شناسهٔ خبر: 46826041 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

لیگ قهرمانان آسیا|

نگاهی به وضعیت استقلال در گروه C/ ضعف دفاعی علیه صدرنشینی شاگردان مجیدی

شاگردان مجیدی بعد از برگزاری سه هفته لیگ قهرمانان آسیا، با کسب دو پیروزی و یک شکست در رتبه دوم گروه C قرار دارند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - تیم فوتبال استقلال به واسطه نایب قهرمانی در لیگ برتر ایران به صورت مستقیم راهی لیگ قهرمانان آسیا شد. آبی‌پوشان در گروه C لیگ قهرمانان آسیا تیم‌های با الاهلی عربستان، الدحیل قطر و الشرطه عراق همگروه هستند و رقابت‌های خود را در شهر جده عربستان برگزار می‌کنند. شاگردان فرهاد مجیدی بعد از برگزاری  سه هفته از بازی‌های مرحله گروهی، با  دو برد‌ پرگل و یک شکست بسیاری از نگاه‌ها را به خود معطوف کرده‌اند.

*خط و نشان برای رقبا

استقلال در هفته اول بازی‌های گروه C مقابل الاهلی عربستان قرار گرفت و با نتیجه ۵ بر ۲ از سد میزبان عبور کرد. در دیگر بازی این گروه، الدحیل قطر با نتیجه دو بر صفر الشرطه عراق را شکست داد. با این همه شاگردان مجیدی مُزد بازی هجومی و پرگل خود را با صدرنشینی هفته اول گروه سوم لیگ قهرمانان آسیا گرفتند.

نتایج کامل بازی‌های هفته اول گروه سوم به شرح زیر است:

الدحیل قطر ۲ - الشرطه عراق صفر 

استقلال ایران ۵ - الاهلی عربستان ۲ 

 

نگاهی به وضعیت استقلال در گروه C/

*برد پرگل و دیگر هیچ!

در هفته دوم الاهلی عربستان و الدحیل قطر به تساوی یک بر یک رضایت دادند تا بهترین فرصت برای تثبیت صدرنشینی استقلال فراهم باشد. در بازی دوم این گروه آبی‌پوشان با نتیجه ۳ بر صفر از سد الشرطه عراق عبور کردند. بعد از شکست دوم نماینده عراق برای بقا در لیگ قهرمانان کار سختی را در ادامه کار خواهد داشت.

نتایج کامل بازی‌های هفته دوم گروه سوم به شرح زیر است:

الاهلی عربستان یک - الدحیل قطر یک 

الشرطه عراق صفر - استقلال ۳ 

*بازی زیبا، شکست تلخ استقلال

در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا، استقلال و الدحیل مقابل هم قرار گرفتند که در پایان نماینده ایران با نتیجه ۴ بر ۳ شکست خورد. با وجود بازی زیبای تهاجمی استقلال، اشتباهات فردی در خط دفاع آبی‌پوشان کار دست آنها داد.  با آنکه کسب یک تساوی می‌توانست صدرنشینی را به استقلال بدهد، اما تصمیم کادر فنی آبی‌پوشان متفاوت بود.

مجیدی به به فلسفه جدید خود پایبند ماند. در این فلسفه جدید، استقلال آنقدر هجومی و گلزن در میدان ظاهر می‌شود که رقیب جایی برای خودنمایی نداشته باشد. با این همه لموشی سرمربی الجزایری الدحیل با تجربه زیادی که داشت و به کمک مهره‌های گران قیمتش توانست دست پر از زمین مسابقه خارج شود.  در دیگر بازی این گروه الاهلی عربستان با نتیجه ۳ بر صفر از سد الشرطه عبور کرد تا شانس خود برای صعود حفظ کرده باشد.

نتایج کامل بازی‌های هفته سوم گروه سوم به شرح زیر است:

الاهلی عربستان ۳ - الشرطه عراق صفر

الدحیل قطر ۴ - استقلال ایران ۳ 

*وضعیت جدول:

با پایان دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، الدحیل قطر با کسب ۷ امتیاز صدرنشین گروه C است. از سوی دیگر استقلال با ۶ و الاهلی عربستان با ۴ امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند. استقلال و الدحیل برای صعود به عنوان صدرنشین شانس بیشتری دارند؛ با این همه نماینده عربستان را هم نباید دست کم گرفت و امکان دارد با رسیدن به رتبه دوم، کار یکی از دو تیم قدرتمند گروه را برای صعود سخت کند.

نگاهی به وضعیت استقلال در گروه C/

برنامه هفته چهارم:

بازی‌های هفته چهارم گروه C لیگ قهرمانان آسیا روزهای شنبه و یکشنبه برگزار می‌شود و استقلال و الدحیل برای صدرنشینی می‌جنگند. این بار دو تیم از همدیگر شناخت بیشتری پیدا کرده‌اند. شاید الدحیل در این بازی کمتر میل به هجوم داشته باشد و بازی اقتصادی روی آورد. در دیگر بازی این گروه الاهلی و الشرطه مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. بعید است که نماینده عربستان برای پیروزی در این دیدار با مشکلی روبه‌رو شود. با این تفسیر نماینده عراق حذف می‌شود و رقابت بین سه تیم دیگر گروه ادامه پیدا می‌کند. نتیجه الدحیل و استقلال می‌تواند تأثیر مستقیمی روی سرنوشت صدرنشین گروه سوم لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد.

الاهلی عربستان - الشرطه عراق ساعت برگزاری ۲۲:۱۵

استقلال ایران - الدحیل قطر ساعت برگزاری ۰۰:۴۵

*نتیجه گیری:

بسیاری از کارشناسان عملکرد تیم مجیدی را در دو بازی اول مورد ستایش قرار دارند و هواداران این تیم، حسابی از سبک جدید آبی‌پوشان رضایت دارند. با این همه بعضی کارشناسان معتقد هستند استقلال در خط دفاعی با نقاط ضعف زیادی همراه است و مجیدی برای این موضوع باید راهکار مناسبی پیدا کند.

به نظر می‌رسد استقلال در کنار بازی تهاجمی کمی هم باید بر اساس روند جدول و آنالیز تیم حریف پیش برود. برای مثال شاید تساوی مقابل الدحیل خیلی کارسازتر از شکست مقابل نماینده قطر بود. این شکست حسابی روی روحیه خط دفاعی آبی‌پوشان تاثیر منفی داشت. از سوی دیگر نباید تجربه بازیکنان الدحیل و الاهلی را برای ادامه رقابت‌ها نادیده گرفت. شاگردان مجیدی با کمی تدبیر بیشتر و کاهش اشتباهات فردی در پایان دور برگشت می‌توانند صدرنشین باشند.

انتهای پیام/

نظر شما