شناسهٔ خبر: 47083640 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه:

شبکه های اجتماعی، پیشران تحول در عصر جدید

حوزه/ مدیر مسئول خبرگزاری حوزه گفت: امروز پیشران تحول، شبکه های اجتماعی مجازی هستند و محصول جهان مدرن شبکه های اطلاع رسانی غیررسمی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته، امروز در افتتاحیه دوره سواد رسانه ای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه  که با همکاری خبرگزاری حوزه در حال برگزاری است، گفت: در هر دوره ای یک پدیده ای پیشران تحول بوده است؛ به طور مثال در زمان مشروطه روزنامه ها پیشران تحول در جامعه بودند.

وی افزود: امروز پیشران تحول شبکه های مجازی هستند و محصول جهان مدرن شبکه های اطلاع رسانی غیررسمی است.

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه بیان داشت: ایجاد رسانه های مبتنی بر فضای مجازی محصول ادبیات اطلاعات آزاد در عصر حاضر است.

وی اظهار کرد: پر مخاطب ترین شبکه اجتماعی در دنیا فیسبوک بوده و بعد از آن یوتیوب و واتساپ رتبه های دوم و سوم را دارا هستند؛ اما فیسبوک یکی از کم نفوذترین شبکه ها در کشور ماست.

حجت الاسلام والمسلمین برته خاطرنشان کرد: باید بدانیم برای فعالیت در فضای مجازی کدام شبکه را انتخاب می کنیم؛ باید دید برای فعالیت بین المللی کدام شبکه مناسب است و برای فعالیت داخلی و محلی کدام شبکه دارای نفوذ و مخاطب بیشتر می باشد.

وی عنوان داشت: مشکل قشر متدین و فعالان فرهنگی کشور ما تولید محتوا نیست بلکه سازمان انتشار مسئله مهمی است که ما با آن روبرو هستیم.

مدیر مسئول خبرگزاری حوزه گفت: باید هوشمندانه، نقطه زن و کنشگرانه در فضای مجازی فعالیت کرد؛ برای این که می بایست نیروهای توانمندی را تربیت نمود.

وی افزود: مطالعه قوانین رسانه ای یکی از اولیاتی است که طلاب باید قبل از آغاز فعالیت در فضای مجازی به آن بپردازند.

نظر شما