شناسهٔ خبر: 46924532 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک:

۹۸ درصد خدمات سازمان ثبت اسناد کشور به صورت الکترونیکی ارائه می شود

سعادتیان از الکترونیکی بودن ۹۸ درصد خدمات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار   خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سید صادق سعادتیان» امروز (۸ اردیبهشت) در آیین تکریم و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی اظهار کرد: سازمان ثبت اسناد یکی از واحدهای زیرمجموعه قوه قضاییه و مرجع ثبت رسمی کشور است که در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و پیشگیری از اختلافات و ورود پرونده‌ها به مراجع قضایی به مردم خدمات ارائه می دهد.

 

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ثبت شرکت‌ها یکی از زیرشاخه‌های سازمان ثبت اسناد و املاک در حوزه اقتصادی است.

 

وی به ثبت اختراعات و طرح‌های صنعتی در سازمان ثبت اسناد و املاک خبر داد و افزود: همچنین علایم تجاری و نشانه‌های جغرافیایی مانند زعفران، فرش و پسته ایران ثبت شده است.

 

سعادتیان در ادامه بیان کرد: برنامه ما در سند تحولی قوه قضاییه مدیریت جهادی، مبارزه جدی با فساد اداری، حفظ کرامت ارباب رجوع و کارمندان و خدمات دقیق، صحیح و به موقع است.

 

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تأکید بر اینکه در تمامی بخش‌های ثبت باید سلامت اداری ارتقا یابد، افزود: همه خدمات ثبتی به صورت هوشمند ارائه می شود تا فساد اداری به حداقل برسد.

 

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به اهمیت مانع‌زدایی‌ها ۹۸ درصد خدمات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به صورت الکترونیکی ارائه می شود.

 

سعادتیان به معضل جعل سند اشاره کرد و گفت: امروز همه اسناد به صورت الکترونیکی انجام و مالکیت شخص محرز و صادر می‌شود.

 

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک با اشاره به اجرای طرح کاداستر  و سابقه انجام آن در کشور ، تصریح کرد: تا پایان سال ۹۸ از ۱۳۱ میلیون اراضی ملی در کشور، ۳۳ میلیون هکتار در سامانه کاداستر تثبیت شده بود اما اکنون ۸۰ میلیون هکتار اراضی تثبیت شده است.

 

وی با تأکید بر اینکه در اراضی ملی خراسان جنوبی نیز ۱۴ میلیون هکتار از عرصه این استان مالکیت گرفته است، افزود: امسال در حوزه روستایی استان برای نقشه‌برداری کاداستر توافق‌نامه منعقد کردیم و یکی از توفیقات سازمان ثبت اسناد و املاک صدور مالکیت بدون حق ثبت برای روستاییان است.

 

 

 

پایان پیام/375

نظر شما