شناسهٔ خبر: 46735737 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا

الشرطه عراق صفر - استقلال ۳/ آتش‌بازی پسران فرهاد ادامه دارد

شاگردان مجیدی در دومین گام آسیایی خود نیز توانستند با اقتدار از سد الشرطه عراق بگذرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال از ساعات ابتدایی بامداد امروز دوشنبه _۳۰ فروردین ماه_ به مصاف الشرطه عراق رفت که آبی‌های تهرانی توانستند با سه گل حریف را که ۸۰ دقیقه ده نفره بازی کرد را در هم بکوبند.

مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا

دیدار تیم‌های الشرطه و استقلال

ورزشگاه: ملک عبدالله، جده (عربستان سعودی)

تماشاگر: -

گل‌ها: محمد نادری (دقیقه ۴۴- برای استقلال) - فرشید اسماعیلی (دقیقه ۵۵- برای استقلال) - شیخ دیاباته (دقیقه ۶۵- برای استقلال)

اخطار: محمدحسین مرادمند (دقیقه ۲۶- از استقلال) - سبحان خاقانی (دقیقه ۶۱- از استقلال)

اخراج: حسام کاظم (دقیقه ۱۱ - از الشرطه)

استقلال ایران: رشید مظاهری، وریا غفوری (دقیقه ۶۶- احمد موسوی)، محمد حسین مرادمند، سیاوش یزدانی، محمد نادری (دقیقه ۶۶- عارف غلامی)، هرویه میلیچ (دقیقه ۴۵- سبحان خاقانی)، مسعود ریگی، آرش رضاوند، فرشید اسماعیلی (دقیقه ۶۷- سعید میری)، شیخ دیاباته، مهدی قایدی (دقیقه ۷۷- آرمان رمضانی)

سرمربی: فرهاد مجیدی

الشرطه عراق: احمد بسیل، کرار عامر، سعود ناطق، علی فائز، فهد یوسف، امجد عطوان، علی هیسنی، علاالمهاوی، حسام کدهیم، سعد عبدالعامر، محمد داوود

سرمربی: الکساندر لیچ

داور: نایفون رویش جیمانی (سریلانکا)

شرح بازی:

استقلال بازی را بهتر آغاز کرد اما دفاع بسته الشرطه اجازه خلق موقعیت به آبی‌ها را نمی‌داد. دقیقه ۱۱ در حالی که حسام کاظم و فرشید اسماعیلی سر تصاحب توپ به سمت یکدیگر رفتند، بازیکن عراقی با استوک‌هایش روی پا اسماعیلی آمد تا داور سریلانکایی بی‌درنگ او را مستقیم از زمین مسابقه اخراج و الشرطه را مجبور به ادامه بازی حدوداً ۸۰ دقیقه‌ای با یک یار کمتر کند. این کارت قرمز، صدای اعتراض کادر و بازیکنان الشرطه را بلند کرد چرا که آن‌ها معتقد بودند پیش از این برخورد، خطا دیگری توسط آبی‌پوشان رخ داده است.

در شرایطی که تصور می‌شد برتری عددی شاگردان مجیدی الشرطه را کاملاً به دفاع ببرد اما بنفش‌پوشان عراقی با انگیزه بیشتری در زمین ظاهر شدند و اگر چه در بیشتر دقایق در زمین خودی به مسدود کردن فضاهای برای استقلال بودند ولی نیم‌نگاهی به دروازه مظاهری داشتند. بازیکنان الشرطه برنده بیشتر نبردهای فیزیکی زمین بودند که کار را برای استقلال سخت می‌کرد. با این حال استقلال هم حملات خوبی داشت تا پاس تماشایی قایدی که نفوذ کرده بود برای نادری، موجب شود تا او در دقیقه ۴۴ قبل از گلر الشرطه توپ را قطع کرده و شاگردان مجیدی را با برد به رختکن ببرد.

استقلال نیمه دوم را طوفانی آغاز کرد و مزد این بازی را با توپ‌گیری ریگی و پاس رو به جلویش برای فرشید اسماعیلی گرفت. ۱۰ دقیقه بعد، فرشید اسماعیلی با دادن دومین پاس گل خود، باعث شد تا دیاباته با چرخشی دیدنی در پشت محوطه شوتش را به گوشه دروازه الشرطه بفرستد. پس از این گل دفاع عراقی‌ها کاملاً از هم گسسته نشان به نظر می‌رسید و آبی‌ها با پاس‌های عمقی چندین حرکت را برای مهاجمان‌شان در این فضا پایه ریزی کردند اما با بی‌دقتی مهاجمان این تیم بی‌ثمر ماند تا بازی با همین نتیجه پایان یابد.

شرح گل‌:

۱-۰ (دقیقه ۴۴- محمد نادری) - فرشید اسماعیلی، قایدی را از سمت چپ در محوطه الشرطه راه انداخت و پاس دقیق مهاجم بوشهری را نادری پیش از رسیدن گلر قطع کرد تا توپ به تور دروازه نماینده عراق بچسبد.

۲-۰ (دقیقه ۵۵- فرشید اسماعیلی) - توپ‌گیری و پاس تماشایی مسعود ریگی به اسماعیلی رسید تا نفوذ و شوت او دروازه الشرطه را برای دومین بار باز کند.

۳-۰ (دقیقه ۶۵- شیخ دیاباته) - اسماعیلی توپ را به دیاباته در پشت هجده قدم الشرطه رساند و شیخ در حالی که پشت به بازیکن حریف بود، چرخید و به آرامی و زمینی به گوشه دروازه الشرطه فرستاد.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۶- ضربه رضاوند با کات داخل پا را بسیل از گوشه دروازه به کرنر فرستاد.

دقیقه ۲۵- شوت مسعود ریگی از فاصله بسیار دور با اختلاف اندک از بالا دروازه الشرطه به اوت رفت.

دقیقه ۳۶- والی خطرناک علاالمهاوی را رشید مظاهری به خوبی در آغوش گرفت.

دقیقه ۴۶- پشت محوطه توپ در فضا خالی به دیاباته رسید اما شوت زمینی او خوب نبود و در دستان بسیل آرام گرفت.

دقیقه ۷۴- آرش رضاوند پشت مدافعان الشرطه صاحب توپ شد اما در موقعیت تک به تک توپ را به تیرک زد.

نکات ویژه:

* داور مسابقه در صحنه‌ای مشکوک حسام کاظم را در یازدهمین دقیقه دیدار اخراج کرد تا الشرطه ادامه بازی را ده نفره ادامه دهد. این تصمیم داور سریلانکایی در شرایطی رخ داد که بازیکنان نماینده عراق معتقد بودند پیش از این برخورد، خطا دیگری توسط استقلالی‌ها رخ داده که از چشم داور دور مانده است.

نظر شما