شناسهٔ خبر: 46927165 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

تاکید استاندار تهران بر افزایش مشارکت در انتخابات

استاندار تهران گفت: رکن جمهوریت نظام همان فراهم کردن و تحقق اراده مردم در تعیین سرنوشت است که تجلی آن را در برگزاری انتخابات مختلف شاهد هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران؛ انوشیروان محسنی بندپی در جلسه تقدیر و تشکر از اعضای شورای شهر و روستا به مناسبت روز شوراها ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) و روز شوراها اظهار داشت: از برکات انقلاب تحقق بخشیدن به دو رکن اسلامیت و جمهوریت است که رکن جمهوریت نظام همان فراهم کردن و تحقق اراده مردم در تعیین سرنوشت است که تجلی آن را در برگزاری انتخابات مختلف شاهد هستیم.

وی ادامه داد: در آستانه برگزاری انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر و روستا، انتخابات ریاست جمهوری و در استان تهران همچنین انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری هستیم.
استاندار تهران بیان کرد: بر اساس قانون در بررسی صلاحیت‌های داوطلبین شوراهای شهر در هیئت‌های اجرایی به طور میانگین در کلانشهر تهران ۶ درصد و میانگین استانی ۹ درصد رد صلاحیت داشتیم که پرونده افراد به هیئت نظارت رفته و در بررسی آنها رد صلاحیت ها فراوانی بیشتری نسبت به دوره های قبل داشته چنانچه در برخی شهرها ۵۷ درصد، برخی ۵۳ درصد و در تهران ۱۵ درصد رد صلاحیت داشتیم.
محسنی بندپی سپس گفت: آنچه قانون مشخص کرده و حق داوطبین است اینکه بر اساس مسیر قانونی پیگیر تایید صلاحیت ها باشند و اگر اعتراض دارند مراحل پیگیری و ادله در قانون مشخص شده و از آنجا که قانون شفافیت دارد و مراجعی که نظر می دهند مشخص شده اگر خارج از چارچوب قانون باشد در هیئت نظارت استان و هیئن مرکزی پیگیری می شود تا شاهد حضور داوطلبین بیشتر و همچنین مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ باشیم.

برچسب‌ها:

نظر شما