شناسهٔ خبر: 47057409 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تحولات اخیر سرزمین‌های اشغالی صدای اتحادیه اروپا را هم درآورد

سخنگوی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای تحولات اخیر در سرزمین‌های اشغالی را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، طی روز‌های اخیر اخبار مختلفی در راستای تخریب منازل فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی توسط رژیم صهیونیستی و شهرک سازی این رژیم در اراضی اشغالی می‌شنویم که بالاخره باعث شد تا اروپاییان نیز به این اخبار و اقدامات واکنش نشان دهند.

براین اساس، پیتر استانو سخنگوی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطینیان و همچنین تخریب منازل آن‌ها را محکوم کرد و آن را غیر قانونی دانست.

در این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا ساخت شهرک‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را مردود اعلام می‌کند، زیرا این امر براساس قوانین بین‌المللی غیرقانونی قلمداد می‌شوند.

استانو در ادامه به حملات نظامیان صهیونیستی به روستای «شیخ جراح» و اخراج فلسطینیان از منازل خود اشاره کرد و گفت: افزایش تخریب منازل در سرزمین‌های اشغالی و تحولات رخ داده در محله شیخ جراح سبب ایجاد نگرانی شده است.

دادگاه رژیم صهیونیستی اخیرا به چند خانواده فلسطینی در محله شیخ جراح اعلام کرده است باید منازل خود را که به نفع شهرک‌نشینان صهیونیست مصادره شده، تخلیه کنند که در پی آن نظامیان رژیم اشغالگر قدس نیز پس از این اقدام دادگاه رژیم صهیونیستی به منازل شهروندان فلسطینی ساکن این محله یورش بردند و ۱۰ فلسطینی را زخمی و سه جوان را بازداشت کردند.

محمد الضیف، رئیس ستاد گردان‌های قسام نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن ستودن مقاومت فلسطینیان ساکن منطقه «شیخ جراح» در قدس اشغالی اعلام کرد: «اگر دشمن صهیونیستی دست از ظلم به فلسطینیان در شیخ جراح نکشد، هزینه سنگینی متحمل خواهد شد. این هشداری واضح و آخرین هشدار است.»

انتهای پیام/

نظر شما