شناسهٔ خبر: 46832286 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزارت نیرو خود را مکلف به کاهش ۵۰ درصدی مصرف کرد

تهران - ایرنا - معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی دستورالعمل اقدام‌های اضطراری مدیریت مصرف برق ساختمان‌های اداری وزارت نیرو را ابلاغ کرد که براساس آن مجموعه وزارت نیرو مکلف شده مصارف خود را تا ۵۰درصد کاهش دهد.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش روز شنبه ایرنا ازپایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو ، دستورالعمل مدیریت مصرف برق ساختمان‌های اداری وزارت نیرو پیرو مصوبه هیات وزیران از سوی «همایون حایری» معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی به شرکت‌های تابعه (دولتی) و وابسته (غیردولتی) این وزارتخانه ابلاغ شد.

بر این اساس، این دستورالعمل پیرو مصوبه هیات وزیران و با توجه به محدودیت جدی ذخایر آبی نیروگاه‌های برق‌آبی، کاهش تولید این نیروگاه‌ها نسبت به سال گذشته و ضرورت مدیریت مصرف برق در ماه‌های گرم پیش رو برای اقدام های اضطراری مدیریت مصرف در ساختمان‌های اداری و ساختمان‌های حوزه تحت پوشش از ۱۵ اردیبهشت تا ۱۵ شهریور سال ۱۴۰۰ تدوین و ابلاغ شده است.

طبق این مصوبه، نباید میزان قدرت و انرژی مصرفی ساختمان‌ها در این مدت از ۵۰ درصد میزان مصرف دوره مشابه سال قبل بیشتر باشد، در استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان و مناطق گرمسیر، استفاده از کولرهای گازی و همچنین دستگاه‌های سرمایشی متمرکز فقط با تنظیم دمای تجهیزات سرمایشی بر روی حداقل ۲۶ درجه و در محدوده ساعت کاری مجاز است و پس از اتمام ساعت کاری بایستی نسبت به خاموش کردن همه وسایل سرمایشی و برقی غیرضروری اقدام شود.

 در سایر استان‌های کشور استفاده از کولرهای گازی در ساختمان‌های اداری شرکت و واحدهای زیرمجموعه ممنوع است.

در این ابلاغیه تاکید شده است که مسئولیت اجرای دقیق موارد بر عهده بالاترین مقام این شرکت و سازمان است.

به گزارش ایرنا، دوم اردیبهشت ماه امسال «محمدحسن متولی زاده» مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: صنعت برق امسال در گام نخست مدیریت مصرف را از خود شروع کرده و مکلف شده ۵۰ درصد کاهش مصرف در ساختمان های اداری اعمال کند.

نظر شما