شناسهٔ خبر: 46877773 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

پیروزی فلسطینی ها بر اشغالگران صهیونیست در انتفاضه باب العامود

فلسطینی ها در میدان باب العامود در قدس اشغالی پیروزی خود بر اشغالگران صهیونیستی و برداشتن ایست های بازرسی آهنین را جشن گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، میدان باب العامود در قدس اشغالی مملو از هزاران فلسطینی است که برداشتن ایست های بازرسی آهنین را جشن گرفتند. نیروهای اشغالگر صهیونیستی از آغاز ماه مبارک رمضان برای جلوگیری از رسیدن فلسطینی به این میدان ایست های بازرسی آهنین را قرار دادند.

 

جوانان شهر قدس، عقب نشینی نیروهای اشغالگر و برداشتن موانع را پیروزی برای این خیزش و انتفاضه فلسطینی ها دانستند که از روزهای گذشته آغاز شده است و درگیری های شدید شبانه ای نیز بین دو طرف رخ داده است.

 

فلسطینی ها به سردادن سرود و برافراشتن پرچم های فلسطین اقدام کردند. پلیس رژیم صهیونیستی برای توقیف این پرچم ها به فلسطینی ها حمله کرد که باعث درگیری بین دو طرف شد.

 

«احمد طیبی» عضو عرب کنست در طول این جشن که تا بامداد امروز ادامه داشت، گفت: تصمیم قراردادن ایست های بازرسی از ابتدا اشتباه بود.

 

طیب افزود: تصمیم بازگشایی درست بود. اما آنها باید حمله به فلسطینی ها را متوقف کنند.

 

ویدیوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که فلسطینی ها ایست های بازرسی را پس از نماز تراویح برداشتند. اما پلیس صهیونیستی اعلام کرد که با توجه به حوادث بی سابقه در روزهای اخیر دستور برداشتن آنها صادر شده است.

سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی به رویترز گفت: دستورات برای حذف این موانع پس از مشورت با مقامات دینی و مسئولان محلی و صاحبان مغازه ها صادر شد. این تصمیم برای تامین صلح و امنیت همگان در قدس اتخاذ شده است.

تبریک گروه های فلسطینی

نیروها و گروه های فلسطینی از استقامت و پایداری ساکنان قدس دربرابر نیروهای اشغالگر در منطقه باب العامود تمجید کرد.

 

جنبش آزادیبخش ملی (فتح) گفت: عقب نشینی نیروهای اشغالگر دربرابر پایداری و ثبات مردم قدس گواه دیگری بر پیروزی حق بر باطل است.

 

این جنبش با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: باید جامعه بین الملل به طور کلی و امت های عربی و اسلامی به طور خاص مسئولیت های خود را در مهار تجاوزات رژیم صهیونیستی بپذیرند.

 

«حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس گفت: اقدام پلیس اشغالگر در برداشتن موانع در باب العامود پس از انقلاب ساکنان قدس نمونه ای از توانایی و قدرت فلسطینی در به چالش کشیدن و پایداری و تحمیل اراده خود بر اشغالران است.

 

قاسم افزود: وحدت موضع و تکیه بر اشکال مختلف مقاومت تضمین کننده دستیابی بر موفقیت در مسایل ملی و رویارویی با اشغالگران است.

 

حرکت جهاد اسلامی نیز در بیانیه ای اعلام کرد: ساکنان قدس دستاوردی در مقابله با اشغالگران به دست آوردند که انتفاضه شان اشغالگران را مجبور به برداشتن موانع از منطقه باب العامود کرد.

جرقه این انتفاضه هنگامی برافروخته شد که پلیس رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت با آغاز ماه مبارک رمضان از تجمع در میدان باب العامود در قدس جلوگیری کند.

 

درگیری ها در روز پنجشنبه گذشته به اوج خود رسید. به طوری که پزشکان فلسطینی اعلام کردند که 100 فلسطینی در این درگیری ها زخمی شدند و بیش از 50 نفر بازداشت شدند. این اقدام رژیم صهیوینستی درحالی بود که صدها صهیونیست یهودی در راهپیمایی به سمت باب العامود حرکت کردند و شعار مرگ بر عرب را سردادند.

 

این خشم به کرانه باختری کشیده شد و اعتراض ها برای همبستگی با ساکنان قدس بالا گرفت. گروه های مقاومت در نوار غزه دهها موشک به شهرک های صهیونیستی شلیک کردند.

 

باب العامود یا دروازه دمشق یا دروازه ستون نام یکی از دروازه های حصار قدیمی شهر قدس اشغالی است که سلطان سلیمان، دهمین سلطان امپراتوری عثمانی آن را بنا کرد.

پایان پیام/44

نظر شما