شناسهٔ خبر: 46763942 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عروجی از جنس خاکیان افلاکی

اصفهان - ایرنا - اصفهان مهد سرداران شهید،امروز سرباز دیگری از جنس پیروز میدان‌های سخت وطن را به آغوش کشید.

صاحب‌خبر -

اینجا گلستان شهدای اصفهان است؛گلستان تنها که نه،آسمان ستارگان زمینی،محل قوت قلب مادران چشم انتظار ومحل آرامش همسران بی قرار،اینجا خانه امید اهل دلان است،منزل نوی مدافعان حرم و حرمت و حیاست.

اینجا آرامستان سرداران سرباز وطن،جای همسنگران بی سنگر و شاگردان کلاس درس شهادت است؛ از حسین خرازی و احمد کاظمی گرفته تا محمود شهبازی، اکبر آقابابایی، غلامرضا یزدانی، عبدالله میثمی و عطاءالله اشرفی اصفهانی همه حاضرند.

غایبان هم اندک اندک به جمع مستان می رسند. این جا تکه ای از زمین نظر کرده است؛جایی که خاکش به زر کیمیا کنند.اینجا وعده گاه عهد وفاداریست.پیمانگاه ساکنان زمین و تعبیر آیه «والفجر و لیال عشر».

و امروز خواب دیگری از شهادت بر یکی از سرداران جانباز تعبیر شد و دیار نصف جهان در گلستان خود سرباز وطن دیگری را در بهترین ماه خدا به آغوش کشید.

درود بر تو ای سرباز نجیب وطن،بر تو که گفته بودی مفاهیمی همچون "سازشکاری، عقب نشینی، کوتاه آمدن و در مقابل دشمن ترس و تسلیم داشتن از نظر مکتب ما نهی و محکوم شده است"آری سالهاست در مکتب شما و هم رزمانتان شهید حاج قاسم سلیمانی ترس و تسلیم در مقابل دشمن قسم خورده جایی ندارد.

کجایند کوردلان و ایادی ثروت و قدرت،همان‌هایی که از شهادتت خوشحال شدند،تا شاهد شکوه و جلال شما باشند و به راستی چه شجاعانه در دفاع از مردم سوریه و فلسطین خطاب به دشمنان گفتی که" آن‌ها به‌خوبی می‌دانند که اگر نیرو یا شخصی از ایرانی‌ها را به شهادت برسانند، حتماً با پاسخ ایران مواجه می‌شوند، حتما پاسخ می‌دهیم کما اینکه در گذشته پاسخ داده شده است" و امروز مردم با حضور خود نشان دادند که پشت ولایت فقیه و سربازان این نظام محکم ایستاده اند.

پیکر سردار شهید در جوار برادرش به خاک سپرده شد مراسم تشییع سردار سرلشکر پاسدار جانباز شهید حاج محمد حسین زاده حجازی  با حضور پرشور مردم شهید پرور اصفهان؛ مقامات لشکری و کشوری،فرماندهان و خانواده شهدا و خانواده این شهید پس از قرائت نماز  به امامت حجت الاسلام مهدوی امام جمعه موقت اصفهان در مقابل خیل چشمان مردم بصیر اصفهان بدرقه و پیکر این شهید والا مقام به خاک سپرده شد.

مردم شریف اصفهان با وجود روزه داری در ماه مبارک رمضان از ساعت‌های اولیه صبح در مقابل و در گوشه گوشه گلستان شهدا منتظر و عده زیادی در محل تشییع مرکز پرواز جمع شده بودند.با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مردم قدردان اصفهان به صورت خودجوش و در حالت روزه داری این شهید والا مقام را بدرقه کردند.

خانواده سردار حجازی مادر،همسر و دختران داغدار نیز هم دوش تشییع کنندگان در مراسم حضور داشتند.

خاک اصفهان سرباز پرور است گویا این خاک اصفهان حماسه خیز است،مادرانش اسوه صبر شده اند که سرباز تربیت کنند و تقدیم شهید کربلا کنند و این مکان و این خاک برای مادر شهید حجازی آشناست،سالهاست برای دیدار پسر شهیدش می‌آمده است و امروز با گام‌های خسته تر و کمری خمیده دوباره آمده است تا امانتی دیگر را به خاک و پسر دیگر را به برادر بسپارد.

