شناسهٔ خبر: 47102292 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون فرماندار:

دانش‌آموزان ملایری نگران برگزاری امتحانات حضوری نباشند

همدان- ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا، امتحانات پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری برگزار می‌شود و دانش‌آموزان ملایری در این زمینه نگران نباشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «حسین فارسی» روز شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش ملایر با اشاره به حضوری برگزار شدن امتحانات پایه نهم و دوازدهم اظهار داشت: امتحانات این ۲ پایه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در تمامی حوزه‌های این شهرستان برگزار می‌شود و به طور مرتب حوزه‌های امتحانی ضدعفونی خواهد شد.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش این شهرستان نیز در سه منطقه ملایر، جوکار و سامن توصیه‌ و تاکید لازم را مبنی بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همراه داشتن مواد ضدعفونی کننده، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی داشته باشند تا مشکلی برای دانش‌آموزان به وجود نیاید.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش ملایر آمادگی خود را برای برگزاری امتحانات حضوری پایه‌های نهم و دوازدهم دارد افزود: برای حفظ سلامت و جلوگیری از تراکم دانش‌آموزان، آموزش و پرورش این شهرستان نسبت به افزایش حوزه‌های امتحانی اقدام کند.

فارسی با قدردانی از زحمات شبانه‌روزی فرهنگیان در آموزش مجازی دانش‌آموزان و همراهی خوب آموزش و پرورش با ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان، خواستار تداوم این همکاری در زمینه فرهنگ‌سازی به‌ویژه در فضای شاد برای خروج از شرایط کنونی و ریشه‌کنی این ویروس شد.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه انتخابات ۲۸ خرداد تاکید کرد: آموزش و پرورش ملایر باید از ظرفیت فرهنگیان و معلمان به‌ویژه در فضای مجازی و شبکه شاد، برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای و مشارکت پرشور مردم در انتخابات پیش‌رو استفاده کند.

مدیر اداره آموزش و پرورش ملایر نیز گفت: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اتخاذ تدابیر مناسب برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پیرو برنامه‌ریزی قبلی وزارت آموزش و پرورش، آمادگی برگزاری حضوری امتحانات نهایی را داریم.

پیش‌بینی ۱۳ حوزه برای برگزاری امتحانات نهایی در ملایر

«محمدرضا بشری» با بیان اینکه معلمان در بحران کرونا بسیار خوش درخشیدند و زحمات زیادی را متحمل شدند افزود: شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن مدارس، با ایجاد شبکه شاد فرصتی برای بسترسازی آموزش مجازی شد که پس از بازگشایی مدارس نیز می‌تواند مکمل خوبی برای آموزش دانش‌آموزان باشد.

وی افزود: با توجه به تاثیر امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم در هدایت تحصیلی و کنکور، امتحان دروس این ۲ پایه به صورت حضوری و سایر پایه‌ها به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

مدیر اداره آموزش و پرورش ملایر با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌های دقیق برای حفظ پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری امتحانات حضوری اندیشیده شده، بیان کرد: امتحانات رشته‌های انسانی، ریاضی و تجربی در یک روز و به صورت همزمان برگزار نمی‌شود و ۱۳ حوزه برای برگزاری امتحانات با رعایت دقیق فاصله‌گذاری هوشمند در نظر گرفته شده است.

بشری ادامه داد: یک‌هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز ملایری همزمان با سراسر کشور از ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ تیر ساعت هشت صبح در امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۰ شرکت می‌کنند.

وی به تحصیل بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز در پایه نهم در این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: امتحانات پایه نهم نیز به صورت سراسری از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۹ خرداد و به صورت هماهنگ رأس ساعت ۱۰:۳۰ صبح برگزار خواهد شد. 

۹۰ درصد دانش‌آموزان ملایری از شبکه شاد بهره‌مندند

بشری با اشاره به مجازی شدن آموزش پس از شیوع ویروس کرونا ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان این شهرستان از ظرفیت نرم‌افزار شاد بهره‌مند هستند و مشکلی در حوزه آموزش نداریم.

مدیر اداره آموزش و پرورش ملایر بیان کرد: برای تقویت آموزش، فرهنگیان ملایری با تشکیل کارگروه‌های تولید محتوا، بیش از سه هزار و ۱۰۰ محتوای درسی در دوره ابتدایی و بیش از ۲ هزار محتوا در دوره متوسطه برای دانش‌آموزانی که به اینترنت دسترسی نداشتند، تولید کردند.

بشری با بیان اینکه معلمان ملایری همچنین محتوای درسی را در قالب CD، جزوه‌های کاربردی و درس‌نامه، فیلم و پادکست تهیه و در اختیار دانش‌آموزان قرار دادند، گفت: این محتوای تولیده شده توسط معلمان ملایری در شبکه سراسری شاد و همچنین شبکه استانی در ایام همه‌گیری ویروس کرونا مورد استفاده قرار گرفت که باعث افتخار است.

وی در راستای رفع نگرانی والدین و دانش‌آموزان در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برگزاری امتحانات حضوری گفت: حوزه‌های برگزاری امتحانات به صورت روزانه ضدعفونی و گندزدایی می‌شود و دانش‌آموزان نیز با به همراه داشتن ماسک، دستشکش، بطری آب و نوشت‌افزار شخصی در جلسه امتحان حاضر شوند.

بشری یادآور شد: برای هر یک از حوزه‌های برگزاری امتحان یک نفر مراقب سلامت به عنوان ناظر بهداشتی تعیین شده تا دستورالعمل‌های بهداشتی را پیگیر باشند و در چیدمان صندلی‌ها نیز فاصله ۲ متری رعایت شده و دانش‌آموزانی که بیماری خاص و یا زمینه‌ای داشته باشند، در مکانی ویژه از آنها آزمون گرفته خواهد شد.

نظر شما