شناسهٔ خبر: 46755026 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ارتش چاد ۳۰۰ شورشی را کشت

تهران- ایرنا- بیش از ۳۰۰ شورشی در جریان درگیری با نظامیان چاد در شمال این کشور کشته شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دور جدید درگیری نظامیان چاد و شورشیان از یازدهم آوریل شروع شد یعنی همان روزی که انتخابات ریاست جمهوری در این کشور برگزار شد.

این درگیری‌ها توسط یک گروه مسلح موسوم به جبهه تغییر و همبستگی چاد که در لیبی مستقر بوده، شروع شد و ارتش ادعا کرد که آنها را سرکوب کرده است.

اما شورشیان در روزهای گذشته مدعی کسب پیروزی‌های نظامی در مقابل ارتش شدند و سفارتخانه‌های آمریکا و انگلیس هشدارهایی درباره تبعات درگیری‌ها صادر کردند.

ژنرال عزام برماندائو سخنگوی ارتش چاد به خبرگزاری فرانسه گفت که پنج نظامی در این درگیری‌ها کشته و ۳۶ سرباز نیز زخمی شده‌اند.

وی افزود: در طرف دشمن، بیش از ۳۰۰ شورشی کشته و ۱۵۰ نفر نیز اسیر شدند.

چاد با وجود منابع نفتی عظیم در پی آنچه که منتقدان مدیریت نابسامان دولت بر منابع نفتی این کشور عنوان می‌کنند، یکی از کشورهای با کمترین توسعه یافتگی در جهان به شمار می‌رود.

چاد همچنین یکی از بالاترین میزان مرگ و میر مادران در هنگام زایمان در جهان را به خود اختصاص داده و براساس آمار سازمان ملل تنها ۱۴ درصد زنان چاد باسواد هستند.

جمهوری چاد در ۱۱ اوت ۱۹۶۰ به استقلال رسید، اما همچنان آرامش کامل در آن برقرار نشده و این کشور در سال‌های اخیر بارها به تحریک نیروهای خارجی با جنگ داخلی روبرو شده ‌است.

نظر شما