومات برای انتخابات فراهم است و هیچ نگرانی برای برگزاری انتخابات وجود ندارد.

وزیر کشور تاکید کرد: پیش بینی می کنیم که به یاری خداوند مشکل امنیتی در انتخابات، واقع نشود. ما در این دوره چهار انتخابات را همزمان با ۴ قانون متفاوت علیرغم همه پیچیدگی ها به حول قوه الهی برگزار می کنیم. هماهنگی ها با هیات های نظارت بر انتخابات شوراها و ریاست جمهوری فراهم شده است.

 

نظر شما