شناسهٔ خبر: 46814953 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون هماهنگی توزیع توانیر:

پیش بینی های لازم برای گذر از پیک تابستان صورت گرفته است

رخشانی مهر به موضوع مصرف برق و آب به ویژه در فصل تابستان اشاره داشت، گفت: پیش بینی های لازم برای گذر از پیک تابستان صورت گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، غلامعلی رخشانی مهر، معاون هماهنگی توزیع توانیر شب گذشته (پنجشنبه دوم اردیبهشت) در گفتگوی 18 و 30 دقیقه شبکه خبر سیما که به موضوع مصرف برق و آب به ویژه در فصل تابستان اشاره داشت، گفت: به رغم این که امسال کاهش قابل توجهی در نزولات آسمانی داشته ایم، برای تامین برق پایدار، پیش بینی‌ها و برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفته است تا پیک تابستان امسال را هم به خوبی بگذرانیم.

 

وی درباره اقداماتی که در این زمینه در دستور کار قرار گفته است اشاره کرد و گفت: جمع آوری رمزارز‌های غیرمجاز، کاهش ۵۰ درصدی مصرف در ادارات دولتی و تعدیل روشنایی معابر و یک درمیان کردن چراغ‌ها از اقداماتی است که برای مدیریت تامین پایدار برق انجام می شود.

 

رخشانی مهر با اشاره به افزایش ۲۲ درصدی مصرف برق در فروردین گفت: ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک پرمصرف خانگی داریم که باید همکاری کنند و مصارفشان را کاهش دهند. با آگاه سازی و اطلاع رسانی‌های صورت گرفته از آبان ماه ۶ درصد از جمعیت پرمصرف‌ها کاسته شده است.

 

معاون هماهنگی توزیع توانیر ادامه داد: حدود ۲۴ هزار مگاوات نیاز مصرف بخش سرمایش است و شهروندان کولر‌های گازی را روی ۲۴ درجه و کولر‌های آبی را روی دور کند بگذارند تا مصرف برق به حداقل برسد.

پایان پیام/50

نظر شما