شناسهٔ خبر: 47033763 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه سیاست‌روز | لینک خبر

سخنگوی دولت خبر داد:

بررسی ماجرای فایل صوتی ظریف در شورای عالی امنیت ملی

صاحب‌خبر -

سخنگوی دولت از بررسی فایل صوتی ظریف در شورای عالی امنیت ملی خبر داد و گفت: مجددا بر مسئولیت وزارت اطلاعات در این زمینه
تاکید شد.
علی ربیعی درباره آخرین جزئیات بررسی شناسایی عوامل سرقت فایل صوتی ظریف گفت: بعد از مشخص شدن سرقت فایل، رییس جمهور محترم بلافاصله به وزارت اطلاعات دستور پیگیری و مشخص کردن عوامل انتشار و همچنین روشن شدن ابعاد مسئله را داد. وی افزود: این موضوع در دبیرخانه شورای امنیت ملی بررسی و مجددا بر مسئولیت وزارت اطلاعات در این زمینه تاکید شد.
سخنگوی دولت تصریح کرد: هنوز گزارشی داده نشده و موضوع در دست پیگیری است و قطعا بنابر نظر رییس جمهور به موقع اطلاع رسانی خواهد کرد. علی ربیعی با تاکید بر اینکه دیپلماسی و سیاست دفاعی، ‌دو بال سیاست خارجی هستند و نه تنها هیچ تعارضی با هم ندارند، گفت: همه رسانه ها، مسئولان و نخبگان باید مراقب نتایج سخنان ناخواسته خود باشیم.
علی ربیعی همچنین به خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که رهبر انقلاب فرمودند ما نباید حرف آمریکا را تکرار کنیم و این خطای بزرگی است، واکنش دولت به خطای بزرگ صورت گرفته توسط برخی کارگزارانش چیست؟ گفت: مواضع حکیمانه رهبر معظم انقلاب مثل همیشه فصل الخطاب و راهگشای همه است.
وی افزود: صحبتهای رهبر معظم انقلاب نشان داد تمام مباحث خروجی سیاست خارجی ما،‌ نتیجه تجمیع دیدگاه ها و حتی چالشهای تضارب آرا بوده و تصمیم نهایی با خرد جمعی صورت می گیرد.
وی گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری در خصوص اظهارات پخش شده از نوار مسروقه به درستی تاکید فرمودند همه رسانه‌ها، مسئولان و نخبگان باید مراقب نتایج سخنان ناخواسته خود باشیم. آنچه رهبری معظم گفتند، یک خط مشی روشن و عمومی بود و برای همه امور است و همه اعضای دولت خود را موظف به توجه و رعایت این فرمایش می دانند. سخنگوی دولت در پایان گفت: فکر می‌کنم پاسخ سوال شما را دکتر ظریف، ‌در متنی که بلافاصله بعد از سخنان رهبری معظم منتشر کردند، داده‌اند.

برچسب‌ها:

نظر شما