شناسهٔ خبر: 46826083 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

فناوری اطلاعات و ارتباطات

حمله باج افزاری ۵۰ میلیون دلاری به اپل

به تازگی یک حمله باج افزاری به اپل افشا شده که منجر به سرقت اطلاعاتی بی سابقه در خصوص طرح ها و محصولات تولیدی این شرکت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مهر، باج افزارنویسان، شرکت تایوانی کوانتا را هدف حملات خود قرار داده اند که در زمینه ساخت مک بوک و برخی امکانات سخت افزاری دیگر اپل فعال است.

اطلاعات سرقت شده مربوط به تولیدات فعلی و آتی شرکت اپل است. این اقدام توسط یک گروه هکری روس به اسم رویل صورت گرفته که به سودینوکیبی نیز مشهور است و در مورخه ۲۰ آوریل تصاویری از داده های سرقت شده خویش را به اشتراک گذاشت.

این اقدام بعد از آن رخ داد که شرکت تایوانی کوانتا از پرداخت باج ۵۰ میلیون دلاری به این گروه هکری جلوگیری کرد. این هکرها از خود اپل خواسته اند تا اول ماه می، باج درخواستی را پرداخت کند، در غیر اینصورت روند انتشار اطلاعات خصوصی شرکت اپل ادامه می یابد.

کوانتا نفوذ هکری به سرورهای خود را تائید نموده و افزوده که در حال بررسی مسئله با همکاری متخصصان امنیت سایبری است و این روند بر کسب و کار آن تأثیری نخواهد داشت. هکرهای گروه رویل قبلاً هم حملاتی را به شرکت هایی مانند ای سر انجام داده بودند.

اطلاعات منتشر شده توسط این هکرها مربوط به بازطراحی رایانه آی مک، مک بوک ایر ام ۱ سال ۲۰۲۰ و بعضی لپ تاپ های هنوز عرضه نشده این شرکت بوده است.

نظر شما