شناسهٔ خبر: 46746905 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس (۳۰فروردین) / بی‌اقبالی حقیقی‌ها به سهام بانک تجارت

افراد حقیقی در بورس امروز ۴۸۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری و همچنین سهام وتجارت بود.

صاحب‌خبر -

اقتصاد آنلاین - سیده زینب رزم گیر؛ حقوقی‌ها امروز حدود ۴۸۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد هزار و ۹۲۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۴۲درصد یعنی ۸۰۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۲۵درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری»، «محصولات شیمیایی» و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «واسطه‌گری‌های مالی و پولی» و «لاستیک و پلاستیک» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «وتجارت»، «وبصادر» و «وبملت» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «فملی»، «شپنا» و «کاوه» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری بانک تجارت حدود ۵۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی ملی صنایع مس ایران با برتری حدود ۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۴نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۷۶نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۴۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۴۹۰میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی آنها کلیک کنید

تغییر مالکیت30.01.1400

بزرگترین تغییرات مالکیت30.01.1400

نظر شما