و اما در حاشیه گلستان شهدا حال و هوای مردم اصفهان در گلستان شهدا دیدنی است،پیر و جوان و کوچک و بزرگ آمده اند اما با حفظ فاصله هر کسی گوشه خلوتی را پیدا و با مداحی همراهی می‌کند. دل این مردم پاک و با خداست، روزه داری و کرونا هم نتوانست مانع حضور مردم در این خاک قدسی شود و این چنین مردم اصفهان فرزندان خود را بدرقه و به خاک می سپارد.

"سید علی حجازی فرزند سردار شهید حجازی می‌گوید؛ حاج قاسم و پدرم ارتباط تنگاتنگی با هم داشتند و رفقای خوبی برای هم بودند و پدرم همیشه راضی به رضای حضرت آقا بود. همیشه او را دعا می‌کردم که هر کجا که هست روسفید باشد. الان هم به او می‌گویم خدا را شکر که روسفید شدی و به آرزویت رسیدی؛ آن دنیا دست ما را هم بگیر انشاالله شهادت نصیب همه ما شود".

راست می گوید؛ سردار شهید حجازی هدفش تحقق اسلام و اهداف الهی بود و معتقد بود، بدون قدم گذاشتن در راه خدا محقق نمی‌شود. اعتقاد داشت؛ اگر کسانی بخواهند گامی در راه حق بگذارد باید تلاش و کوشش کنند و اسلام را محقق کنند چرا که بدون مایه گذاشتن از جان، تلاش و جهاد و خون دادن و ایثار محقق نمی‌شود.

و این چنین فرزندی از نظام انقلاب اسلامی به آرزوی خود رسید.

به گزارش ایرنا؛سردار سید محمد حسین‌زاده حجازی متولد ۱۳۳۵ در اصفهان بود و در دوران دفاع مقدس مسوولیت‌هایی نظیر ریاست ستاد سپاه منطقه دوم کشوری، جانشینی سپاه منطقه چهار کشور و جانشینی قرارگاه عملیاتی سلمان در جبهه میانی را داشت و پس از آن تا پایان دفاع مقدس به‌عنوان جانشین قرارگاه عملیاتی قدس سپاه مشغول به خدمت شد.

او دانش آموخته دوره کارشناسی ارشد مدیریت دولتی از دانشگاه تهران، دانش‌آموخته دکترای دانشکده عالی دفاع ملی در رشته مدیریت استراتژیک و عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین(ع) بود. پس از پایان دفاع مقدس معاون هماهنگ‌کننده نیروی مقاومت بسیج شد تا اینکه در سال ۷۶ به فرماندهی این نیرو برگزیده شد و تا سال ۸۶ نیز در این سمت باقی ماند. پس از آن با حکم فرماندهی معظم کل قوا، رییس ستاد مشترک و معاون هماهنگ‌کننده فرمانده‌کل سپاه شد و تا سال ۸۷ در این سمت باقی ماند تا اینکه در سال ۸۷ به سمت جانشین فرمانده‌کل سپاه برگزیده شد و همزمان جانشین فرمانده سپاه در قرارگاه ثارالله تهران نیز بود.

سردار حجازی در سال ۸۸ به ستادکل نیروهای مسلح رفت و جایگزین سردار نقدی در معاونت آماد و تحقیقات صنعتی ستادکل نیروهای مسلح شد؛ پس از آن سردار حجازی به فرماندهی سپاه لبنان منصوب شد و تا ۱۳۹۸ در این جایگاه خدمات ویژه‌ای در راستای تقویت جبهه مقاومت انجام داد.

این شهید بزرگوار در جریان جنگ سوریه نیز کنار شهید سپهبد سلیمانی خدماتی تأثیرگذار را در راستای مبارزه با تروریسم تکفیری انجام داد؛پس از شهادت سردار سلیمانی و با پیشنهاد سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، سردار حجازی در ۳۰ دی ماه سال ۹۸ با حکم سرلشکر سلامی فرمانده‌کل سپاه به‌عنوان جانشین نیروی قدس سپاه منصوب شد.

سردار حجازی به سبب عوارض شیمیایی سال‌های دفاع مقدس  به شهادت رسید.

نظر شما