شناسهٔ خبر: 46748525 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

حضور بیش از ۵۰۰ مربی نظامی روس در جمهوری آفریقای مرکزی

فرزانه جوادی

رئیس دپارتمان سازمان‌های بین‌المللی وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه گفت بیش از ۵۰۰ مربی نظامی روس در حال حاضر در جمهوری آفریقای مرکزی (CAR) مشغول فعالیت هستند و برنامه‌ای برای افزایش حضور آن‌ها وجود ندارد، چرا که دولت "بانگی" هم درخواستی در این رابطه مطرح نکرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، "پیوتر ایلیچف" به خبرنگاران گفت: برنامه‌ای مبنی بر اعزام مربیان بیشتر به جمهوری آفریقای مرکزی وجود نداشته، بیش از ۵۰۰ نفر آنجا هستند که کافی است، چرا که آن‌ها از ما درخواست افزایش حضور نظامی را نداشته‌اند.

این دیپلمات ادامه داد: روسیه به طور مداوم پیشنهاد کاهش تحریم تسلیحاتی سازمان ملل برای CAR را مطرح می‌کند و "پیشرفت‌هایی هم تاکنون حاصل شده، زیرا اکنون واردات سلاح‌های دارای کالیبر تا ۱۴.۵ میلی‌متر، نه با کسب مجوز، بلکه با اطلاع‌ قبلی، انجام می‌شود.

ایلیچف ادامه داد: ما برخی ایده‌های دیگر را هم مطرح می‌کنیم، اما این فقط به روسیه بستگی ندارد و دیگر کشورهای عضو، نظیر فرانسه هم مشتاق این امر هستند. با این وجود، در تمام جلسات سازمان ملل تأکید می‌کنیم که گروه‌های مسلح دارای سلاح‌هایی هستند که بسیار مدرن‌تر و قدرت‌مندتر از سلاح‌های ارتش دولتی جمهوری آفریقای مرکزی است.

انتهای پیام

نظر شما