شناسهٔ خبر: 47064831 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چند خبر کوتاه از استان یزد

یزد - ایرنا - فعالیت واحد گشت رضویون در محله های بهاباد، آغاز واکسیناسیون جمعیت بالای ۸۰ سال این شهرستان، طراحی پوستر «اربعینی‌ها، فاتحان قدس» در یزد و خانه وزیرزی مرمت و بازسازی می شود از جمله خبرهای روز پنجشنبه این استان است.

صاحب‌خبر -

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد از آغاز فعالیت واحدهای گشت رضویون در تمامی محله های این شهرستان  خبر داد و  گفت: این نیروها به صورت  پیاده، موتوری و سواره فعالیت دارند و مجموعه بسیج و سپاه تلاش دارد برای کمک به این نیرو برای تامین امنیت پایدار محله های شهری و روستایی همکاری کند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ سعید دهقان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، استفاده از ظرفیت مردمی بسیج در این مورد را به منظور کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی مؤثر عنوان کرد و افزود: نقش بی بدیل نیروی مقاومت بسیج در شئون مختلف و اشراف آن به وضعیت و موقعیت هر محله می تواند با هم افزایی ناجا و بهره گیری از همه ظرفیت ها در راستای شناسایی بسترهای شکل گیری جرایم و مقابله با آنها مثمرثمر واقع شود.

وی بیان کرد : گشت‌های محله‌ محور رضویون با همکاری نیروهای بسیجی در راستای پیشگیری از وقوع جرم با همکاری دستگاه قضا در بهاباد فعالیت دارد.

دهقان مردمی کردن امنیت با استفاده از ظرفیت‌های جوانان محله ها ، اشراف و آمادگی بسیجیان، ارتقای امنیت روانی، افزایش ارتباط فکری و عاطفی این نیروها با مردم را از دیگر اهداف ایجاد گشت‌ رضویون عنوان کرد.

وی ادامه داد: گشت‌های رضویون با تفاهم نامه‌ ای بین دستگاه قضایی ، ناجا و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۱۸ ماده با هدف تعامل و هم افزایی بین سه دستگاه یادشده و اجرای هرچه بهتر مأموریت‌های سالانه به امضا رسید.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد ادامه داد: فعالیت واحدهای گشت  رضویون در سه شب قدر کاملا انجام شد و از پایگاه های مقاومت در همکاری با اجرای این طرح قدردانی کرد .

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قرار دارد.

بهاباد

 به گفته رییس شبکه بهداشت و درمان بهاباد واکسیناسیون جمعیت بالای ۸۰ سال این شهرستان هفته جاری علیه ویروس کرونا آغاز شد که تاکنون ۴۵۲ نفر واکسن دریافت کردند.

به گزارش ایرنا ، سید عبدالحمید رضوی بهابادی در گفت و گو با  خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سالمندان از آسیب پذیرترین گروه های جمعیتی جامعه هستند ، اظهار کرد: واکسیناسیون این افراد در اولویت قرار دارد و پیش بینی می شود بیش از ۹۰ درصد آنها  واکسینه شوند.

وی توصیه کرد: برای دریافت واکسیناسیون کرونا نیاز به حضور در مراکز و خانه های بهداشت نیست و همکاران ما در اسرع وقت با  این افراد تماس می گیرند و مشخص می کنند که چه زمانی و به چه محلی برای دریافت واکسن مراجعه کنند.

رییس شبکه بهداشت بهاباد با بیان اینکه انجام واکسیناسیون علیه کرونا ، پایان کار این ویروس نیست، اضافه کرد: باید تا ریشه کنی بیماریِ کووید ۱۹، نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی پایبند بود و رسیدن به این هدف، نیازمند مشارکت همگانی است.

یزد 

به مناسبت بزرگداشت روز جهانی قدس، پوستر «اربعینی‌ها، فاتحان قدس» اثر امید کُردی  از هنرمندان جوان و فعال رشته گرافیک استان طراحی و تولید شد.

