شناسهٔ خبر: 46729069 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۹ پاکبان سقزی واکسن کرونا دریافت کردند

سنندج - ایرنا - رییس مرکز بهداشت و درمان سقز گفت: ۳۹ نفر از پاکبانان این شهرستان پس از احراز هویت، واکسن کرونا دریافت کردند.

صاحب‌خبر -

پروین خسروپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرداری سقز باید طی یک لیست اسامی پاکبان ها را در اختیار مرکز بهداشت این شهرستان رقرار دهد تا با احراز هویت، همه پاکبانان واکسن کرونا را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه سهمیه واکسن کرونا برای ۶۰ نفر از پاکبانان شهرداری سقز و شهر صاحب اختصاص یافته است، افزود: ۳۹ نفر از این تعداد واکسن دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه بخش آی سی یو کرونا، بخش کرونایی و اورژانس بیمارستان‌ها اولویت تزریق واکسن کرونا هستند، اضافه کرد: کارکنان این بخش ها که بیشترین درگیری را با ویروس کرونا دارند واکسن کرونا را دریافت کردند.

خسروپور با بیان اینکه ۶۰ نفر از پرسنل و سالمندان، سرای مهر سالمندان واکسن کرونا دریافت کردند، افزود: برای دریافت واکسن کرونای پرسنل آرامستان‌ها، هلال احمر، سازمان انتقال خون، کادر مراکز ۱۶ ساعته، آزامایشگاه ها، بهورزان، بیماران سرطانی و تالاسمی در حال پیگیری هستیم.

رییس مرکز بهداشت و درمان سقز تزریق واکسن کرونا در راستای پیشگیری از کرونا و کاهش مرگ و میر ناشی از این ویروس را موثر دانست و گفت: واکسن کرونا از مرگ و میر و شدت بیماری جلوگیری می کند.

وی از شهروندان خواست کماکان با رعایت پروتکل های بهداشتی، زدن ماسک، دوری از تجمعات و دورهمی ها و همچنین عدم برگزاری مراسمات عروسی و عزا، از انتقال ویروس کرونا پیشگیری کنند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

نظر شما