شناسهٔ خبر: 46729357 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۱۶ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین تخریب شد

قزوین - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: ۱۱۶ بنای غیرمجاز از ابتدای سال جاری تاکنون در اراضی کشاورزی این استان تخریب و قلع و قمع شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، فاطمه خمسه روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: این تخریب‌ها شامل ۱۳ مورد قلع و قمع  (اجرای احکام قضایی) و ۱۰۳ مورد قلع و قمع در قالب تبصره ۲ ماده ۱۰ (قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی) است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۱۴۳ بنای غیرمجاز در سطح استان شناسایی شده اظهار داشت: از این تعداد ۷۵ مورد مربوط به شهرستان قزوین، ۲۰ مورد در آبیک، ۱۶ مورد تاکستان، ۱۳ مورد بویین زهرا، ۱۱ مورد البرز و هفت مورد متعلق به شهرستان آوج است.

خمسه تصریح کرد: این بناهای غیرمجاز در ۳۱ هکتار از اراضی کشاورزی استان شناسایی شده که با تخریب و قلع و قمع انجام شده بیش از ۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی آزادسازی شده است.

به گفته این مسؤول، شناسایی ساخت وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان و برخورد با این معضل یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان جهادکشاورزی است که همواره به صورت مستمر تحت نظارت و رصد کارشناسان امور اراضی سازمان قرار دارد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: برای پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی و اراضی ملی سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱، ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی و نیز سامانه ۱۵۰۴ یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش های مردمی است تا در صورت مشاهده، برخورد با متصرفان و سودجویان در عرصه‌های ملی و اراضی کشاورزی به عمل آید.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

نظر شما