به گزارش عصر پنجشنبه روابط عمومی حوزه هنری یزد، کُردی درباره موضوع اثرش گفت: این اثر با توجه به نقش لشکر آخرالزمانی اربعینی‌ها در تحقق هدف مقدس مسلمانان که رهایی و آزادی قدس شریف از چنگال رژیم غاصب صهیونیستی است با استفاده از عامیانه‌ترین « المان اربعین » یعنی چای موکب‌های اربعین طراحی و تولید شد 

وی با اشاره به نام پوستر افزود: در این طرح، چای موکب اربعین روی نقشه ریخته شد و در قسمت فلسطین عبارت اسراییل را به دریا انداخته است و عبارت شعار پوستر که «اربعینی‌ها؛ فاتحان قدس» هستند، مجسم است.

این طراح گرافیک خلق اثر درباره فلسطین و قدس را یک وظیفه دانست و اظهار کرد: همواره در خصوص موضوعات مختلف روز دغدغه طراحی پوستر داشت و این موضوع هم از این قاعده مستثنا نبود. بسیار مفتخرم که بتوانم از آموزه‌های اندک خودم در حوزه گرافیک، قدمی برای اهداف الهی بردارم.

پوستر «اربعینی‌ها؛ فاتحان قدس» در فضای مجازی و پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه هنری استان یزد به نشانی artyazd.ir در دسترس علاقه‌مندان است.

امید کُردی متولد ۱۳۷۴ در یزد دارای مدرک کارشناسی حسابداری است. او هفت سال پیش فعالیت در عرصه گرافیک را  آغاز و تاکنون آثار متنوعی را خلق کرده است. 

این هنرمند سال ۹۶ با اثر «شرم نوبل» موفق به کسب رتبه اول نمایشگاه بین‌المللی پوستر «نسل‌کشی مذهبی در میانمار» شد.

امام خمینی(ره) در سال ۱۳۵۸ شمسی با هدف حمایت از مردم فلسطین از طریق همراهی مسلمانان جهان در کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی از سرزمین های اسلامی آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامگذاری کرد.

یزد 

ساختمان خانه وزیری که در بافت تاریخی یزد قرار دارد و به فرهنگسرای قرآنی تبدیل شد با همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد بازسازی و مرمت می شود. 

به گزارش روز پنجشنبه نهاد یادشده ،رییس این سازمان در مراسم انعقاد  تفاهم نامه بازسازی و تجهیز این بنا پیشنهاد کرد که نمایشگاه قرآنی در این مجموعه راه اندازی شود.

عباس ملازینلی بدون اشاره به اعتبار مورد نیاز افزود:  این مجموعه برای گردشگران جذاب است همه مردم به ویژه مردم دارالعباده به طور خاص از محافل قرآنی و نشست های عترت و اهل بیت(ع) چه در فضای مجازی چه در فضای حقیقی استقبال می کنند.

وی با بیان اینکه یزد در چندسال اخیر در زمینه قرآنی پیشتاز است، گفت:همچنین ۲ نفر از قاریان  استان که عضو مجمع قرآنی بودند به جمع داوران مسابقات کشوری پیوستد و به عنوان جوان ترین داوران و مدرسان برگزیده قرآن چهره های ماندگار استان شدند و در حوزه داوری کنار چهره های پیشکسوت کشوری قرار گرفتند.

ملازینلی خاطرنشان کرد:باتوجه به اینکه یزد تنها شهر شیعه ثبت میراث جهانی است و با قرار گرفتن خانه وزیری در بافت تاریخی  با هدف شناساندن آموزه های قرآنی به گردشگران ایرانی و خارجی، گسترش فرهنگ قرآن خوانی و تفسیر و مفاهیم قرآنی، برگزاری مسابقات قرآنی بین محله ای به صورت مستمر در آن انجام می شود و تحقق این برنامه ها تشکیلات نظام مند و دقیقی را می طلبد.

خانه سید علی محمد وزیری مربوط به اواخر دوره قاجار و دوره پهلوی است و در خیابان مسجد جامع، جنب آب انبار وزیر قرار دارد  و ۱۷ اسفندماه ۱۳۸۱ با شمارهٔ ۷۷۶۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

نظر شما