شناسهٔ خبر: 46764946 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۳ میلیارد ریال تسهیلات به فعالان صنایع دستی کوثر ارائه شد

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کوثر گفت: پارسال بیش از سه میلیارد ریال تسهیلات به فعالان صنایع‌دستی این شهرستان ارائه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، جهانگیر شهبازی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کوثر گفت: پارسال از جمله اقدامات در حوزه صنایع‌دستی اجرای دوره آموزش کوتاه مدت برای ۱۰ نفر و معرفی هفت نفر به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان و عشایر بوده است.

او با اشاره به برگزاری چهار نمایشگاه صنایع‌دستی در سطح شهرستان به صورت مجازی و حضوری افزود: از جمله آن‌ها برپایی نمایشگاه مجازی صنایع‌دستی به مناسبت شب یلدا در کانال گردشگری و بازارچه فروش مجازی، برپایی نمایشگاه در جنب جشنواره هیوا و برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی در سنگ‌آباد در ایام دهه فجر بود.

شهبازی تجلیل از صنعتگر برتر شهرستان با حضور فرماندار شهرستان، ثبت پرونده خانم خورشید نوروزی در میراث معنوی و صدور یک مورد پروانه تولید کارگاهی را نیز از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه صنایع‌دستی شهرستان عنوان کرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کوثر صدور کارت شناسایی برای فعالان این حوزه در راستای استفاده از مزایای آن را از جمله برنامه‌های برای حمایت از آن‌ها برشمرد و بیان کرد: پارسال پنج مورد کارت شناسایی برای صنعتگران صادر شد و در کنار آن شاهد صدور سه مورد مجوز مشاغل خانگی نیز بوده‌ایم.

شهبازی با اشاره به پرداخت تسهیلات به فعالان صنایع‌دستی به میزان سه میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال گفت: پارسال پرداخت تسهیلات روستایی به هشت نفر به میزان یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال، پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به میزان ۶۰۰ میلیون ریال برای ۶ نفر و پرداخت تسهیلات خسارت کرونا به هشت نفر به میزان ۹۶۰ میلیون ریال انجام شد.

انتهای پیام/ع

 

نظر شما