شناسهٔ خبر: 46982276 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

رگبار، رعد‌و‌برق و وزش باد شدید موقتی در برخی نقاط کشور/ کاهش دما در شمال غرب

صاحب‌خبر - کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت آب‌وهوای کشور طی امروز ۱۰ اردیبهشت و روزهای آتی را اعلام کرد.
رفیعی گفت: امروز در مناطقی از استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، غرب اصفهان، فارس، آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، گیلان و مازندران و همینطور دامنه‌های البرز، زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان و همچنین در دامنه‌های زاگرس رگبار، باران و گاهی رعد‌و‌برق و وزش باد شدید را به ویژه در بعد از ظهر و اوایل شب شاهد خواهیم بود. شدت بارش ها امروز مربوط به مناطق شمال غرب کشور و مناطقی از کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی است. روز یکشنبه سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور به جز غرب و جنوب غرب فعالیت خواهد داشت. روز دوشنبه نیز به جز جنوب سیتان و بلوچستان، ایلام، کرماشناه و غرب خوزستان در سایر مناطق کشور شاهد بارش باران خواهیم بود.
وی ادامه داد: امروز در شمال غرب کشور و روزهای یکشنبه و دوشنبه در استان‌های ساحلی خزر و دامنه جنوبی البرز کاهش نسبی دما را شاهد خواهیم بود. آسمان تهران امروز صاف است اما بعد از ظهر افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید را تجربه خواهد کرد. حداکثر دما در تهران ۳۰ درجه بالای صفر خواهد بود و امروز صبح حداقل درما در ایستگاه مهرآباد به ۲۰ درجه بالای صفر رسید.
رفیعی درباره دمای مراکز استان‌ها نیز گفت:  سردترین مرکز استان کشور شهرکرد با ۳ درجه بالای صفر و پس از آن همدان با  ۶ درجه بالای صفر و اردبیل، سنندج و ارومیه با حداقل ۹ درجه بالای صفر گزارش شده‌اند. گرم‌ترین مرکز استان نیز دیروز اهواز با دمای حداکثر ۴۱ درجه بالای صفر و پس از آن بندر عباس و قم با ۳۳ درجه بالای صفر بودند.

نظر شما