شناسهٔ خبر: 47115521 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بخشش قاتل و نجات او از چوبه دار پس از ۱۰ سال در لنده

در آیینی با حضور معاون قضایی رئیس کل دادگستری، رئیس شورای حل اختلاف استان، امام جمعه شهرستان لنده،قاتل لنده‌ای پس از ۱۰ سال هنگام اجرای قصاص با رضایت خانواده مقتول بخشیده شد و از چوبه دار نجات یافت.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، در آیینی با حضور معاون قضایی رئیس کل دادگستری، رییس شورای حل اختلاف استان، امام جمعه شهرستان لنده، ریش سفیدان، متنفذان و شورای اداری مراسم صلح و سازش دو خانواده (قاتل) و (مقتول) در لنده برگزار شد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان در این مراسم گفت: ۲۰ فقره پرونده قتل عمد در سال ۹۹ با تلاش شورا‌های حل اختلاف استان و سفیران صلح به مصالحه و سازش منجر شد.

حجت‌الاسلام محمد ابراهیم ساجدی با بیان اینکه قصاص از جمله احکام کیفری در دین مبین اسلام است، تشریع و تجویز قصاص برای جلوگیری از انتقام‌های شخصی و طایفه‌ای و جلوگیری از تجری مجرمان حرفه‌ای وضع شده است افزود: در کنار تشریع حکم قصاص سفارش به عفو و بخشش شده است.

وی با ابراز تاسف از اینکه شلیک اسلحه علت بیشتر قتل‌های استان است، اضافه کرد: باید فرهنگ استفاده از اسلحه تغییر کند و مسئولان قضایی، امنیتی و انتظامی استان نیز با استفاده از ظرفیت ریش سفیدان، اسلحه ها را جمع‌آوری کنند.

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان گفت: با برنامه ریزی و مدیریت نهاد‌های مربوط به فرهنگ سازی در جامعه، باید آستانه تحمل افراد جامعه افزایش یابد تا شاهد وقوع نزاع، انتقام و قتل در استان نباشیم.

سید هدایت محمودی اصل امام جمعه لنده نیز در این مراسم گفت: این حادثه در یک دهه قبل بر اثر جهل و نادانی و غفلت رخ داد و تبعات بدی را به دنبال داشت که خوشبختانه با پیگیری شورای حل اختلاف، معتمدان و ریش سفیدان منطقه رضایت اولیا دم کسب شد.
فرزند متوفی (مقتول) در حاشیه این مراسم گفت: با توجه به احادیث و روایات که در دین مبین اسلام ذکر شده و همانگونه که لذت بخشش بهتر از انتقام است، اینجانب به خاطر حضور مردم و روحانیون منطقه از حق قانونی و شرعی خود که همان قصاص نفس است می‌گذرم و جان یک انسان خطاکار را به وی می‌بخشم و از چوبه دار نجات می‌دهم.

انتهای پیام/82009

نظر شما