شناسهٔ خبر: 46764406 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس ؛

فراخوان جشنواره ۲ سالانه در امتداد لاله‌ها در خوزستان منتشر شد

اهواز - ایرنا - فراخوان جشنواره دوسالانه استانی "در امتداد لاله ها" با هدف ترویج فرهنگ ایثار و با گرامیداشت چهلمین سالگرد حماسه دفاع مقدس در خوزستان منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سه شنبه ایرنا  به نقل از دبیرخانه این جشنواره ، این رویداد فرهنگی با همکاری حوزه هنری استان خوزستان ،معاونت فرهنگی و بسیج هنرمندان استان خوزستان ومعاونت فرهنگی بنید شهید و امورایثار گران استان خوزستان  در پنج موضوع « ایثار اجتماعی ، شهید ، شهادت ، مقاومت ، زنان ایثارگر » در رشته‌های شعر ، سرود ، نماهنگ ، عکس و پوستر نماهنگ » در پنج موضوع « ایثار اجتماعی ، شهید ، شهادت ، مقاومت ، زنان ایثارگر برگزار می‌شود .

شاعران در انتخاب قالب‌های شعری آزاد می‌باشند و می‌توانند حداکثر سه اثر خود را با در نظر گرفتن موضوعات جشنواره به صورت فایل  word و به صورت cdیا dvd با ذکر مشخصات به دبیر خانه ارسال کنند .

در بخش شعر گویشی ،اشعار سروده شده به زبان‌ها و گویش‌های رایج در استان خوزستان پذیرفته می‌شود. و در  بخش سرود  آثاری پذیرفته خواهند شد که تولید و اجرای آن توسط گروه مذکور صورت گرفته باشد ، سرودهای تولید شده با موضوعات جشنواره و با زبان‌ها و گویش‌های محلی استان خوزستان می‌توانند در این بخش شرکت کنند.

در بخش نماهنگ آثاری که توسط تهیه کننده ، نویسنده و کارگردان بومی تولید شده باشند و از زمان تولیدشان بیش از ۲ سال نگذشته باشد  با ارائه چند قطعه عکس و بخشی از فیلم پشت صحنه از مراحل تولید اثر توسط تهیه کننده و کارگردان می توانند داوطلب حضور در جشنواره شوند.

در بخش عکس همه عکاسان حرفه ای و آماتور با استفاده از دوربین‌های حرفه ای دیجیتال و موبایل مجاز به شرکت هستند ، هر عکاس با سه قطعه عکس می‌تواند در این بخش شرکت نماید ،اطلاعات اضافی اعم از ، نام ،لوگو ، نشان و ... نباید بر روی عکس درج شده باشد در غیر اینصورت عکس از بخش رقابت حذف می شود .

عکس‌های ارسالی باید در قالب فایل  jpg  با رزولیشن ۳۰۰dpi  و بر روی  DVD به دبیر خانه ارسال شود ، ارسال اثر به منزله پذیرفتن شرایط جشنواره می‌باشد و دبیر خانه حق هر گونه استفاده غیر تجاری از عکس‌های ارسالی اعم از چاپ اثر در مجموعه کتاب ، نمایشگاه ، نمایشگاه دیجیتال و ... برای خود محفوظ میداند .

شرکت در بخش پوستر و نماهنگ برای همه طراحان استان خوزستان آزاد می‌باشد ،هر متقاضی میتواند با سه اثر در این بخش شرکت کند و آثار باید با ابعاد ۵۰*۷۰   با رزولیشن  dpi۳۰۰ و به صورت فایل عکس jpg  بر روی DVD به دبیر خانه ارسال شود .دراین بخش در صورت انتخاب پوستر برای نمایشگاه و چاپ در کتاب جشنواره، اصل اثر با قابلیت چاپی دریافت می‌شود .

در بخش ویژه کودک و نوجوان دبیرخانه جشنواره در بخشهای « شعر و عکس » با همکاری کانون پرورش فکری استان خوزستان اثرهای با موضوعات مندرج در فراخوان را از کودکان هفت تا ۱۳ سال پذیرش می‌کند .

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به کانون‌های پرورشی و فکری سراسر استان با قید عنوان جهت شرکت در مسابقه عکس یا شعر کودک و نوجوان جشنواره در امتداد لاله‌ها با ثبت مشخصات کامل کودکان و نوجوانان ارسال کنند.

برگزاری کارگاه آموزشی

براساس این گزارش دبیرخانه جشنواره در ایام برگزاری جشنواره پنج کارگاه سه روزه با استفاده از اساتید مجرب در قالب کارگاه شعر ، کارگردانی نماهنگ ، عکاسی دیجیتال ، طراحی پوستر و آهنگ سازی سرود برگزار می کند . 

متقاضیان شرکت در این بخش تا سوم  خرداد سال جاری مهلت ثبت نام در هر کارگاه را دارند .هر کارگاه به صورت محدود و حداکثر با تعداد ۱۰ الی ۱۵ نفر برگزار می‌شود ،ارائه رزومه کاری در هنگام ثبت نام توسط شرکت کننده الزامیست و دبیرخانه قبل از تائید ثبت نام و برگزاری کارگاه سطح سنجی می‌کند .

گاهشمار جشنواره

مهلت ارسال آثار در تمام بخش ها ۲۱ خرداد زمان داوری بخشهای پنج گانه ۲۱ الی ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ ونیز  زمان اعلام نتایج و اختتامیه ۱۴۰۰/۰۴/۰۱ مصادف با والدت امام رضا «ع» است .

علاقه مندان جهت ارسال اثر میتوانند با مراجعه به دفاتر معاونت فرهنگی بنید شهید و امور ایثار گران استان خوزستان ،  دفاتر حوزه هنری استان خوزستان ، کلیه دفاتر معاونت فرهنگی و بسیج هنرمندان استان خوزستان یا به آدرس دبیر خانه : اهواز - خیابان دز -بین عارف و لقمان – حوزه هنری استان خوزستان -دبیر خانه جشنواره در امتداد لاله ها برای حضور در جشنواره اقدام کنند.

با توجه به شرایط بیماری کرونا در کشور هرگونه نشست ،گردهمایی و همایش با مجوز و هماهنگی از ستاد کرونا در استان است ، در غیر اینصورت همه اقدامات این جشنواره به صورت مجازی انجام می شود .

نظر شما