شناسهٔ خبر: 46987442 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

سازمان هواشناسی پیش بینی کرد؛

تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور/ کاهش دما ۸ درجه‌ای در شرق و غرب کشور

سازمان هواشناسی از کاهش نسبی ۵ تا ۸ درجه‌ای دما خبر داد و اعلام کرد: امروز سامانه‌های بارشی در اغلب نقاط کشور غیر از غرب و جنوب غرب و فردا در اغلب نقاط کشور غیر از ایلام، کرمانشاه و غرب خوزستان فعال است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سازمان هواشناسی اعلام کرد: براساس این گزارش با فعالیت سامانه بارشی امروز به جز استان‌های کرمانشاه، لرستان، ایلام  بوشهر و فردا به جز استان‌های کرمانشاه، ایلام و و غرب خوزستان در سایر مناطق کشور در برخی ساعات رگبار باران، وزش باد شدید موقتی، رعدوبرق و در برخی مناطق گردوخاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

شدت بارش‌های امروز برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل، مازندران، تهران، سمنان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، جنوب سیستان و بلوچستان و دوشنبه در ارتفاعات شرقی تهران، ارتفاعات مازندران، اصفهان، خراسان جنوبی، یزد، کرمان و شمال سیستان و بلوچستان پیش بینی شده است.
 
فعالیت سامانه بارشی روز سه‌شنبه در شمال شرق، غرب و دامنه جنوبی البرز ادامه دارد؛ همچنین در بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق کشور بارش پیش بینی شده و روز چهارشنبه در نوار شمالی و نوار شرقی کشور و روز  پنجشنبه در نوار شمالی و استان‌های فارس، یزد و اصفهان فعال است.
 
طی امروز در شمال غرب و غرب کشور دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور کاهش نسبی ۵ تا ۸ درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود و از سه‌شنبه تا پنج‌شنبه افزایش نسبی دما بین ۵ تا ۱۰ درصد بر اغلب نقاط کشور حاکم خواهد بود.
 
دریای خزر از امروز تا ظهر دوشنبه و شرق دریای عمان از امروز تا پایان هفته مواج خواهد بود.
 
سازمان هواشناسی همچنین طی اطلاعیه‌ای نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ها هشدار داد و اعلام کرد: فعالیت این سامانه رگبار باران و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، خیزش گردوخاک و احتمال تگرگ در پی خواهد داشت.
 
تشدید فعالیت سامانه بارشی فردا در استان‌های تهران، قم، سمنان، ارتفاعات مازندران، خراسان شمالی، نیمه غربی خراسان رضوی، نیمه شرقی اصفهان، یزد، نیمه شمالی کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و روز سه‌شنبه سمنان، نیمه غربی خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، نیمه شرقی اصفهان فعال خواهد بود که باعث احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب موقت در مسیل‌ها، صاعقه و برق گرفتگی در مناطق مستعد، احتمال وقوع تگرگ، وزش باد شدید موقتی و خیزش گردوخاک می‌شود.
 
آسمان تهران امروز قسمتی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق  و بارش باد شدید در برخی ساعات پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما در تهران ۲۷ و ۱۸ درجه خواهد بود.
 
انتهای پیام/

 

نظر شما