شناسهٔ خبر: 46731602 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

مرسدس بنز EQS مدل ۲۰۲۲ معرفی شد؛ آشنایی با سدان الکتریکی لوکس مرسدس

carscoops

صاحب‌خبر -

مرسدس بنز EQS مدل ۲۰۲۲ به صورت رسمی معرفی شد. سدان الکتریکی و پرچمدار مرسدس بنز از نمایشگر هایپراسکرین و برد ۷۷۰ کیلومتری بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات این خودرو آشنا می‌شویم.

شرکت مرسدس بنز طی ماه‌های گذشته اطلاعات مختلفی از سدان پرچمدار خود را منتشر کرده بود و اخیرا نیز به معرفی کامل هایپراسکرین ۵۶ اینچی EQS با سه صفحه نمایش پرداخت، اما اکنون این خودروساز آلمانی به صورت رسمی از مرسدس بنز EQS مدل ۲۰۲۲ پرده برداشت و تمام مشخصات آن را اعلام کرد. این سدان الکتریکی به اندازه کانسپت Vision EQS جذاب نبوده و به صورت کامل با سایر محصولات این خودروساز متفاوت است. البته باید در نظر داشت که این خودرو جایگزین الکتریکی برای S کلاس بوده و طراحان به دنبال طراحی خودرویی متفاوت با سایر محصولات مرسدس بودند.

مشخصات مرسدس بنز EQS مدل ۲۰۲۲

مرسدس بنز EQS مدل 2022 مرسدس بنز EQS مدل 2022

مرسدس بنز EQS مدل ۲۰۲۲ علاوه بر طراحی ظاهری از لحاظ زیرساخت نیز با سایر محصولات مرسدس به صورت کامل متفاوت است؛ چرا که این سدان الکتریکی روی پلتفرم کاملا اختصاصی الکتریکی ساخته شده است و شرکت مرسدس قصد دارد روی این پلتفرم سدان کوچک‌تر EQE را نیز به تولید برساند. طول مرسدس بنز EQS به ۵۲۶۵ میلی‌متر می‌رسد و به همین دلیل به نسخه کشیده S کلاس نزدیک است، اما از لحاظ ظاهری همانند یک خودرو کاملا جمع‌جور به چشم می‌آید. همچنین بخش لیفت بک این سدان پرچمدار باعث شده تا نسبت به هر S کلاس دیگری از نمای اسپرت‌تری برخوردار شود.

مرسدس بنز EQS مدل 2022 مرسدس بنز EQS مدل 2022

شرکت مرسدس قصد دارد سدان پرچمدار خود را در دو مدل مختلف EQS450 محرک عقب و EQS580 4Matic (چهار چرخ محرک) روانه بازار کند. مدل تک موتوره EQS450 قادر است قدرتی برابر با ۳۲۹ اسب بخار و گشتاور ۵۷۰ نیوتن‌متر را تولید کند که با چنین قدرتی ظرف مدت ۶.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست خواهد یافت. مدل دو موتور EQS580 نیز قدرتی برابر با ۵۱۶ اسب بخار و گشتاور ۸۵۵ نیوتن‌متر را تولید می‌کند که با چنین قدرتی می‌تواند ظرف مدت ۴.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین مرسدس در کنار این دو نسخه به دنبال عرضه نسخه قوی‌تر با قدرت ۷۱۵ اسب بخار است که در آینده با نشان AMG روانه بازار خواهد شد.

مرسدس بنز EQS مدل 2022 مرسدس بنز EQS مدل 2022

مرسدس بنز EQS مدل ۲۰۲۲ از ویژگی‌هایی چون ضریب آیرودینامیک خارق‌العاده ۰.۲۰ Cd و نسل جدید باتری‌ها بهره می‌برد که به لطف آنها برد این خودرو حدود ۷۰۰ کیلومتر خواهد بود. شرکت مرسدس بنز در ابتدا برای این خودرو پکیج باتری ۱۰۷.۸ کیلووات ساعتی را در نظر خواهد گرفت، اما بعدا باتری‌های کوچک‌تر ۹۰ کیلووات ساعتی نیز برای این خودرو قابل سفارش خواهد بود. شرکت مرسدس بنز برای ارائه حداکثر برد خودرو، حداکثر سرعت هر دو نسخه این سدان الکتریکی را روی ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت محدود کرده است.

مرسدس بنز EQS مدل 2022 مرسدس بنز EQS مدل 2022

با استفاده از قابلیت شارژ ۲۰۰ کیلوواتی می‌توان با شارژ ۱۵ دقیقه‌ای باتری‌های این خودرو، به میزان ۳۰۰ کیلومتر به برد خودرو اضافه کرد. در کابین این خودرو شاهد تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای چون نمایشگر سربالا با تکنولوژی واقعیت افزوده و فرمان گیری چرخ‌های عقب تا ۱۰ درجه هستیم. همچنین برای این سدان الکتریکی تکنولوژی خودران Drive Pilot مرسدس در نظر گرفته شده است که به کمک آن راننده می‌تواند در ترافیک بزرگراه تا حداکثر سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت دستان خود را از روی غربیلک فرمان بردارد. هرچند این سیستم در حال حاظر فقط در آلمان ارائه خواهد شد تا در سایر بازارها اقدامات قانونی برای ارائه این سرویس انجام شود.

مرسدس بنز EQS مدل 2022 مرسدس بنز EQS مدل 2022

هایپراسکرین ۵۶ اینچی بدون شک به عنوان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مرسدس بنز EQS مدل ۲۰۲۲ محسوب می‌شود که از CPU هشت هسته‌ای، ۲۴ گیگابایت رم و جدیدترین نرم‌افزار MBUX مرسدس بهره می‌برد. هایپراسکرین از سه نمایشگر لمسی با طراحی بدون لایه تشکیل شده است که در آن کلیه برنامه‌ها روی نمایشگر باقی خواهد ماند و دیگر به جستجو در منوها نیازی نخواهد بود. همچنین سرنشین جلو قادر است در نمایشگری که در مقابل آن قرار دارد به تماشای فیلم بپردازد، اما راننده فقط در زمان فعال بودن سیستم Drive Pilot قادر به تماشای فیلم خواهد بود. از این رو اگر دوربین تشخیص دهد که راننده در حال نگاه کردن به نمایشگر سرنشین است، نور صفحه نمایش را کاهش خواهد داد.

مرسدس بنز EQS مدل 2022 مرسدس بنز EQS مدل 2022

گفتنی است هایپراسکرین در واقع یک آپشن محسوب می‌شود و مشتریان باید آن را هنگام خرید سفارش دهند. از این رو مرسدس بنز EQS مدل ۲۰۲۲ به صورت استاندارد از یک نمایشگر بزرگ عمودی ۱۲.۸ اینچی S کلاس بهره می‌برد. مرسدس بنز سدان پرچمدار خود را از پاییز سال ۲۰۲۱ روانه بازار خواهد کرد و جزو یکی از ۱۰ خودرو الکتریکی این خودروساز محسوب می‌شود که پیش از سال ۲۰۲۲ شاهد عرضه آن به بازار خواهیم بود. قیمت رسمی این خودرو هنوز مشخص نشده، اما خبرها حاکی از آن است که قیمت شروع آن در آمریکا از حدود ۱۱۰ هزار دلار و در بریتانیا نیز از ۸۰ هزار پوند شروع خواهد شد.

نظر شما