شناسهٔ خبر: 46747543 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خبرگزاری رسمی پاکستان:تهران و اسلام‌آباد برای گسترش روابط تلاش می‌کنند

اسلام‌آباد - ایرنا - خبرگزاری رسمی دولت پاکستان در آستانه سفر وزیر امور خارجه این کشور به ایران، با تمجید از مواضع تهران برای حمایت همه جانبه از اسلام‌آباد، نوشت: دو کشور همسایه برای توسعه روابط و همکاری‌های مشترک و پرانرژی، عزم جدی دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس پاکستان (APP) روز دوشنبه در گزارشی با تمرکز این کشور برای تقویت روابط با همسایگان که در مطبوعات این کشور نیز بازتاب گسترده‌ای داشت، افزود: جمهوری اسلامی پاکستان همواره بر حفظ روابط صمیمانه و شایسته با کشورهای همسایه از جمله جمهوری اسلامی ایران و چین تاکید دارد.

در این گزارش آمده است: از نظر اسلام‌آباد، روابط خوب و سازنده با همسایگان برای رشد اقتصادی پایدار و حفظ صلح منطقه اجتناب ناپذیر است و با توجه به روابط عالی پاکستان با ایران، موقعیت ژئوپلتیکی این کشور از اهمیت راهبردی برخوردار می‌شود.

خبرگزاری رسمی پاکستان اضافه کرد: هیچ اختلافی ریشه ای و یا سطحی میان تهران و اسلام‌آباد وجود نداشته و دو کشور به عنوان همسایه و برادر همواره از یکدیگر در همه زمینه‌ها حمایت کرده‌اند.

این گزارش افزود: ایران اولین کشوری بود که پس از استقلال پاکستان، این کشور را به رسمیت شناخت. دو کشور برای همکاری در زمینه‌های مثبت پرانرژی هستند و عزم جدی دارند.

این خبرگزاری با تمجید از مواضع مقام‌های جمهوری اسلامی ایران به ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی از پاکستان و پشتیبانی از حق مسلمانان شبه قاره، افزود: مواضع و اظهارات مثبت مقام‌های ایران درباره پاکستان، بیانگر روابط نزدیک میان دو کشور است.

آسوشیتدپرس پاکستان نوشت: مسوولان مربوطه در ایران و پاکستان برای بهبود ارتباطات جاده‌ای و همکاری‌های دوجانبه ریلی با یکدیگر همکاری می‌کنند. مرزهای مشترک دو کشور نیز توسط سران ایران و پاکستان به "مرز صلح، دوستی و محبت" نامگذاری شده است.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد، اعلام کرد: وزیر امور خارجه پاکستان روز چهارشنبه به ایران سفر می‌کند.

وی سفر شاه محمود قریشی به تهران را مهم ارزیابی کرد و افزود: روابط دو کشور عمیق و گسترده است و در این سفر علاوه بر گفت‌وگو درخصوص مسائل دوجانبه، مرز سوم مشترکی در پاکستان افتتاح خواهیم کرد.

براساس این گزارش، سفر منطقه‌ای وزیر امور خارجه پاکستان به ۴ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران با دستور کار تقویت روابط دوجانبه و همفکری برای پیشبرد روند صلح افغانستان از روز شنبه آغاز شد.

سفیر پاکستان در جمهوری اسلامی ایران، تحکیم روابط دوجانبه به ویژه برداشتن گام‌های هماهنگ برای توسعه مراودات مرزی را از اهداف مهم سفر وزیر امور خارجه پاکستان به تهران دانست و گفت: در این بازدید رایزنی‌های مهمی با برادران ایرانی درباره صلح افغانستان انجام خواهد شد.

شاه محمود قریشی در سوم دیماه ۹۷ و ۲۱ دیماه ۱۳۹۸ دو سفر رسمی به ایران داشت. وی در آخرین سفر خود ضمن حضور در مشهد مقدس و پس از زیارت بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) به تهران رفت و سپس دیدارهای مهمی با حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان انجام داد. 

نظر شما